Fredslilje85 Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Oppdaget at 3åringen hadde noe rart «utslett» i hodebunnen. Prøvde å tørke med våt klut, da fulgte det plutselig med skorpe og en del hår!!! hva er dette? Noen som har vært borti det samme? Virker ikke som det er plagsomt. Han har i hvert fall ikke sagt noe på det..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Noen i familien som har psoriasis ? Ta en tur til legen og få veiledning på hvordan du skal behandle hårbunnen. Sånn som du beskriver det så virker det som skorpene «kveler» hårsekkene. Har du ikke merket klumpene i hodebunnen ved hårvasken tidligere ? Anonymkode: 441c6...9ba
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen i familien som har psoriasis ? Ta en tur til legen og få veiledning på hvordan du skal behandle hårbunnen. Sånn som du beskriver det så virker det som skorpene «kveler» hårsekkene. Har du ikke merket klumpene i hodebunnen ved hårvasken tidligere ? Anonymkode: 441c6...9ba *hodebunnen Anonymkode: 441c6...9ba
Fredslilje85 Skrevet 15. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2022 Nei vi har begge atopisk eksem men det ser ikke slik ut. Mulig han har fått psoriasis også. Nei, vasket håret hans for 2 dager siden og så det ikke da. Men kan ha oversett det. Får kontakte legen å høre.
smurfebuss Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Ser ut som seboreisk eksem/skurv. Kjøp en mild sjampo, f.eks denne: https://www.apotera.no/aco-special-care-dryscalp-sjampo-200ml?gclid=Cj0KCQjwyYKUBhDJARIsAMj9lkFUlnMXzE68GvhO5T7VlKg_IhDKJYe3bIKPNc_-OeSVbl-rdlv4u-IaAsZAEALw_wcB Når jeg er sår i hodebunnen svir alle andre sjampoer, men denne gjør det ikke. Kjøp også en enkel lusekam som denne: https://www.apotera.no/apro-lusekam Bruk de tynne taggene til å forsiktig løsne på flakene etter bad/hårvask. Ikke ta sikte på å fjern alt på en gang - kun det som er helt løst i ytterkanten. Mitt barn hadde skurv kjempelenge. Da det var lite prøvde jeg salisylsyresalve, men det var klinete. Vil ikke anbefale verken det eller olje når det er så mye hår. I ettertid har jeg skjønt at barnet mitt gikk over til å egentlig ha seboreisk eksem pga noe atopisk eksem på kroppen og mye tørr hud/eksem bak ørene og tidvis i hodebunnen. Vi har prøvd fungoral sjampo ved mye kløe (og ikke lus), men den fra ACO fungerer bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Jeg vill dratt til legen for å hørt med dem, før man bare googler rundt og stiller egne diagnoser. Men jeg hadde selv eksem i hodebunnen som barn, husker at skorper ble fjernet, hadde en spesial shampo jeg måtte bruke. Vokste det av meg, for det er lenge siden, type nesten som jeg ikke husker det helt lenge siden 😅 https://www.apotek1.no/hudsykdommer/seboreisk-eksem Anonymkode: f8d6d...a25 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 Det er skurv. Slik nyfødte har. Min datter på 5 år har det fremdeles Anonymkode: 3fe89...cda
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 Skurv. Kan behandles men er ikke nødvendig å gjøre noe med. Mine hadde også det lenge Anonymkode: 1581d...bf1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Det er skurv. Ta litt olje i hodebunnen der sårene er og fjerne veldig forsiktig når det er mykt. Eventielt la det være Anonymkode: d8ac7...287
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå