Gå til innhold

Rare ting du gjorde som barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mumia skrev (37 minutter siden):

Jo, men bedre å være føre var....barn ute alene som er 3 og 5 år...ufffff.....det er ikke å plage de da, såpass må de tåle!

Og nå er vi da voksne vi som skriver her da. Det som har skjedd har skjedd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mumia skrev (42 minutter siden):

Herreguuud sløve foreldre  seriøst

Husk at det var på 80 og 90 tallet. Det var annerledes da. Barn var mye mer ute alene og lekte.

• Liker 2
Skrevet
Mumia skrev (44 minutter siden):

Herreguuud sløve foreldre  seriøst

Har du aldri vært ute alene en eneste gang som barn du kanskje 

Skrevet
jordbær86 skrev (2 minutter siden):

Har du aldri vært ute alene en eneste gang som barn du kanskje 

Jo, da var jeg 5 år, og holdt på å drukne

Skrevet

Jeg klatret på ALT som kunne klatres på, og likte å henge oppned i trær og på lekestativ. Gjemte meg hvis jeg ble redd og fant de merkeligste gjemmesteder og ble der lenge. 

• Liker 1
Skrevet
Mumia skrev (1 time siden):

Jo, men bedre å være føre var....barn ute alene som er 3 og 5 år...ufffff.....det er ikke å plage de da, såpass må de tåle!

Jeg synes at du bør ta kontakt med deres foreldre! 

Skrevet

Jeg pleide å mate maurene i en maurtue ute. Mamma lurte alltid på hvor sukkeret var blitt av 😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg latet veldig ofte som jeg var lam fra livet og ned. Akte meg fremover, og humpet ned trappene. Jeg brukte veldig ofte også pekestokken som blindestokk når jeg gikk på barneskolen, så mulig jeg hadde en veldig fascinasjon for funksjonsnedsettelser. 

Forresten så har alle mine tre barn lekt ute alene da de var 5 år- både i hagen, lekeplassen og i gaten utenfor..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg stjal alt som smakte søtt.. 

Jeg snokte i eldre søskens ting. Broderens kondomer ble delt ut blant venner, og blåst opp og lekt med ute i nabolaget. 

Tomflasker ble kjørt opp til nærbutikken her i barnevogna mi som jeg hadde vokst fra. Og der byttet jeg dem inn i snop. 

Bind, Saba tror jeg dem het, de lekte vi med og tusjet på dem med rødbrun tusj. 

Vi stjal melposer hjemme, brukte regnvann og "bakte" bolledeig ute. 

Mumia, mamma sitt nr er 984666000. Jeg synes at du burde ta henne ei stripe altså. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Dersom vi fikk lyst på noe godt, gikk vi på besøk til gamle damer som alltid,invitere oss inn på saft og kjeks. Vi var vel rundt 4-5 år. Etterhvert utvidet vi det med å plukke markblomster og gikk på dørene hos folk for å selge dem. En dag var vi så desperate at vi gikk over til ren tigging. Vi ble ikke rike for å si det sånn🙈  Og selv om det er over 30 år siden skammer jeg meg faktisk litt når jeg tenke på det i dag😅 Jeg fortalte det aldri til mamma og pappa, fordi jeg innerst inne skjønte det var galt. 

Dette var 80-tallet. Da var det helt normalt å være ute alene hele dagene, også i barnehagealder. Dette begynte vel å skjerpes inn på slutten av 90-tallet.

Skrevet

Grave digert hull i hagen fordi eg skulle laga basseng, var ca 4 år. Sprang inn og henta vann. Pappa vart ikkje sur ein gong, meir sånn kva søren er det du driver med nå type ting. Fant konstant på tøys.

Tok ofte vottane på beina og skoa på hendene før eg gjekk til skulen i første klasse. Til min mor sin store frustrasjon, aner ikkje kvifor eg gjorde detta.

Tok med meg nattøy i sekken, skifta til nattøy før timen.

Hadde stor fasinasjon for tannkrem, likte å mala veggen med tannkrem og slikka veggen.

Vandra ut på usikkra is fleire gonger, datt igjennom ein gong og vart redda. Slutta gå på is etter det...

Eg er ikkje sprøyte gal idag. Men lurer på om eg var det som barn.

Vi hadde ikkje konstant tilsyn tidleg på 80-talet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Trillet marsvinet i dukkevogn🥰 Han var en tålmodig kar heldigvis, jeg bestakk han vel med noe løvetann eller annen snacks.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ganske ekkel greie, men jeg synes det var så artig å ta en skål og holde den under såpen i do, for så å dra opp slik at jeg samlet såpen i skål. Helte det ut i do igjen etterpå, jeg bare likte å samle det opp, og aldri i sammenheng med at jeg hadde vært på do først, gjorde det fra «ren» do. Pappa oppdaget det en gang og ble ganske sint. Han sa at såpen var giftig og at jeg ikke måtte ta på den. Jeg ble livredd for å komme nær såpen etterpå, og begynte å stå når jeg tisset for å ikke komme borti. Er jente. Fortalte villig vekk til alle som ville høre om at det var farlig, så det endte med at alle vennene mine også stod å tisset, helt til noen en eller annen gang forstod at det ikke var farlig. Jeg var dog litt i tvil fremdeles, og stod sikkert i 3 år. Litt ekkelt, litt merkelig og litt morsomt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg elska å spise smør rett fra pakka 😂

Spiste Honeykorn med sukker og fløte på 😅 

Hadde egen nese for godis, og fant det uansett hvor mamma gjemte det 😂

Da jeg var 9 år stjal jeg en røyk av storesøster.  jeg og to venninner røyka den bak stasjonen på vei hjem fra skolen 😂

• Hjerte 1
Skrevet

Når jeg var 6år  brukte jeg å gå til lærerkantinen som var tom før første time starta. Selve skranken hadde alltid "porten" nede. Porten hadde masse små hull. Jeg hadde akkurat småe nok hender til å en del sukkerbiter fra skålen på insiden. Ikke spesielt godt da heller, men når du får langt mindre sukker en det du egentlig vil ha, så blir fristelsen for stor.

Skrevet

Jeg likte å leke med barberskummet til pappa også. Smørte det utover veggen og i håret 🤪 Pappa ble ikke blid 😒😆

Skrevet
Mumia skrev (16 timer siden):

Føre var? Med noe som skjedde for over 30 år siden.

Skrevet
Mumia skrev (16 timer siden):

Så lag deg din egen tråd istedenfor å ødelegge denne

Skrevet

Banket ofte opp nabobarna som var ute og lekte, kanskje ikke så rart, men bare noe jeg tenkte på.

Skrevet
TacoTore skrev (Akkurat nå):

Banket ofte opp nabobarna som var ute og lekte, kanskje ikke så rart, men bare noe jeg tenkte på.

Stakkars barn 😕 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...