Gå til innhold

Meninger rundt dette jentenavnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leste det tre ganger som Amalie. 
Amelia høres hjemmesnekret ut og som en skrivefeil. 

Anonymkode: ad1ba...40d

amelia earhart var første kvinne som fløy  solo over atlanterhavet

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei av det navnet. Føler alle liker Amalie, men skal være så utrolig spesielle og kalle ungen Amelia istedenfor. Amelia er ikke spesielt, det er utrolig kjedelig og ikke spesielt pent heller.

Anonymkode: d1bd3...10d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så lei av det navnet. Føler alle liker Amalie, men skal være så utrolig spesielle og kalle ungen Amelia istedenfor. Amelia er ikke spesielt, det er utrolig kjedelig og ikke spesielt pent heller.

Anonymkode: d1bd3...10d

amalie er kjedelig. smelia er ikke spesielt det bare klinger bedre. Amalie høres litt gammeldags og uptight ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle vil tro hun heter Amalie

Anonymkode: 1f880...029

Det tror jeg ikke "alle" vil tro! Jeg kjenner flere som heter Amelia, og det er ikke noe problem. 

Synes Amelia er mye finere enn Amalie.  

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du spør: jeg synes Amelia er tungt og litt underlig på et norskt barn. Kommer til å forveksles med Amalie…

Anonymkode: 37e2a...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fint navn, men jobber i skolen og hadde ei jente som het Amelia. Kalte henne alltid ved feil navn. Selvfølgelig min feil, men det er noe ved navnet som gjør det litt vanskelig å si uten å blande det med andre navn

Anonymkode: 31042...e37

Helt enig. Det er et kronglete navn å uttale. Men navnet er fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er spesielt fint. Hva med Amalia?

Anonymkode: bde0e...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker Amalie selv, kjenner en Amelia, og trekker pusten hver gang og tenker meg om før jeg sier det riktig Amelia. Men ikke vanskelig eller stygt eller noe, bare litt enig i de som sier det er en unødvendig variant av Amalie/Emilie.

Anonymkode: a941a...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid selv med en jente, og vi bestemte nylig å kalle vår datter Amelia, fordi det er så fint!

Jeg ønsket da et internasjonalt navn, og dette navnet er ganske vanlig i både England og USA, og har begynt å vokse frem i Norge og. Så det at mange skal blande det med Amalie tenker jeg kommer til å gå over til etterhvert. 

Så kan jeg legge til at jeg selv har et uvanlig navn, og er én av to som har mitt navn i Norge, og sliter med at folk alltid sier feil eller forveksler det med lignende navn... så jeg har vært veldig opptatt av dette når jeg har gitt mine barn navn. Men jeg hadde MYE heller het Amelia, da det bare blir vanligere og vanligere :)

 

Anonymkode: 44359...da3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 15.27):

Hei! Vurderer navnet Amelia på jenta jeg venter og har diskutert dette litt med familie og nære venner. Når jeg spør om «ærlig tilbakemelding» har jeg ved noen anledninger fått beskjed om at Amelia blir en overlegen/komplisert versjon av Amalie. 
 

Føler jeg trenger flere inputt. Hva mener dere om navnet?

Anonymkode: 98e99...7f3

Nydelig :)

Anonymkode: e2b9a...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amelia på norsk synes jeg høres litt småsnodig ut. På engelsk er det pent. Hadde nok valgt Amalie om ungen ikke har engelske/amerikanske røtter.

Anonymkode: 3b02c...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...