AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #21 Skrevet 9. juni 2022 Luckiness skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvordan det er der. Men det er jo mulig å ta med seg små poser/hundeposer så en kan ta brukt papir i det per dobesøk, knyte igjen og legge i søppelet. Da reduseres kanskje eventuell lukt. Ja, det bruker jeg å gjøre. Anonymkode: 0ab98...dad
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #22 Skrevet 9. juni 2022 Kreta er ganske likt california, man bæsjer på gata. Bare hus hundepose så du kan plukke opp etter deg 😊 Anonymkode: c9643...70f 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #23 Skrevet 9. juni 2022 Heymakaroni skrev (På 19.5.2022 den 21.54): Bodd i Tyrkia i mange år(der var det også slik med bøtte på offentlige plasser) men kasta alltid papiret i do, og aldri opplevd at dem blir tette. Du har kanskje ikke det, men et rør et stykke fra deg kan ha gått tett av ditt dopapir, begynt å lekke, kanskje må en vei sperres mens røret fikses, kanskje sprutet kloakken opp av do i nabolaget der osv. Men hey, så lenge det ikke gikk ut over deg var det jo ikke farlig. Anonymkode: 874f8...fc2 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #24 Skrevet 9. juni 2022 Du skal ikke kaste papir i toalettet nei, verken på små hoteller, store all-inklusive resorts eller på flyplassen. Det gjelder hele Hellas (og også Tyrkia og Kypros om du skulle lure på det). Anonymkode: ce2fb...31d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #25 Skrevet 9. juni 2022 Dette er ene og alene grunnen til at jeg faktisk ikke vurderer å dra til Hellas. Klarer ikke leve med at man må ha ei bøtte med bæsjepapir stående på badet og at når man skal kaste sitt eget papir så vil se sistemann bæsjetørk stirre deg rett i ansiktet når man åpner lokket. Anonymkode: db449...1c8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #26 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skal ikke kaste papir i toalettet nei, verken på små hoteller, store all-inklusive resorts eller på flyplassen. Det gjelder hele Hellas (og også Tyrkia og Kypros om du skulle lure på det). Anonymkode: ce2fb...31d Var nettopp på Rhodos og der sto det ingenting om at man ikke skulle kaste papiret i do🤷🏼♀️ Anonymkode: a3cbe...f65 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #27 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ene og alene grunnen til at jeg faktisk ikke vurderer å dra til Hellas. Klarer ikke leve med at man må ha ei bøtte med bæsjepapir stående på badet og at når man skal kaste sitt eget papir så vil se sistemann bæsjetørk stirre deg rett i ansiktet når man åpner lokket. Anonymkode: db449...1c8 Jeg har bodd flere år i Hellas, og så vidt jeg husker har ennå til gode å se bæsj på papir i søppelbøttene. Folk har jo vett til å legge den skitne siden ned. Og så er det jo ikke nødvendig å glane ned i den bøtta heller. Trykk opp lokket med foten, slipp papir, slipp opp foten, tar to sekunder. På restauranter og hoteller tømmes bøttene flere ganger til dagen, på hotellrommene én gang til dagen. Du kan jo også tømme dem selv i en pose og kaste i nærmeste dunk ute, om du er så fin på det. Anonymkode: 874f8...fc2 4
Natta1980 Skrevet 9. juni 2022 #28 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er ene og alene grunnen til at jeg faktisk ikke vurderer å dra til Hellas. Klarer ikke leve med at man må ha ei bøtte med bæsjepapir stående på badet og at når man skal kaste sitt eget papir så vil se sistemann bæsjetørk stirre deg rett i ansiktet når man åpner lokket. Anonymkode: db449...1c8 bare å lukke øya idet du åpner lokket
Natta1980 Skrevet 9. juni 2022 #29 Skrevet 9. juni 2022 jeg har vært mye i hellas og kaster alltid alt dopapir i do, men aldri mer enn ett-to tørk om gangen. skyller ned kanskje 3 ganger, etter en nummer 2. når det løser seg opp i vann blir det vel ganske tynt og flyter fint gjennom rørene. bare å ikke stappe nedi en haug med papir. men det beste er nok å bruke dusjen som er lett tilgjengelig ved siden av. man er jo så mye i vann overalt når man er i syden, uansett. så fin vane. bruke gjerne en vaskeklut som man skyller etterpå i svært varmt vann. 1
Heymakaroni Skrevet 9. juni 2022 #30 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du har kanskje ikke det, men et rør et stykke fra deg kan ha gått tett av ditt dopapir, begynt å lekke, kanskje må en vei sperres mens røret fikses, kanskje sprutet kloakken opp av do i nabolaget der osv. Men hey, så lenge det ikke gikk ut over deg var det jo ikke farlig. Anonymkode: 874f8...fc2 Don't worry, det gikk heller ikke ut over noen naboer🙃 Tyrkere hiver også i do, om de bruker papir. Men de toalettene med hull i bakken derimot, dem må man ikke kaste papir i (snakker av erfaring) 😁
