Gå til innhold

Hvordan se seg selv utenfra?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan bli flinkere til å se seg selv utenfra? Få mer selvinnsikt?

Anonymkode: 251d2...0db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en gitt situasjon du har fått reaksjoner på (?) eller en annen du lurer på. Prøv å gjenfortell handlingen og kommenter det en utenforstående som ikke har tilgang på din tanker og følelser ser. Beskriv deg selv i 3. Person... Hvordan virker/kan dine handlinger, adferd og uttalelser virke på andre som ikke leser tankene dine og forstår alle mekanismer bakndet som skjer? Er det logisk handlemåte for noen uten innblikk i din tanke og følelsesverden, eller ikke? 

Jeg har et slikt kommentator spor gående på automatikk i lange perioder om gangen, så pass på hva du ønsker meg. For tiden må jeg gjøre dette manuelt, slik beskrevet ovenfor, da kommentatorboksen virker være ute av drift på ubestemt tid. Kommentarene utenfra har blitt flere 🤪

Anonymkode: 14661...02e

AnonymBruker
Skrevet

Tenke at en på en måte ikke er verdens sentrum ,og på en måte er det.Prøve å tenke hva ville jeg gjort /tenkt hvis jeg var i den andres situasjon og i tillegg ta med noe av det som skiller den andre fra det du ville tenkt/gjort.

Anonymkode: 1d2ff...5a9

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg synes å skrive dagbok er en god måte å øve seg på å se andre innenfra og seg selv utenfra. Denne evnen kalles mentalisering og man kan nok finne noe litteratur om det. 

Ellers funker det kanskje å øve opp evne til å roe seg og slappe av. Mentalisering fungerer bedrer når man ikke er overaktivert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...