Gå til innhold

BABYNAVN hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi venter en jente og da min bestemor het Johanne, så ønsker vi at babyens navn skal være Johanne.

Jeg har problemer med å finne et fint fornavn, vil ikke bare at navnet skal være Johanne. Kommer nok bare til å si fornavnet uansett, altså ikke både fornavn og mellomnavn, så det er ikke noe krise i at det blir langt eller "heavy" da det liksom bare skal på papirene, om det gir mening.

Jeg har tenkt ut noen fine navn, som blant annet Olivia, Aurora, Helena. Eneste jeg synes "matcher" blir Aurora Johanne, men samtidig så kommer vi jo ikke til å si begge navnene - og jeg synes de to andre navnene er såå fine.. Leter også etter andre navn, om noen har innspill på det. 

Dette er jo ikke noe problem sånn egentlig, men sliter så med å bestemme meg. Jeg har alltid sagt at jeg skal ha en datter som heter Aurora eller Olivia, men så synes jeg det hadde vært fint om navnet kunne høres litt fint ut om man sier begge navnene, f.eks i skolesammenheng o.l

 

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det Johanne eller det andre navnet som skal brukes i hverdagen?

Anonymkode: 29be8...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Johanne er et fint og unikt navn som klinger best alene. Trodde også forøvrig at dobbeltnavn var ut.  

Anonymkode: 75a8f...ae3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stine Johanne 

Live Johanne

Ine Johanne 

Ida Johanne 

Stina Johanne 

Frida Johanne

Vilde Johanne 

 

Tuva Johanne og så videre 

Anonymkode: a0beb...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det du spør om, men ville bare brukt Johanne! Kjempefint navn!

Anonymkode: 7f2f2...089

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du burde velge et litt multikulturelt navn, jeg, er jo tross alt 2022 vi lever i. 😊

Aliyah Johanne.
Mahnoor Johanne.
Shahad Johanne.
Riham Johanne.

Anonymkode: 5ad29...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ali Johanne 

Mæhmed Johanne 

Mohammed Johanne 

Klassisk 

Anonymkode: a0beb...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det Johanne eller det andre navnet som skal brukes i hverdagen?

Anonymkode: 29be8...88b

Fornavnet som kommer til å bli brukt. Johanne er mellomnavnet, men vi kommer til å bruke fornavnet når vi omtaler henne

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Synes Johanne er et fint og unikt navn som klinger best alene. Trodde også forøvrig at dobbeltnavn var ut.  

Anonymkode: 75a8f...ae3

Jo, jeg synes det er fint i seg selv, men ønsker et fornavn. Vi kommer til å omtale henne med fornavnet, men vil gjerne ha Johanne som mellomnavn likevel pga min bestemor. Hele navnet kommer nok kun til å bli omtalt av skole o.l

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Stine Johanne 

Live Johanne

Ine Johanne 

Ida Johanne 

Stina Johanne 

Frida Johanne

Vilde Johanne 

 

Tuva Johanne og så videre 

Anonymkode: a0beb...d4d

Live er kjempefint navn, det skriver jeg på lista. Takk!

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg gått for et lett navn først. F eks Eva Johanne eller Oda J, Ida J… du skjønner tegninga. Burde Johanne og Aurora er navn som fint kan stå for seg selv, så hvis du vil ha dobbeltnavn ville jeg valgt noe lett.

Anonymkode: 0547d...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlig ville jeg gått for et lett navn først. F eks Eva Johanne eller Oda J, Ida J… du skjønner tegninga. Burde Johanne og Aurora er navn som fint kan stå for seg selv, så hvis du vil ha dobbeltnavn ville jeg valgt noe lett.

Anonymkode: 0547d...ff0

BÅDE Aurora og Johanne skulle det stå.

Anonymkode: 0547d...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes du burde velge et litt multikulturelt navn, jeg, er jo tross alt 2022 vi lever i. 😊

Aliyah Johanne.
Mahnoor Johanne.
Shahad Johanne.
Riham Johanne.

Anonymkode: 5ad29...b10

Aliyah var veldig fint :) Skriver ned

TS

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, jeg synes det er fint i seg selv, men ønsker et fornavn. Vi kommer til å omtale henne med fornavnet, men vil gjerne ha Johanne som mellomnavn likevel pga min bestemor. Hele navnet kommer nok kun til å bli omtalt av skole o.l

Anonymkode: 66e16...bac

Skjønner ikke helt. Johanne som mellomnavn? Mellomnavn er jo etternavn. Johanne blir jo uansett et fornavn:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke helt. Johanne som mellomnavn? Mellomnavn er jo etternavn. Johanne blir jo uansett et fornavn:)

Åja, i mitt hode har jeg alltid trodd at Sophie f.eks var mellomnavnet hvis man het Emma-Sophie. Da har jeg misforstått :P Da får hun vel 2 navn, i den saken. Men ja, da tenkte jeg i allefall å bruke det første navnet til å omtale henne med. Tenker litt på Live Johanne eller Liva Johanne, men muligens det bare blir Johanne. Har tenkt litt på Johanna også, selvom bestemoren min het Johanne.

TS

Anonymkode: 66e16...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alma Johanne

Ida Johanne

Alea Johanne

Nova Johanne

Emma Johanne

Louise Johanne

 

Anonymkode: 5963d...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Hannah80 said:

Skjønner ikke helt. Johanne som mellomnavn? Mellomnavn er jo etternavn. Johanne blir jo uansett et fornavn:)

Det spiller da ingen rolle, kjenner mange som har fornavn som mellomnavn selv om det "offisielt" er etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basseboy skrev (Akkurat nå):

Det spiller da ingen rolle, kjenner mange som har fornavn som mellomnavn selv om det "offisielt" er etternavn.

Nei, det er ingen big deal. Har selv to etternavn. Men det som står først er mellomnavnet. Det er det som er det korrekte 😁 Hadde jeg brukt bindestrek, så blir det to etternavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise Johanne 

Synne Johanne 

Marie Johanne 

Mia Johanne 

Anonymkode: 66538...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt merkelig å velge å kalle opp etter en kjær slektning om navnet egentlig aldri skal brukes, annet enn når barnet ropes opp på skolen første gang. Jeg syns Johanne er finere enn omtrent alle navn nevnt i denne tråden, og står seg best alene. Dobbeltnavn blir veldig fort litt flåsete. 

Anonymkode: cc3fe...87f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...