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #31 Skrevet 9. juni 2022 Tørk, brett papiret med bæsjen innover, pakk papir rundt, legg i bøtta. Vask hendene. Det er ikke ille. Anonymkode: 12786...112 4
Kate Upton Skrevet 9. juni 2022 #32 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 20.09): Vi skal til Kreta i juni og har ikke vært der før. Har nå hørt flere som har vært der fortelle at rørsystemet fungerer så dårlig at man ikke kan kaste toalettpapir i toalettene. At man bare gjør fra seg i toalettet, men så må man tørke seg med papir som kaster i en søppelbøtte ved siden av. Stemmer dette? Høres jo ganske uhygienisk ut. Er det sånn overalt på hoteller, restauranter osv? Anonymkode: cb9df...f86 Ja, det stemmer. Hva er problemet? 2
Kate Upton Skrevet 9. juni 2022 #33 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 20.21): Litt ekkelt er det jo med en bøtte med papir som marineres i bæsj i 24 timer på et lite, varmt og fuktig rom. Anonymkode: 4816a...2e5 Nei, det er ikke noe problem? 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #34 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Var nettopp på Rhodos og der sto det ingenting om at man ikke skulle kaste papiret i do🤷🏼♀️ Anonymkode: a3cbe...f65 Hun skal ikke til Rohdos! Følg med! Anonymkode: 46f32...f73 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #35 Skrevet 10. juni 2022 Ja, det er slik overalt. Kjæresten skylte ned med papir etter å ha vært på do, og da tetta toalettet seg faktisk, selvom det var lite papir. Jeg pleier å ta veldig lite papir, evt gå i dusjen etterpå, de har også bidet(?) der jeg har vært, så det har løst problemene for min del. Jeg har aldri kastet papir i søpla etter å ha bæsjet, har bare brukt veldig lite papir og det har gått fint. Dere kan ta med dere hundeposer, slik som flere har foreslått her hvis dere er redd for noe. Likevel tror jeg det skal gå helt fint, er mange som gjør det og jeg tviler på at det blir lukt dersom det er i pose. Dere får dusje kroppen kjapt etterpå så slipper dere å bruke søpla Anonymkode: 7f405...a68 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #36 Skrevet 10. juni 2022 Vi skal til Kreta i sommer, greit å vite... Men dere som bruker bidet: Man blir jo våt nedentil med vannet. Hvilken håndduk tørker dere dere med etterpå? Har dere en egen "rompehåndduk" på hotellet? Er det slik at dere setter dere på bidetet og bruker vannstrålen fra krana der til å vaske (og hendene), eller fyller dere opp hele bidetet med vann og setter dere nedi med rompa? Tar det ikke lang tid på do, hvis dere dusjer eller bruker bidet etter å ha bæsjet, når det er flere som deler rom og do? Må forberede meg og barna på dette, ett av barna er VELDIG var på lukter og alt som er ekkelt, og sliter med treg mage. Hun kommer garantert ikke til å gå på do hele uka vi er der hvis dobesøk medfører stress..... Anonymkode: 6c594...047
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #37 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 20.12): Ja det er sånn. Ikke uhygienisk å kaste papiret i en pedalbøtte, vel. Anonymkode: 0cb65...899 Med mindre du har skikkelig sprutbæsj og ender opp med papir så bløtt at det drypper på gulvet i det du skal kaste det. Anonymkode: 38c5e...c59 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #38 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hun skal ikke til Rohdos! Følg med! Anonymkode: 46f32...f73 Jeg svarte på noen som skrev at «sånn er det OVERALT i Hellas, Tyrkia og Kypros». Anonymkode: a3cbe...f65 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #39 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tørk, brett papiret med bæsjen innover, pakk papir rundt, legg i bøtta. Vask hendene. Det er ikke ille. Anonymkode: 12786...112 Hva om det er en svær klatt bæsj med noen maiskorn i? Anonymkode: f3e49...3a9
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #40 Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.5.2022 den 21.55): Hva med oss som får en stor klatt bæsj igjen på papiret etter man har tørket seg? Snakker om en til to spiseskjeer. Blir da mye bæsj i denne pedalbøtta. Anonymkode: f3e49...3a9 Da bør du oppsøke lege, det der er ikke normalt🤮 Anonymkode: 36f47...620 2
Anbefalte innlegg