Gå til innhold

Finner posten fram til meg? Feil siffer på postnr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det står 42** på pakken, og jeg bor i 43**, vil posten kunne finne ut av at det er feil postnr, ved hjelp av riktig stedsnavn og navnet mitt?

Anonymkode: 063a4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mest sannsynlig. De er ofte rene detektiver på posten :- ) Når navn og gateadresse er riktig finner de jo fort ut av hvor det er.

En gang for noen år siden, utvekslet min sønn gaver med en amerikansk nettvenn. De kjenner hverandre fra gaming på internett. Uten å tenke over det, hadde denne amerikanske tenåringen skrevet spillernavnet til sønnen min, et oppfunnet fantasi-kallenavn, som mottaker på pakken.... og sendt den halvveis rundt jordkloden. Adressen var riktig, men vi bor i blokk, og det er mange postkasser. Likevel hadde posten klart å spekulere seg frem til hvem denne mottakeren kunne være, og puttet hentelappen til pakken i VÅR postkasse. Pakken kom altså frem. Selv om mottakernavnet var et mytisk vesen. Hvordan de klarte det, er meg en gåte. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Det var bare en liten ting fra finn, men jeg skrev adressen så i hui og hast at jeg håper den ikke ender opp på Kopervik! 😅

Anonymkode: 063a4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Ja, mest sannsynlig. De er ofte rene detektiver på posten :- ) Når navn og gateadresse er riktig finner de jo fort ut av hvor det er.

Ikke sikkert lengre. Før var det slik, men nå gjøres alt automatisk av maskiner og scanneren sender til postnr. selv om det er feil stedsnavn. Har hørt det har skjedd for andre.

Anonymkode: feb37...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor på Bryne ..

Anonymkode: 063a4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke sikkert lengre. Før var det slik, men nå gjøres alt automatisk av maskiner og scanneren sender til postnr. selv om det er feil stedsnavn. Har hørt det har skjedd for andre.

Anonymkode: feb37...9b6

Det kan nok komme an på om det finnes en person på det postnummeret med ditt navn. (Hvis det ikke er noe gatenavn og nummer på pakken. I så fall vil det nok også detekteres feil der.) 
Da vil pakken antagelig måtte omadresseres manuelt, og dermed komme frem til rett sted. 

Muligens via feil sted. Det kommer litt an på.

Anonymkode: b84b7...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-bilen ser vel etter både fornavn / etternavn, pluss gatenavn og nummer.

postmannen slipper vel ikke post i postkasse med korrekt gatenavn og nummer, med mindre det står helt feilt på adressen? 

Anonymkode: 3554d...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

post-bilen ser vel etter både fornavn / etternavn, pluss gatenavn og nummer.

postmannen slipper vel ikke post i postkasse med korrekt gatenavn og nummer, med mindre det står helt feilt på adressen? 

Anonymkode: 3554d...9cc

Men postbilen tar vel med seg brevet til det postnr som står på brevet? Mitt navn og gateadresse er jo milevis unna postbilen da, i så fall.

Hvis ikke de ser at det ikke finnes noen "Postmannpatveien 17" i plassen postnummeret er til, men at den finnes i byen som står på konvolutten (med feil postnr) 😅

Anonymkode: 063a4...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...