AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Hei Sønnen min er 3.5 år gammmel og går på småbarns avdeling i bhg. Han startet bhg ifjor så dette er hans første 17 mai feiring i bhg. Det jeg lurer på er at pleier dere å "pynte" barna den dagen de feirer 17.mai i bhg? Ta på kjole eller skjorte med sløyfe og sånt? Og ta med flagg hjemme i fra? Anonymkode: e81d4...1d4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 I vår barnehage feirer de kun ved at de som ønsker kan ta med flagg, bhg stiller med pølse og is til lunsj. Hos oss ser de helst at barna ikke har finklær på i bhg, og ingen skal være tvunget til å pynte seg eller gjøre noe ekstra mtp at det kanskje ikke er alle som har økonomi til alt som skal foregå med 17. mai, karneval, Halloween, jul osv. I starten syntes jeg det var veldig kjedelig, men jeg forstår jo hvorfor og synes det faktisk er en bra ting. Anonymkode: 243de...9aa
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 Her blir barna pyntet før de kommer i barnehagen. De blir jo ikke stivpyntet he he..men kanskje en noe rødt,en fin genser eller kjole ( og da ofte kjoler som barna bruker også vanlig i barnehagen) og ett flagg med navn. Dette er for at det ikke skal komme 15-30 foreldre og begynne å pynte barna før de skal gå i tog Anonymkode: 4f21c...c79
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Her hadde han på ei dongeribukse, og en litt finere genser enn til vanlig, også en slik pins til 17. Mai. Også hadde jenta på en enkel sommerkjole utenpå langerma og strømpebukse. Samt 17. Mai sløyfe i håret. Absolutt ikke finpynta, da jenta ofte har på lignende kjoler i bhg fra før av, også den hun brukte. Og gutten hadde ikke på dress liksom.men noe finere enn colegeklær liksom Anonymkode: 3fb99...757
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Sønnen min er 3.5 år gammmel og går på småbarns avdeling i bhg. Han startet bhg ifjor så dette er hans første 17 mai feiring i bhg. Det jeg lurer på er at pleier dere å "pynte" barna den dagen de feirer 17.mai i bhg? Ta på kjole eller skjorte med sløyfe og sånt? Og ta med flagg hjemme i fra? Anonymkode: e81d4...1d4 ja han pyntet seg litt i barnehagen, gjerne olabukse og skjorte og sløyfe,men hadde med joggedress til senere, ikke godt og leke i penklær/ola bukse Anonymkode: 2fa0f...a44
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 Vi pynter ikke, fordi vi kjenner vårt barn. Feiringen varer hele dagen, med diverse aktiviteter utendørs. Vårt barn kan ikke være ute på denne tiden uten å trenge et bad og fullt klesskift. Da er det greiest å gå for rene, komfortable klær. Vi kunne vurdert det om det var meld pissregn hele dagen, slik at feiringen ville blitt med regnklær eller innendørs. "Desverre" flytter barnehagen feiringen til en annen dag med bedre værmelding når det skjer. På selve 17. Mai pynter vi, men da er det voksne som passer på mye mer. Vi har også to sett med finklær, superfint til å se på tog og besøke besteforeldre, og litt fint (skjorte, ren jakke og hel bukse) når vi drar på skolen etterpå. Anonymkode: a8671...5c8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 Jeg pynter ikke min, for den kampen må jeg ta dagen etter når det faktisk er 17.mai og jeg gidder ikke å bli skreket til to dager på rad.. 🙊 Anonymkode: e52f6...d45
Xanadus Skrevet 15. mai 2022 #8 Skrevet 15. mai 2022 I vår barnehage møter barna som vanlig i vanlige barnehageklær, og uten flagg. Barnehagen holder egne flagg. Feiringen foregår ute mellom 10 og halv 12. etter det er det helt vanlig dag. Det kalles her ikke feiring, men å øve på å gå i tog, synge, spise is og pølser samt gjøre noen 17.maileker. Dette er på storbarn.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #9 Skrevet 15. mai 2022 Vi velger pene klær, men ikke pyntet. Anonymkode: 2dd39...676
Paulinetta Skrevet 15. mai 2022 #10 Skrevet 15. mai 2022 Her er det jeans, t-skjorte og en hverdagslig skjorte over. Normalt går han aldri i skjorte i barnehagen, så jeg må vel si ja til at vi pynter. Blir også en liten nål med norsk flagg, og noe voks i håret.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #11 Skrevet 15. mai 2022 Jenta på 3 år skal ha på en blå og rød kjole med hvit strømpebukse. På 17 mai skal hun ha festdrakt. Så ja, hun skal pynte seg med kjole - men ikke stivpyntet. Også ha med flagg. Anonymkode: 15c18...e17
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #12 Skrevet 15. mai 2022 Tror jeg tar på joggedress mulig i morgen, pynta blir de på 17.mai. men de får med flagg 😊 Anonymkode: ac28f...b75
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #13 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei Sønnen min er 3.5 år gammmel og går på småbarns avdeling i bhg. Han startet bhg ifjor så dette er hans første 17 mai feiring i bhg. Det jeg lurer på er at pleier dere å "pynte" barna den dagen de feirer 17.mai i bhg? Ta på kjole eller skjorte med sløyfe og sånt? Og ta med flagg hjemme i fra? Anonymkode: e81d4...1d4 Ja vi pynter , men ikke i bunad Anonymkode: a03b0...32b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #14 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja vi pynter , men ikke i bunad Anonymkode: a03b0...32b Men chinos, skjorte og sløyfe, det gjør 90% av de andrevogså Anonymkode: a03b0...32b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #15 Skrevet 15. mai 2022 I vår barnehage går vi rett fra utelek til feiring, så her er det parkdress som gjelder. Anonymkode: fe413...b27
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå