SnartMammaLykke Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Jeg skal lage pavlovakake til i morgen. Noen med en skikkelig bra oppskrift? Eller finnes det bare en..
Hedda-78 Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Søk på detsøteliv.no etter Pavlova, så finner du mange Til bunnen er det i prinsippet bare én oppskrift, det er fyllet og toppingen som varierer. Til 17.mai er det jo jordbær og blåbær som er vanlig.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Eg bruker denne. Den er utrulig digg, og alle kan ete den Vegansk pavlova. Anonymkode: d7bb8...cc0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #4 Skrevet 16. mai 2022 Hedda-78 skrev (6 minutter siden): Søk på detsøteliv.no etter Pavlova, så finner du mange Til bunnen er det i prinsippet bare én oppskrift, det er fyllet og toppingen som varierer. Til 17.mai er det jo jordbær og blåbær som er vanlig. Neida, finnes mange oppskrifter på bunnen også, det spørs jo hvordan man vil at bunnen skal være Anonymkode: 5e51e...3f1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #5 Skrevet 16. mai 2022 Har alltid brukt toro sin pose og pavlovakrem på boks eller blandet kremfløte og vaniljekrem, blir godt det😅 Anonymkode: 92993...3bb 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #6 Skrevet 16. mai 2022 Vanlig merengs her, men så har jeg et tynt lag av mango/pasjonsfrukt kompott/curd, deretter vaniljekrem blandet med pisket krem, og deretter fersk bær på toppen. Mmmm Anonymkode: 61a40...e1d
ops2 Skrevet 16. mai 2022 #8 Skrevet 16. mai 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Har alltid brukt toro sin pose og pavlovakrem på boks eller blandet kremfløte og vaniljekrem, blir godt det😅 Anonymkode: 92993...3bb Akkurat det samme gjør jeg. Noen lager alt fra bunnen, ikke jeg nei. Alle spiser pavlova'en jeg lager, også de som ikke liker kaker generelt spiser den. Så det gjør de neppe for å være høflige, siden de ikke spiser noen av de andre kakene. Å legge opp skikkelig mye bær og frukt så det riktig bugner, er viktig. Min tommelfingerregel er at en ikke skal se kremen mellom bærene, jeg vil ha masse bær. Mest jordbær, men også bringebær og blåbær. Noen biter kiwi frisker opp, kan også ha på blad av sitronmelisse. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #9 Skrevet 16. mai 2022 Min beste Pavlova: Ferdig marengsbunn fra Meny (to bunner i pakken) Toro Vanlijekrem i midten Piska krem på toppen Røde og blå bær Får alltid masse skryt på denne😅 Anonymkode: a77eb...5ab 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #10 Skrevet 16. mai 2022 https://frutimian.no/2019/05/11/smashing-hoy-pavlova-med-lemon-curd/ 😍😍 Anonymkode: 0f12a...6ea
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #11 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min beste Pavlova: Ferdig marengsbunn fra Meny (to bunner i pakken) Toro Vanlijekrem i midten Piska krem på toppen Røde og blå bær Får alltid masse skryt på denne😅 Anonymkode: a77eb...5ab Blir ikke bunnen altfor sprø.?? Anonymkode: 0f12a...6ea
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #12 Skrevet 16. mai 2022 ops2 skrev (3 timer siden): Akkurat det samme gjør jeg. Noen lager alt fra bunnen, ikke jeg nei. Alle spiser pavlova'en jeg lager, også de som ikke liker kaker generelt spiser den. Så det gjør de neppe for å være høflige, siden de ikke spiser noen av de andre kakene. Å legge opp skikkelig mye bær og frukt så det riktig bugner, er viktig. Min tommelfingerregel er at en ikke skal se kremen mellom bærene, jeg vil ha masse bær. Mest jordbær, men også bringebær og blåbær. Noen biter kiwi frisker opp, kan også ha på blad av sitronmelisse. Enig! Anonymkode: 92993...3bb
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #13 Skrevet 16. mai 2022 Jeg bruker denne oppskriften https://idagranjansen.com/oppskrifter/pavlova-med-baer-krem Av eggeplommene som blir til overs lager jeg eggekrem.Toppes med pisket krem, bær, mandelskiver, kandisert sitronskall og mynteblader👌🏻 Anonymkode: 183ee...a74
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #14 Skrevet 16. mai 2022 Synes det største poenget med Pavlova er en seig, men samtidig sprø marengs. Dette har jeg til gode å kjøpe ferdig, eller som halvfabrikata. Selv ønsker jeg 50/50 med vaniljekrem og pisket krem som jeg blander. Friske jordbær, kuttet opp, bringebær og blåbær. Har smakt mange mange varianter igjennom årene, men dette er hva jeg ønsker av en god Pavlova. Smak og behag. Anonymkode: b4852...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #15 Skrevet 16. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Blir ikke bunnen altfor sprø.?? Anonymkode: 0f12a...6ea Nydelig og ikke for sprø! Tar på fyllet 20 min før servering 😋😋 Anonymkode: a77eb...5ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå