Gjest Varg-Menja Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Når man går på p-piller, kan man utelukke graviditet når man får den "jukseblødningen" i den pillefrie uka? Dersom man skal ta en graviditetstest, hvor lenge etter eventuelt uteblitt blødning må man vente da?
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 Om du tar pillen som foreskrevet i beskrivelsen er det like sikkert i blødningsperioden, som i resten av perioden.
Gjest Varg-Menja Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Det var ikke det jeg lurte på, jeg lurer på om den blødningen er noen sikker indikasjon på at man ikke er gravid.
Iceglow Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Kort sagt: Nei. Det er ikke uvanlig å blø litt de første par månedene i svangerskapet, og hos enkelte vil det passe inn slik at det virker som en menstruasjon. Når du bør ta en graviditetstest når du går på p-piller er jeg usikker på, men normaltipset er 19-20 dager etter det samleiet du mistenker har forårsaket graviditet. Om du tester en gang når menstruasjonen skulle ha kommet, og om den første er negativ, en gang til en uke eller to senere, så vil du være ganske sikker på at du har rett svar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå