Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på jobbintervju på et vikarbyrå på fredag. Jobben det er snakk om er julehjelp. Hva slags lønn kan jeg forvente på en slik jobb? Jeg regner med at jeg blir spurt om forventet lønn. Jeg vil ikke si for lite, men er redd for ikke å få jobben hvis jeg sier for mye.. Noen som har peiling på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Clueless
Skrevet

Vikarbyråer har veldig ofte helt faste satser på ulike jobber. Er ikke sikkert du blir spurt, men uansett bør du tenke på at det skal ha provisjon så lønnen blir nok ikke så høy.

Skrevet

Jeg hadde 105 kr timen, pluss ev. tillegg da jeg jobba gjennom vikarbyrå. Samme grunnlønn uansett om jeg var i klesbutikk, vasket eller stod ved et pakkebånd.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Dersom de spør deg hvilken lønn du forventer bør du svare 5-10 kroner mer i timen enn du egentlig synes. Det verste som skjer da er at de gir deg mindre. Og det er mange konsulenter som prøver å trekke lønna ned, ved å aldri gi mer enn folk forventer.

For vanlige oppdrag som ikke krever spesiell kompetanse har jeg fått alt fra 100-115 kroner timen. Husk også at du kan forhandle om lønn etter at du har begynt i oppdraget, og dersom det er flere fra samme vikarbyrå på ett sted, så kan det være greit å forhøre seg om hva de andre får.

Skrevet

jeg fikk bare oppgitt lønn hos adecco, 110kr

Skrevet

Kommer an på jobben. Når jeg jobba i Adecco fikk jeg 120 kroner på det meste. I et annet vikarbyrå fikk jeg 125 kr på det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...