AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Del Skrevet 16. mai 2022 Jeg måtte skifte alle fire bremser og bremseklosser i forbindelse med EU kontrollen. Det har bare gått noen uker og nå er de nye bremsene full av rust. Det kan umulig være vanlig. Hva har skjedd? Jeg prøver å bremse vekk rusten, men det tar ikke hele skiva. Den nederste delen av bremseskiva får jeg ikke bremset vekk. Jeg skiftet bremsene på et respektabelt verksted. Men nå føler jeg meg lurt. Kan de ha gitt meg brukte bremser? Anonymkode: 05f22...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 16. mai 2022 #2 Del Skrevet 16. mai 2022 Hvis du legger ved ett bilde så blir det enkelt å se om de er brukte eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. mai 2022 #3 Del Skrevet 16. mai 2022 Tipper det er kun overflaten du ser, som blir brun. Glatte flater som det er på bremseskivene, vil ruste bare det meldes regnvær på motsatt kant av landet hvor du bor. Og står den stille en dag eller to vil det begynne å sette seg godt. Men, det løses bed å bruke de aktivt når du kjører en tur. Står den innomhus, og du kan sette den fra deg uten fukt på hjul/understell vil det ikke ruste noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Del Skrevet 16. mai 2022 Blir fort det på overflaten, ta noen skikkelig oppbremsinger. Bruk brekket litt også. Anonymkode: a03c4...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 16. mai 2022 #5 Del Skrevet 16. mai 2022 Dette er overflaterust. Det er ikke det samme som at bremsene må skiftes grunnet rust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Del Skrevet 16. mai 2022 Det er helt normalt, enkelte bremseskiver får overflaterust nesten over natten hvis de ikke var varme når bilen ble parkert. Dessuten så er det ikke rust på den nederste delen av bremseskivene siden de er runde, det er ytterkanten som ruster og det er også ganske normalt siden bremseskoene ikke tar ytterst på skiven. Anonymkode: b62be...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #7 Del Skrevet 16. mai 2022 Hvis du kjører elbil så ruster bremsene raskere. Anonymkode: a3676...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #8 Del Skrevet 16. mai 2022 Helt normalt. Bilene mine står med fine blanke skiver i oppkjørselen, men når jeg er ferdig med å vaske de, er det et tett brunoransje lag på de. Rusten kommer kjapt. Bare brems det vekk. Du må gjerne bremse litt hardt - altså ikke plutselig, men ta en kraftig oppbremsing i nedoverbakke en gang, når du ikke har noen bak deg. Anonymkode: 078bd...e37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Del Skrevet 16. mai 2022 Måtte du bytte alle fire bremseskivene? Det er ganske spesielt😮 Anonymkode: 86716...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå