AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #1 Skrevet 15. mai 2022 Har vært veldig stiv i rygg og hofter siste fem seks årene. Alle slags vridninger er vonde, som å være fryktelig støl. Jeg har likevel ganske god bevegelse. Prøvd strekke tøye øvelser, trene muskulaturen og er aktiv med turer og jogging på skogbunn. Ingenting hjelper. Har vært til fysioterapeut men fikk bare tilsvarende øvelser jeg allerede gjør. Må man regne med det bar skal være sånn resten av livet? Er jo ikke invalidiserende smerter men veldig ubehagelig og gjør at jeg føler meg svakere og blir mye sliten og lei av det. Anonymkode: 0335b...391
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #2 Skrevet 15. mai 2022 Hvis du ikke endrer på noe, vil du neppe oppleve at situasjonen endrer seg. Ifølge Albert Einstein er virkelig galskap å gjøre det samme om og om igjen og forvente endring i resultatet. Hvis kroppen får tilført det den trenger for å fungere bra, da fungerer den bra. Når vi går rundt og har det vondt, kan det være at kroppen mangler et eller annet, sånn at den ikke fungerer som den skal. Har du prøvd å øke inntaket av mineraler og vitaminer for å se om det gir noen endring? Anonymkode: a892a...443 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #3 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis du ikke endrer på noe, vil du neppe oppleve at situasjonen endrer seg. Ifølge Albert Einstein er virkelig galskap å gjøre det samme om og om igjen og forvente endring i resultatet. Hvis kroppen får tilført det den trenger for å fungere bra, da fungerer den bra. Når vi går rundt og har det vondt, kan det være at kroppen mangler et eller annet, sånn at den ikke fungerer som den skal. Har du prøvd å øke inntaket av mineraler og vitaminer for å se om det gir noen endring? Anonymkode: a892a...443 Ja jeg tar 1000mg C vitamin, sink og D-vitamin 3200 IE. Noe annet du anbefaler? Anonymkode: 0335b...391
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #4 Skrevet 15. mai 2022 Forresten, er ikke bare der det er smerter. Har også vondt muskulært på utsiden av hofter, på rumpa begge sider og under føttene og over albuer. Men der er det ikke stivheten som er verst men ømme trykkpunkter. Anonymkode: 0335b...391 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #5 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Forresten, er ikke bare der det er smerter. Har også vondt muskulært på utsiden av hofter, på rumpa begge sider og under føttene og over albuer. Men der er det ikke stivheten som er verst men ømme trykkpunkter. Anonymkode: 0335b...391 Eg gjekk mange år med slike smerter som du beskriv. Forsto ikkje at eg hadde masse spenningar i enkelte muskelgrupper før eg kom over denne avslappingsmeditasjonen. Gled deg! ❤️ Anonymkode: 3860a...010 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #6 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg tar 1000mg C vitamin, sink og D-vitamin 3200 IE. Noe annet du anbefaler? Anonymkode: 0335b...391 Jeg verken kan eller vil anbefale noe som helst, men mangel på kalsium og magnesium kan føre til smerter i muskler og ledd, slik du har beskrevet. Problemet er at det ikke er mulig å måle mangel på kalsium og magnesium med blodprøver. Begge mineralene lagres i kroppen (normalt 25 gram magnesium og 1,2 kilo kalsium). Nivået av magnesium og kalsium i blodet blir nøye regulert med uttak fra lageret (skjelettet). Det siste stedet i kroppen der det kan registreres mangel på disse mineralene er derfor i blodet. Det er også noe som kalles D-vitaminresistens. Det betyr at kroppen av en eller annen grunn har problemer med å omdanne D-vitamintilskudd til aktivt hormon. Siden det meste av omdannelsen av D-vitamin til hormon foregår inne i cellene i kroppen og svært lite sirkulerer i blodet, er det vanskelig å måle D-vitaminresistens også. Hvis du tar 3.200 IE vitamin D og likevel har lavt nivå D-vitamin i blodet, kan det være en indikasjon på D-vitaminresistens. Ifølge Helsedirektoratet er det aldri observert negative helseeffekter av daglige doser D-vitamin under 10.000 IE, så du har jo litt å gå på her hvis du vil prøve deg fram. Anonymkode: a892a...443
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #7 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eg gjekk mange år med slike smerter som du beskriv. Forsto ikkje at eg hadde masse spenningar i enkelte muskelgrupper før eg kom over denne avslappingsmeditasjonen. Gled deg! ❤️ Anonymkode: 3860a...010 Takk! Hvor ofte gjorde du dem før du begynte å merke endring? Måtte du endre stressbelastning i livet også? Jeg kjenner at jeg ofte strammer rumpeballer når jeg ikke tenker over det. De kan jeg til en viss grad styre, men sidemuskler i hofte er vanskelig å avspenning. Rart område å spenne seg for det er vel mer vanlig å stramme høyere opp, i nakke og skuldre. Smertene begynte en periode jeg hadde veldig mye stress i livet så det kan absolutt være stressrelatert. Anonymkode: 0335b...391
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå