AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #1 Skrevet 14. mai 2022 Datteren min er blitt sammen med en 18 åring, selv er hun bare 15- fyller 16 i november. Synes dette er altfor stor aldersforskjell og har egentlig mest lyst å nekte henne å treffe han. Men innser at det kanskje vil bli vanskelig. Er så redd for at han skal presse henne til noe. Hun har allerede spurt om han kan sove over noe jeg har sagt nei til. Hva gjør jeg? Kan jeg nekte de å møtes eller er det bare jeg som overdriver. Anonymkode: b76c4...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #2 Skrevet 14. mai 2022 Da jeg var 14 var jeg sammen med en på 18. jeg var voksen og moden, og det var han også (til en viss grad🤪). Det gikk helt fint. Mine foreldre gjorde en innsats for å bli kjent med ham, og hans foreldre med meg. De regnet nok med at forholdet ville gå fort over. Vi var sammen i et par år, og alderen var aldri noe problem. Ja, vi hadde sex, men det hadde mine venner som hadde jevngamle kjærester også. Anonymkode: 1cc0c...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #3 Skrevet 14. mai 2022 Det er du som overdriver. De er strengt tatt jevngamle, er fra samme sub-generasjon, samme kretser etc. Hvorfor ligger det nærmest automatikk i at han skal tvinge henne til noe bare fordi han er drøye to år eldre? For alt du vet så er det datteren din som sitter i førersete i denne relasjonen, og tvinner denne fyren rundt lillefingeren. Anonymkode: 7ab90...b96 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #4 Skrevet 14. mai 2022 Da jeg var 16år var kjæresten min 21. Han hadde egen leilighet osv. så var alltid hos han. Hvis foreldrene mine skulle nektet meg å sove der hadde jeg fortsatt vært der på dagtid + sikkert "sovet hos venninner". Konklusjonen er at de kommer til å gjøre det du ikke vil at de skal gjøre, enten det er på dagtid eller natt. Og hvis du nekter de å være sammen ender det bare med at hun ikke er ærlig med deg.. La de være, tenker jeg!:) Anonymkode: 6530d...f1e 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #5 Skrevet 14. mai 2022 Jeg skjønner deg. Som du er inne på selv så kommer du ingen vei med å nekte dem å møtes, da gjør de det bare i hemmelighet. Jeg hadde fortsatt å snakke med henne, og prøve å lirke ut av henne hvordan han behandlet henne. Som deg hadde jeg heller ikke vært interessert i å ha denne 18-åringen på overnattingsbesøk. Anonymkode: 26df2...64e 1
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #6 Skrevet 14. mai 2022 Så en 18-åring myndig fyr er sammen med noen som fremdeles går på ungdomsskolen.....
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #7 Skrevet 14. mai 2022 O.G. skrev (8 minutter siden): Så en 18-åring myndig fyr er sammen med noen som fremdeles går på ungdomsskolen..... ja….. Anonymkode: b76c4...c1f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #8 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Datteren min er blitt sammen med en 18 åring, selv er hun bare 15- fyller 16 i november. Synes dette er altfor stor aldersforskjell og har egentlig mest lyst å nekte henne å treffe han. Men innser at det kanskje vil bli vanskelig. Er så redd for at han skal presse henne til noe. Hun har allerede spurt om han kan sove over noe jeg har sagt nei til. Hva gjør jeg? Kan jeg nekte de å møtes eller er det bare jeg som overdriver. Anonymkode: b76c4...c1f Det er vanlig. Min datter fant seg en på vår alder (41) når hun var 19. Men han og hun vet at den seksuelle lavalder er 16 år går jeg ut ifra... Anonymkode: a88f3...981
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #9 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): ja….. Anonymkode: b76c4...c1f Uansett hvor vanlig dette er, så er det ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #10 Skrevet 14. mai 2022 Det er vel ganske vanlig! Og om du nekter de og se hverandre, så gjør det bare til at din datter sier enda mindre til deg! Jeg ble sammen med en som var 4 år eldre da jg var 16.. Min mor var klar over det. Var hun som spurte høflig om vi skulle ordne prevensjon, og fiksa legetime!:) Litt flaut..Men egentlig vsr det bare bra!:) Ellers følte jg at jg kunne være åpen, og at jg kunne ta med han hjem mm så de ble kjent de også:) Hadde jeg blitt nekta så hadde vi nok funnet andre løsninger- som gjorde at jg fortsatt traff han likevel! Anonymkode: 8486b...62d 2
Unn9 Skrevet 14. mai 2022 #11 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Datteren min er blitt sammen med en 18 åring, selv er hun bare 15- fyller 16 i november. Synes dette er altfor stor aldersforskjell og har egentlig mest lyst å nekte henne å treffe han. Men innser at det kanskje vil bli vanskelig. Er så redd for at han skal presse henne til noe. Hun har allerede spurt om han kan sove over noe jeg har sagt nei til. Hva gjør jeg? Kan jeg nekte de å møtes eller er det bare jeg som overdriver. Anonymkode: b76c4...c1f Man tenker kanskje det da. Min eldste var sammen med en 18 åring da hun var 14, men det varte ikke så lenge så jeg tenkte ikke så veldig på det den gangen. Min yngste som nå er 21 er sammen med en på 26. Det er litt rart for jeg har alltid tenkt på henne som veldig mye yngre enn min nummer 2 og hun er 27. Hun sier jo ungdommen om sine søsken på 21😀
Gjest Muffin man Skrevet 14. mai 2022 #12 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Da jeg var 14 var jeg sammen med en på 18. jeg var voksen og moden, og det var han også (til en viss grad🤪). Det gikk helt fint. Mine foreldre gjorde en innsats for å bli kjent med ham, og hans foreldre med meg. De regnet nok med at forholdet ville gå fort over. Vi var sammen i et par år, og alderen var aldri noe problem. Ja, vi hadde sex, men det hadde mine venner som hadde jevngamle kjærester også. Anonymkode: 1cc0c...9b4 Kan ikke si at du høres veldig moden ut når du forsvarer sex med en mindreårig med at du var moden som 14-åring og at venne dine hadde sex med jevngamle.. 18-åringer som går etter ungdomskole-jenter er grenseløst patetiske. Sannsynligvis var dere begge veldig umodne
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #13 Skrevet 14. mai 2022 Problemet med slike kjærester som Ts sin datter har er jo at jenter i ungdomsskolealderen er preferansen deres og de slutter aldri å prøve å få fatt på småjenter. Må være skikkelig flaut for jenter som ikke såg igjennom det der og vite at de gav sin jomfrudom til halvpedoer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #14 Skrevet 14. mai 2022 Muffin man skrev (1 time siden): Kan ikke si at du høres veldig moden ut når du forsvarer sex med en mindreårig med at du var moden som 14-åring og at venne dine hadde sex med jevngamle.. 18-åringer som går etter ungdomskole-jenter er grenseløst patetiske. Sannsynligvis var dere begge veldig umodne Jeg forsvarer ingenting, jeg forteller min historie og at det gikk helt fint. som sagt; mine 14/15 år gamle venner hadde også sex med sine jevngamle partnere, ingenting var annerledes bortsett fra at min kjæreste var på et annet sted i livet, et sted som passet meg og mine interesser bedre enn jevngamle gutter. Jeg har alltid vært en gammel sjel i en ung kropp, dessuten vil jeg påstå at aldersforskjellen ikke påvirket oss da han uansett verken drakk alkohol eller røykte. Han hadde lappen, men det utgjorde ingen forskjell for meg. Det som etterhvert ble vanskelig var at han dro i militæret. Og jo, jeg var moden. Da jeg var 16 flyttet jeg for meg selv, jobbet fulltid parallelt med VGs, betalte mine egne regninger og forsørget meg selv. Jeg hoppet over VG1 og startet rett på VG2 fordi det ble vurdert at det ville være det beste for meg. Da jeg ble 17 la jeg en plan for resten av utdannelsen min, og jeg skulle ta denne gjennom militæret (på den tiden var jenter i militæret absolutt en sjeldenhet). Jeg jobbet et år ekstra, og så dro jeg i militæret og skaffet meg en utdannelse som gjorde at jeg raskt tjente gode penger, men med hardt arbeid. Alt fordi jeg hele veien har vært svært moden og reflektert. Forresten; da jeg var 14 og seksuelt aktiv skaffet jeg meg prevensjon på egenhånd fordi mine foreldre ikke initierte det. Da mine venner etterhvert dro ut og festet var jeg hjemme i min egen leilighet og studerte, eller jeg jobbet. Anonymkode: 1cc0c...9b4 5
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Datteren min er blitt sammen med en 18 åring, selv er hun bare 15- fyller 16 i november. Synes dette er altfor stor aldersforskjell og har egentlig mest lyst å nekte henne å treffe han. Men innser at det kanskje vil bli vanskelig. Er så redd for at han skal presse henne til noe. Hun har allerede spurt om han kan sove over noe jeg har sagt nei til. Hva gjør jeg? Kan jeg nekte de å møtes eller er det bare jeg som overdriver. Anonymkode: b76c4...c1f du overdriver, dette er ikke stor alder forskjellig. jeg var sammens med en på 20 når jeg var 15 Anonymkode: 8eaa0...765 1
Gjest O.G. Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forsvarer ingenting, jeg forteller min historie og at det gikk helt fint. som sagt; mine 14/15 år gamle venner hadde også sex med sine jevngamle partnere, ingenting var annerledes bortsett fra at min kjæreste var på et annet sted i livet, et sted som passet meg og mine interesser bedre enn jevngamle gutter. Jeg har alltid vært en gammel sjel i en ung kropp, dessuten vil jeg påstå at aldersforskjellen ikke påvirket oss da han uansett verken drakk alkohol eller røykte. Han hadde lappen, men det utgjorde ingen forskjell for meg. Det som etterhvert ble vanskelig var at han dro i militæret. Og jo, jeg var moden. Da jeg var 16 flyttet jeg for meg selv, jobbet fulltid parallelt med VGs, betalte mine egne regninger og forsørget meg selv. Jeg hoppet over VG1 og startet rett på VG2 fordi det ble vurdert at det ville være det beste for meg. Da jeg ble 17 la jeg en plan for resten av utdannelsen min, og jeg skulle ta denne gjennom militæret (på den tiden var jenter i militæret absolutt en sjeldenhet). Jeg jobbet et år ekstra, og så dro jeg i militæret og skaffet meg en utdannelse som gjorde at jeg raskt tjente gode penger, men med hardt arbeid. Alt fordi jeg hele veien har vært svært moden og reflektert. Forresten; da jeg var 14 og seksuelt aktiv skaffet jeg meg prevensjon på egenhånd fordi mine foreldre ikke initierte det. Da mine venner etterhvert dro ut og festet var jeg hjemme i min egen leilighet og studerte, eller jeg jobbet. Anonymkode: 1cc0c...9b4 Hvordan gikk det for seg da?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg forsvarer ingenting, jeg forteller min historie og at det gikk helt fint. som sagt; mine 14/15 år gamle venner hadde også sex med sine jevngamle partnere, ingenting var annerledes bortsett fra at min kjæreste var på et annet sted i livet, et sted som passet meg og mine interesser bedre enn jevngamle gutter. Jeg har alltid vært en gammel sjel i en ung kropp, dessuten vil jeg påstå at aldersforskjellen ikke påvirket oss da han uansett verken drakk alkohol eller røykte. Han hadde lappen, men det utgjorde ingen forskjell for meg. Det som etterhvert ble vanskelig var at han dro i militæret. Og jo, jeg var moden. Da jeg var 16 flyttet jeg for meg selv, jobbet fulltid parallelt med VGs, betalte mine egne regninger og forsørget meg selv. Jeg hoppet over VG1 og startet rett på VG2 fordi det ble vurdert at det ville være det beste for meg. Da jeg ble 17 la jeg en plan for resten av utdannelsen min, og jeg skulle ta denne gjennom militæret (på den tiden var jenter i militæret absolutt en sjeldenhet). Jeg jobbet et år ekstra, og så dro jeg i militæret og skaffet meg en utdannelse som gjorde at jeg raskt tjente gode penger, men med hardt arbeid. Alt fordi jeg hele veien har vært svært moden og reflektert. Forresten; da jeg var 14 og seksuelt aktiv skaffet jeg meg prevensjon på egenhånd fordi mine foreldre ikke initierte det. Da mine venner etterhvert dro ut og festet var jeg hjemme i min egen leilighet og studerte, eller jeg jobbet. Anonymkode: 1cc0c...9b4 Og denne lengre utredningen om din livshistorie skal hjelpe ts fordi....? Anonymkode: 9202a...b06 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #18 Skrevet 14. mai 2022 Utifra overskriften, trodde jeg det var snakk om en mann på 30 år. Men det var det altså ikke. Det var snakk om en som fra høsten går 3. året på videregående, mens din datter går 1. året (om jeg fortsatt henger med på alder og skolegang). Du kjenner din datter ts, og er den som vet best om hun er moden og trygg nok på seg selv til å sette grensene som er riktig for henne. Da jeg var på den alderen, og det er veldig lenge siden, tok min mor "prevensjonspraten" med meg. Den gangen var ikke dette noe man selv gikk til helsesøster eller lege og fikk. Men i en alder av 16 år, var hun altså innforstått med at jeg var på vei inn i en alder som tilsa at hun ville være i forkant av evnt nye hendelser i mitt liv. Når min mor, som nå er 80 år gammel, kunne ta denne praten og godta at jeg i en alder av 16 år kunne bli seksuelt aktivt, tenker jeg at du ts, som sannsynligvis +/- 30 år yngre enn min mor, bør kunne klare det. Anonymkode: 9202a...b06 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #19 Skrevet 14. mai 2022 O.G. skrev (7 timer siden): Problemet med slike kjærester som Ts sin datter har er jo at jenter i ungdomsskolealderen er preferansen deres og de slutter aldri å prøve å få fatt på småjenter. Må være skikkelig flaut for jenter som ikke såg igjennom det der og vite at de gav sin jomfrudom til halvpedoer. Du har dessverre et poeng her! Jeg har som voksen truffet menn i 50-årene som synes det er innafor å legge seg etter jenter fra 16 og oppover. Det har etter hvert vist seg at denne dragningen mot unge jenter alltid har vært der. Det er rett og slett ikke sunt. Anonymkode: 77ad2...0cc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #20 Skrevet 14. mai 2022 Trodde det var snakk om 10-20 år eldre. Ser ikke noe problem i en 18 og nesten 16 åring er sammen. Anonymkode: 7597c...b71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå