Gå til innhold

Gode råd mot munntørrhet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Quetiapine Teva. (mot uro) og får ekstrem munntørrhet , hele døgnet. Får nesten panikk.  Har prøvd ulike sugetabeletter men de hjelper bare litt der og da. Noen gode råd mot munntørrhet?

Anonymkode: e06d0...649

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er plaget i varierende grad på grunn av en autoimmun sykdom, noen perioder er det *veldig* tørt, så kan jeg ha en periode der det ikke er fullt så ille. Jeg bruker sugepastiller (hamstrer Flux og Saliva på nettapotek når det er salg), på natten bruker jeg enten Xylimelt klebepastiller eller Flux gel, har også en spray som jeg bruker ofte i de tørrere periodene.

Anonymkode: 57ca1...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! 
Ts

Anonymkode: e06d0...649

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er plaget i varierende grad på grunn av en autoimmun sykdom, noen perioder er det *veldig* tørt, så kan jeg ha en periode der det ikke er fullt så ille. Jeg bruker sugepastiller (hamstrer Flux og Saliva på nettapotek når det er salg), på natten bruker jeg enten Xylimelt klebepastiller eller Flux gel, har også en spray som jeg bruker ofte i de tørrere periodene.

Takk for tips fra meg også. Tannlegen min har nettopp funnet ut at jeg også har fått munntørrhet som følge av medisinbruk de siste årene. Godt var det, for nå tar Helfo en del av utgiftene, og det hjelper jo når det er mye å reparere, selv om det blir dyrt uansett.

Hvilket nettapotek finner du best priser hos?  Jeg må prøve litt forskjellig.  

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri tyggis hjelper mot munntørrhet.

Anonymkode: a3497...40c

AnonymBruker
Skrevet
Adobyen skrev (2 timer siden):

Takk for tips fra meg også. Tannlegen min har nettopp funnet ut at jeg også har fått munntørrhet som følge av medisinbruk de siste årene. Godt var det, for nå tar Helfo en del av utgiftene, og det hjelper jo når det er mye å reparere, selv om det blir dyrt uansett.

Hvilket nettapotek finner du best priser hos?  Jeg må prøve litt forskjellig.  

Jeg kjøpte nylig noen pakker Flux pastiller fra Apotera, vet ikke om prisene er de samme der nå. Ellers finner jeg ofte diverse produkter til en kampanjepris hos Farmasiet. Jeg har og et kjøpesenter i nærheten med app der et par apotek ofte har prosenttilbud på valgfri vare, da brukes de på slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Flux gel på natt. 
Saliva pastiller, Ekulf pastiller og Flux pastiller. 
Vet at noen bruker Xylimelts på natta, det er tabletter man fester i munnen (jeg får det ikke til, er for tørr til at den kleber seg fast). 

Anonymkode: 366b9...bb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...