Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nærmer seg tid for å bytte bilstol, fra liten til småbarn, altså 12kg+ og over 100cm. 
Vi har vært veldig fornøyde med Cybex til baby og deres fremovervendte, men savner bakovervendt i mellomklassen 😕

Har lest tester og tips, men syns det er vanskelig å finne det perfekte setet. Håpet er jo å slippe å bytte til ny størrelse igjen «med en gang».

Vil ha bakovervendt, med isofix og det er fint om det ikke tar helt enormt mye plass.

Håper noen her kan ha noen gode tips 🤩

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor store barn har du? Vi kom fram til at dersom eldste fulgte kurven sin ville han ha vokst ut av de med isofix før han var 4…

vi bytta ut første småbarnsstol nå med Axkid minikid 3. ikke isofix, men vi er hvertfall fornøyd med den og ser at den er stor nok til at den holder. Og synes ikke den rar så enormt med plass(bakovervendt til såpass store barn tar jo litt plass uansett…

for oss passa det bra da vi nr 2 snart skal ut av babystolen og kan overta den andre. Har prøvd henne også i axkid for moroskyld, men tror hun må bli større før hun sitter godt i den selv om det i teorien skal være mulig. 

Vet at dette egentlig ikke var svar på spørsmålet ditt, men om du ikke finner en med isofix kan det være et alternativ

Anonymkode: 14df5...45e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes bare en stol med isofix som kan være aktuell og det er Axkid One. Må dere ha isofix? Hvis ikke hadde jeg sett på Axkid minikid 3 eller BeSafe Strech. 

Anonymkode: 4f187...47f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med maxway plus! Nå som jeg har montert det noen ganger er det overraskende enkelt med beltemontert, og det varer såpass lenge at jeg regner med at min relativt store gutt kan sitte bakovervendt i alle fall til skolestart.

Anonymkode: 37775...8c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med isofix mener jeg vektgrensen er 18kg om jeg ikke tar feil. Vår 3,5åring er stor for alderen og nærmer seg 17kg. Så hvis dere vil ha bakovervendt lengst mulig kan det lønne seg å gå for en som har høyere vektgrense, men da utgår isofixen hvis jeg husker rett. 

Anonymkode: 83e5c...ed9

• Liker 1
Skrevet

Gode innspill, tusen takk! Skjønner at bakovervendt isofix i beste fall bare blir en kortvarig løsning dersom stolen er litt romslig. Barnet er litt høyere enn gjennomsnittet så det går fort…

Takk for tips til beltestoler 👌🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Med isofix mener jeg vektgrensen er 18kg om jeg ikke tar feil. Vår 3,5åring er stor for alderen og nærmer seg 17kg. Så hvis dere vil ha bakovervendt lengst mulig kan det lønne seg å gå for en som har høyere vektgrense, men da utgår isofixen hvis jeg husker rett. 

Anonymkode: 83e5c...ed9

Axkid One går til 23 kg 🙂

Anonymkode: 4f187...47f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Strix skrev (1 time siden):

Gode innspill, tusen takk! Skjønner at bakovervendt isofix i beste fall bare blir en kortvarig løsning dersom stolen er litt romslig. Barnet er litt høyere enn gjennomsnittet så det går fort…

Takk for tips til beltestoler 👌🏻

Jeg ville i utgangspunktet anbefale Axkid One, det er isofix opp til 23 kg. Men den varer jo bare så og så lenge lengdemessig. Datteren min er vel en 100-105 cm og har nok to år, om ikke mer, igjen i den, men hvis din har lang rygg kan det være kortere - samt lengre om han har lengden i beina. Har du mulighet til å prøve stolen? Bsbycare eller Babyshop i nærheten, evt Mimmis eller Rudo? Eller spørre i en lokal facebookgruppe om noen har den så dere kan teste.

Hvis ikke Axkid One hadde jeg absolutt kjøpt Minikid 3 eller Besafe Stretch. De er laaange i ryggen og vil nok passe til hsn begynner på skolen, minst. 

Anonymkode: 42e5a...5ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...