Gå til innhold

Rare ting du gjorde som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang syklet jeg til naboen iført kun gummistøvler, ellers så var jeg naken 😳🤪Jeg hadde ikke sagt fra at jeg dro, men noen hadde sett meg og ringt mamma, men de stoppet ikke og spurte hvorfor jeg var ute og syklet naken.  Jeg var vel 5 år.

Sådde forskjellige frø i Hagen for trodde det ville vokse opp trær, sådde appelsinsteiner, eplekjerner, osv. Det ble aldri noe trær av det 😕

Trodde katten ville lære å snakke som oss mennesker til slutt om vi bare øvde nok, så vær dag prøvde jeg å lære pus å snakke 😸

Mye annet også.

Har du noe rart og morsomt du gjorde som barn?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laget snøstorm i stua til bestemor ved å blåse hvetemel fra en pose mel som jeg gikk rundt med. Jeg var så fascinert av melet som dalte ned som puddersnø og det var ikke noe ønske om herje eller drive herverk. Fylte vasken på badet hennes med såpe og lekte at skuresvampene var båter. Av og til var det sjøstorm og da føk såpebobler og svamper i alle retninger. Stakkars bestemor. Hun må ha vært en veldig tolmodig dame 🙂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

5 år? Da burde dine foreldre vært ute med deg.....hvilket nabolag bodde du i. .?

Skrevet
Mumia skrev (Akkurat nå):

5 år? Da burde dine foreldre vært ute med deg.....hvilket nabolag bodde du i. .?

Bodde på landsbygda. Og sa ikke fra at jeg skulle ut. Jeg bare dro så klart. Naboene bodde et lite stykke unna, men ikke så veldig langt så vi kalte dem naboer. Var langt for meg å sykle på trehjulsykkel.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
jordbær86 skrev (1 minutt siden):

Bodde på landsbygda. Og sa ikke fra at jeg skulle ut. Jeg bare dro så klart. Naboene bodde et lite stykke unna, men ikke så veldig langt så vi kalte dem naboer. Var langt for meg å sykle på trehjulsykkel.

Litt rart....jeg visste alltid hvor barna mine var i den alderen....

Endret av Mumia
Skrevet
Mumia skrev (2 minutter siden):

Litt rart....jeg visste alltid hvor barna mine var i den alderen....

Ikke det tråden handler om da

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da jeg var 4-5 år drakk jeg vann fra sølepytter 🙉

Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Ikke det tråden handler om da

Enig. Og dette var jo noe jeg gjorde som barn. Og det var på begynnelsen av 90 tallet.

• Liker 3
Skrevet
AthenaRavenLuna skrev (1 minutt siden):

Da jeg var 4-5 år drakk jeg vann fra sølepytter 🙉

Du var vel ute alene du også......

• Liker 1
Skrevet

Det var vanligere før at barn var ute alene.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det var ganske vanlig på 80-tallet. 

Skrevet
Mumia skrev (3 minutter siden):

Ikke ødelegg tråden nå da..

Skrevet

Og enda verre. Da jeg var tre år var vi på ferietur i Sverige. Jeg gikk uten at mamma og pappa oppdaget det og hadde tenkt å ta meg en tur i en robåt som av en eller annen grunn ikke var fortøyd. Heldigvis ble jeg oppdaget før jeg rakk å dra ut på sjøen. 

Gjest Høstlyng
Skrevet

Elsket å sutte på våte (rene) vaskekluter!

Når jeg skulle gjøre noe som jeg syntes var skummelt, så latet jeg som at jeg het «Synne». For det var liksom en mer selvsikker, og modigere versjon av meg selv😅 Og da turte jeg, selv om det var skummelt🙈

Gjest Høstlyng
Skrevet

Også klipte jeg luggen min selv, men angret med engang etterpå. Så da gikk jeg til mamma, og sa at det var lillebror som hadde gjort det, slik at han fikk kjeft😬

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da jeg gikk på barneskolen (1.-2. Klasse) hadde jeg ingen å ta følge med, så jeg diktet opp en fantasi venn som jeg gikk å pratet med til skolen og hjem fra skolen.

Skrevet
jordbær86 skrev (48 minutter siden):

Og enda verre. Da jeg var tre år var vi på ferietur i Sverige. Jeg gikk uten at mamma og pappa oppdaget det og hadde tenkt å ta meg en tur i en robåt som av en eller annen grunn ikke var fortøyd. Heldigvis ble jeg oppdaget før jeg rakk å dra ut på sjøen. 

Herreguuud sløve foreldre  seriøst

Skrevet

Kan ikke du la folk få poste uten å plage dem?

Skrevet (endret)
Cid skrev (2 minutter siden):

Kan ikke du la folk få poste uten å plage dem?

Jo, men bedre å være føre var....barn ute alene som er 3 og 5 år...ufffff.....det er ikke å plage de da, såpass må de tåle!

Endret av Mumia
Skrevet
Mumia skrev (35 minutter siden):

Unnskyld meg. Foreldrene mine passet godt på meg og dette er bare noen episoder som har skjedd, men av og til så stikker barn av, det holder å snu seg et øyeblikk så kan de være borte. Og nå får du det til å med til å høres ut som det er min skyld. Kan si at jeg ikke husker dette selv, men at de har fortalt det. Og tråden handler ikke om foreldre passer godt på barna sine eller ikke, det handler om ting man gjorde som barn. Så vennligst ikke ødelegg tråden.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...