AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #1 Skrevet 19. mai 2022 Hva hjelper mot PMS hodepine? hver gang 1-2 dager før mensen får jeg sykt hodepine. Er det noe som faktisk hjelper mot dette? Anonymkode: cfe0a...ea1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #2 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hva hjelper mot PMS hodepine? hver gang 1-2 dager før mensen får jeg sykt hodepine. Er det noe som faktisk hjelper mot dette? Anonymkode: cfe0a...ea1 Kommer bare på smertestillende, og kalde omslag. Men det er hodepine, og ikke migrene, sant? Anonymkode: e8254...4b4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #3 Skrevet 19. mai 2022 Jeg har det akkurat slik som deg. Utrolig slitsomt. Følger tråden for tips. Anonymkode: 5b5c9...12a
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #4 Skrevet 19. mai 2022 Det kan føles kanskje som migrene egentlig. Jeg blir ofte kvalm også. Men jeg vet ikke. Har bare alltid sykt vondt i hodet 1-2 dager før mens og begynner å bli gaaal. Anonymkode: cfe0a...ea1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #5 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan føles kanskje som migrene egentlig. Jeg blir ofte kvalm også. Men jeg vet ikke. Har bare alltid sykt vondt i hodet 1-2 dager før mens og begynner å bli gaaal. Anonymkode: cfe0a...ea1 Uff😕❤️ Kanskje du skal ta deg en tur til legen, hvis du tror at det kan være migrene? Anonymkode: e8254...4b4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #6 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva hjelper mot PMS hodepine? hver gang 1-2 dager før mensen får jeg sykt hodepine. Er det noe som faktisk hjelper mot dette? Anonymkode: cfe0a...ea1 Tar du paracet? Anonymkode: a42ea...123
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #7 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva hjelper mot PMS hodepine? hver gang 1-2 dager før mensen får jeg sykt hodepine. Er det noe som faktisk hjelper mot dette? Anonymkode: cfe0a...ea1 Samme her. Slår aldri feil. Fikk helt sinnsyk hodepine på 17. mai, og hadde glemt at det var tid for tante rød. Det slår aldri feil. Jeg får så vondt i hodet at jeg kaster opp da ☹️ Tok 4 paracet og ingenting hjalp. Anonymkode: 19386...aa3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2022 #8 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tar du paracet? Anonymkode: a42ea...123 Ja tar paracet. Noen ganger hjelper det. Stort sett hjelper det ikke noe særlig. Kanskje litt. Anonymkode: cfe0a...ea1
Million Skrevet 19. mai 2022 #9 Skrevet 19. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kan føles kanskje som migrene egentlig. Jeg blir ofte kvalm også. Men jeg vet ikke. Har bare alltid sykt vondt i hodet 1-2 dager før mens og begynner å bli gaaal. Anonymkode: cfe0a...ea1 Det er faktisk ganske vanlig å ha migrene i forbindelse med mensen og syklusen. Jeg hadde det i alle år. Dagen før mensen kom fikk jeg migreneanfall, så jeg visste alltid at mensen kom neste dag. Fikk også migrene under eggløsning, men det er det ikke alle som får da så klart. Du kan høre med legen din om du kan få prøve en liten pakke med migrenemedisin. Jeg har best resultat med Maxalt rapitab, som er smeltetabletter, og har brukt den i mange år. De er ganske dyre, men du får dem i 3-pakning også, som du kan starte med og se om de hjelper deg. Er de virksomme, er det migrene du har, ikke hodepine i vanlig forstand. De virker ikke på vanlig hodepine, kun migrene. Migrenemedisinen jeg nevner her, er å få på blå resept hvis man har det kronisk. Jeg får det på blå resept.
Kalevala Skrevet 20. mai 2022 #10 Skrevet 20. mai 2022 Dette er du ikke alene om, her er det heldigvis hjelp å få: Årsaken til denne hodepinen er at østrogennivået faller raskt et par dager før blødningen starter. Både det og hormonet som starter blødningen, trigger hodepinen. Det som pleier å hjelpe er: Prevensjon som hindrer menstruasjonen. (Hormonspiral/P-sprøyte/P-stav) Bruke korttidsforebyggende medisin, som du starter med 2 dager før ventet blødning, og fortsetter til blødningene er ferdig. Hodepine Norge har et eget instagram-innlegg om dette her: https://www.instagram.com/p/CNwhJCPgjfT/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå