Gå til innhold

Hva bruker dere el-sykkelen til ? Kun til Jobb?

PITTY

Anbefalte innlegg

Med el-sykkelen er det blitt enklere på mange måter. Ett interesseområde for sykling er sti-sykling, og det som er overraskende er at el-sykkel har begynt å dominere litt der også.

Har en selv og bruker den kun for tur og lager ruter som skal inneholde så mye grusveier som mulig. Mye hyggeligere miljø, og mindre fare for andre tufser i trafikken. Kjører evt bilen med sykkelen bakpå til et godt utgangspunkt for turen.

Men jeg har inntrykk av den store hopen kun har interesse for el-sykkelen til og fra jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det inntrykket har jeg også.

Jeg bruker elsykkel som eneste transportmiddel for å komme meg fra a til å. Har ikke bil og har i tillegg en diagnose som gjør det vanskelig for meg å ta kollektivtransport, så jeg er avhengig av elsykkel for å komme meg rundt. 

Det hender at jeg tar meg en kosetur i skogen på grusvei også, men som oftest sykler jeg til skogen, parkerer sykkelen der, og går videre til fots på sti. 

Anonymkode: 0170f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte min for å slippe buss til jobb og gjøre levering til og fra barnehagen raskere og lettere. 

Anonymkode: 695b9...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til å levere på skolen, når jeg skal handle, til jobb, på besøk osv men aldri bare for å dra på tur. For meg er den et fremkomstmiddel og kun det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til/fra jobb, trening, barnas aktiviteter, butikken, hageland, diverse destinasjoner for å kjøpe ting på finn, kino, restaurant,... 

Anonymkode: e1192...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og fra jobb, til butikken om jeg ikke skal handle veldig mye, til byen, på tur og til trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg sykler i skogen, er ikke glad i å sykle etter veien. Har heldigvis bare en km etter gangfelt før jeg er ute i marka.

Anonymkode: cc5e2...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle gjerne brukt sykkelen til og fra jobb, men det er så mye sykketyverier her jeg bor at den vil sikkert bli stjålet, selv med god lås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker elsykkelen først og fremst til/fra jobb, for da vet jeg at jeg får låst den inn. Er lite gira på herverk eller tyveri fra en såppas dyr sykkel, selv om den er forsikret. 

Har en vanlig sykkel som jeg bruker til trim. :) 

Anonymkode: a7c38...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før så sykla jeg overalt. Har hatt el sykkel siden 2015.

Siste 2-3 år så sykler jeg bare til jobb. Orker ikke / gidder ikke lenger å sykle andre steder. 

Noen ganger om sommeren til stranda men ikke så ofte.

Anonymkode: de5b2...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skulle gjerne brukt sykkelen til og fra jobb, men det er så mye sykketyverier her jeg bor at den vil sikkert bli stjålet, selv med god lås.

Er heldig med godt låst sykkelparkering i min jobb :) Hadde aldri gjort det jeg heller om jeg ikke hadde det 😄

Anonymkode: 695b9...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...