AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Har noen en enkel og grei oppskrift på dette til meg? Eller finnes det evt bakemikser jeg kan bruke, eller ferdig kjøpekake? Anonymkode: 8468f...43b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 https://glutenfrihet.no/2020/07/26/glutenfri-sjokoladekake-langpanne-uten-egg/ Fant denne ved et google søk. Ikke prøvd den selv, men virker enkel. Anonymkode: fc939...6aa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har noen en enkel og grei oppskrift på dette til meg? Eller finnes det evt bakemikser jeg kan bruke, eller ferdig kjøpekake? Anonymkode: 8468f...43b 400 g sukker 375 g Semper fin mix glutenfri melblanding lys 55 g kakao 2 ts natron 4 3/4 dl vann 1,5 dl matolje 1 ts vaniljeessens 2 ts eddik (7%) Pynt: melis Fremgangsmåte Bland de tørre ingrediensene sammen i en bakebolle. Bland sammen vann, olje, vaniljeessens og eddik. Ha det flytende oppi bollen med det tørre, og rør deigen raskt sammen. Ha deigen i en liten, bakepapirkledd langpanne (ca 30x20 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i 30 min. Avkjøl kaken i formen. Løft kaken ut av formen ved dra i sidene på bakepapiret, eller hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Del den kalde kaken opp i passe store serveringsstykker. Sikt over et tykt lag med melis rett før servering. Anonymkode: f8711...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå