AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #1 Del Skrevet 17. mai 2022 Mange sier og skriver at det føles ut som. Jeg mener at det heter «det føles som om» Å skrive det kjennes ut som er ok, men ikke føles. Noen som vet fasiten? Anonymkode: be984...fe6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #2 Del Skrevet 17. mai 2022 Heeelt enig! Anonymkode: 4d589...8f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #3 Del Skrevet 17. mai 2022 Jo det er feil, og det irriterer meg hver gang jeg ser det... 😆 Anonymkode: 214ee...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #4 Del Skrevet 17. mai 2022 http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/hores-ut-foles-ut-/#:~:text=I dag må det regnes,dato enn se ut som. Anonymkode: 214ee...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #5 Del Skrevet 17. mai 2022 Det er «kjennes ut som» eller «føles som». «Føles ut som» er en blanding som er feil. Anonymkode: 8bcbd...2be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #6 Del Skrevet 17. mai 2022 Takk! Ikke bare jeg som har hengt meg opp i det. Hører det av tv-verter også, og de bør etterstrebe korrekt språk. Prøver å plukke det av ungdommene i huset, men det er håpløst. ts Anonymkode: be984...fe6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2022 #7 Del Skrevet 20. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 17.5.2022 den 7.16): Mange sier og skriver at det føles ut som. Jeg mener at det heter «det føles som om» Å skrive det kjennes ut som er ok, men ikke føles. Noen som vet fasiten? Anonymkode: be984...fe6 Helt enig og har prøvd å få folk til å forstå dette i årevis. Blir så irritert over feks norske artister som hylles for "så utrolig bra tekster!" selv om de synger "føles ut som" og andre grammatiske fadeser.. (Hint hint Cezinando og H'keem) Kjennes ut som er greit, føles ut som er feil. Anonymkode: 9e732...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå