AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #1 Skrevet 16. mai 2022 Hei, jeg har et spørsmål. Jeg har en jente på snart 9 år. Vi byttet nabolaget våres for 2 år men hun har sluttet litt med det å få venner generelt. Jeg må si at jeg har vart selv litt frustrert over hvordan å sosialisere henne mer med andre barn. Da jeg var liten det var oss barna som på en måtte ringte til hverandre eller direkte bare banket på døra til hverandre og lekte sammen. Hun har to jenter i nabolaget som Hun liker men der er 2 ting 1) Ser ut at de ofte leker sammen. Når hun kommer til dem de leker godt sammen men de ikke kommer til oss å hente henne. 2) jeg har stimulert henne å bare gå direkte og ringe på dem eller bare banke på døre og sjekke hvis de vil lekke men skall vi si at i det siste foreldrene til barna har ikke vart enig at de lekker om helgene. Jeg lurer på hvis nordmen generelt foretrekker litt mer formel tilnærming med det å ha avtale på forhånd eller det er bare det at de ungår oss. Jeg har alltid tenkt at ting bør ikke vare så formel i nabolaget, eller kanskje jeg tar feil antagelse ? Har dere noe råd? Anonymkode: 3cfae...11b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #2 Skrevet 16. mai 2022 Pandemien har gjort mye skade på barns tilnærming til hverandre, mange har fått lite trening i spontane besøk. Tror nok nabobarna ikke har blitt nok kjent med barnet deres at de tenker på å inkludere henne. Anonymkode: 27694...f15
Havspeil Skrevet 16. mai 2022 #3 Skrevet 16. mai 2022 Tenker det samme som forrige innlegg ifht din 9 - åring. Pandemien er en faktor her. Så hva gjør du ? Jeg har et barn i samme aldersgruppe. Vi flyttet hit for 2 år siden. Mange av ungene har flyttet minst halvparten av leken fra gata til online gaming 😅 Jeg løste det med pannekaker og popcorn! Samt åpen dør❤ Ingen avtale nødvendig. Mange foreldre I dag er for opphengt i at ting må være presentabelt utad i hjemmet for besøk. Derav behovet for å " avtale " Med jobber og aktiviteter som krever mye,blir kravene for høye 😎 Ungene bryr seg nada om slikt. De liker lave skuldre ,litt rot og voksne som ikke blir stressa over deres behov for vennskap og lek utenom skoletid. Herregud, ungene i dag må prestere mye mer enn da vi gikk på skolen . ! De trenger en frihavn og null presteringer begge veier etter kl.15. 🧘♀️❤ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå