Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #21 Skrevet 8. november 2005 Har sett alle programmene og nå er det vel på tide at hun legger inn noen nye replikker. Hun har jo de samme kommentarene med akkuratt samme ordlyd til alle. Syns også det er trist med all maten de kaster. Flott hvis de ikke gjør det men det er litt synd at det ikke kommer frem i serien. For ett par uker siden så måtte ett par kaste lammekoteletter. :klø: Det å helle ut lettmelka er jo litt drøyt også da. Men når det har blitt så ille som det har blitt med disse deltagerne så er jeg enig at man må kjøre en stram linje, enten eller!
nat26 Skrevet 9. november 2005 #22 Skrevet 9. november 2005 Har sett alle programmene og nå er det vel på tide at hun legger inn noen nye replikker. Hun har jo de samme kommentarene med akkuratt samme ordlyd til alle. Syns også det er trist med all maten de kaster. Flott hvis de ikke gjør det men det er litt synd at det ikke kommer frem i serien. For ett par uker siden så måtte ett par kaste lammekoteletter. :klø: Det å helle ut lettmelka er jo litt drøyt også da. Men når det har blitt så ille som det har blitt med disse deltagerne så er jeg enig at man må kjøre en stram linje, enten eller! ← Enig.Jeg reagerte også på at de måtte helle ut lettmelk.Ungene kunne vel få lov til å drikke lettmelk.Synes ikke det er nødvendig at barn drikke ekstra lettmelk
snuppelupp Skrevet 9. november 2005 #23 Skrevet 9. november 2005 Synes det var litt drøyt av hun kostholdsdama å kaste en hvitost jeg da
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #24 Skrevet 9. november 2005 Ja, hun er ekstrem. Alt skal være lettprodukter og fisk til middag helst hver dag.
aline Skrevet 9. november 2005 #25 Skrevet 9. november 2005 hvitost er det jo etter hva jeg har skjønt ganske mye fett eller kcal i da, har ihvertfall fått hint om at skal man slanke seg/ned i vekt, så bør man være varsom med gulosten. og at hun er ekstrem og krever kun sund mat i en startperiode... er det egentlig så rart? det er snakk om mennesker som trenger kostholdsendring, skal man behandle dem med silkehansker hele tiden så blir det vel ikke store endringen?
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #26 Skrevet 9. november 2005 Jeg er enig i at det må kjøres en stram linje for at deltagerne skal klare å endre kosten. Men det blir alikevel litt rart å site å se på at så mye mat går rett i søpla...
aline Skrevet 9. november 2005 #27 Skrevet 9. november 2005 Jeg er enig i at det må kjøres en stram linje for at deltagerne skal klare å endre kosten. Men det blir alikevel litt rart å site å se på at så mye mat går rett i søpla... ← nå er det vel ikke sikkert at alt blir kastet? selv om det blir kastet ut fra hjemmene til de som skal legge om?
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #28 Skrevet 9. november 2005 Nei, det er jo nettopp det jeg har skrevet tidligere. Jeg syns det er synd at det SER ut som at det blit kastet og fint hvis det ikke blir det IRL.
Gjest Mito24 Skrevet 9. november 2005 #29 Skrevet 9. november 2005 Fantastisk dame. Hun er like nazi på kosthold som jeg er.
Gjest gjest 0 Skrevet 9. november 2005 #30 Skrevet 9. november 2005 Vel, ettersom jeg kjenner en av deltagerne i serien og har gjort mitt beste i 2 år for at denne personen skal skjerpe seg synes jeg det er fantastisk at hun er så nazi!! Jeg er en av de som vet at det eneste som nytter er å kutte ut alt en periode og så lære seg at man kan unne seg litt nå og da. Jeg for min del ser ikke noe galt i at mye av maten blir kastet. Mesteparten er jo som hun sier ikke mat!! Hvorfor gi bort drittmat til de som har lite? De trenger iallefall skikkelig sunn kost....
snuppelupp Skrevet 9. november 2005 #31 Skrevet 9. november 2005 Dersom man spiser fritert mat, godteri og snacks hver dag, samt drikker litervis med cola, tror jeg neppe at hvitosten er det store problemet? Litt fett trenger kroppen faktisk, og la oss si at du spiser en skive med hvitost til frokost hver dag - er det et usunt kosthold. Jeg er litt i mot sliky nazi-kosthold, for jeg er redd for at de som deltar ikke lærer hva et "vanlig" kosthold er. Slanking bør skje over tid, og jeg tror sjansen for å sprekke er større dersom man går fra et veldig usunt spisemønster til bare skummetmelk, grønnsaker og fullkornbrød over natta. For ikke å si hva det vil gjøre med fordøyelsen
MiniMjau Skrevet 10. november 2005 Forfatter #32 Skrevet 10. november 2005 Jeg las et artig sitat av noen et eller annet sted igår... (*hukommelse er en fin ting*). "hvis du vet det ikke er godt for deg - ikke spis det". ... eller noe i den dur. Den var ganske lur.Skal ha den i hodet neste gang jeg lurer på om jeg skal ha fisk eller grandiosa til middag. :-)
aline Skrevet 10. november 2005 #33 Skrevet 10. november 2005 Dersom man spiser fritert mat, godteri og snacks hver dag, samt drikker litervis med cola, tror jeg neppe at hvitosten er det store problemet? Litt fett trenger kroppen faktisk, og la oss si at du spiser en skive med hvitost til frokost hver dag - er det et usunt kosthold. Jeg er litt i mot sliky nazi-kosthold, for jeg er redd for at de som deltar ikke lærer hva et "vanlig" kosthold er. Slanking bør skje over tid, og jeg tror sjansen for å sprekke er større dersom man går fra et veldig usunt spisemønster til bare skummetmelk, grønnsaker og fullkornbrød over natta. For ikke å si hva det vil gjøre med fordøyelsen ← nei, hvitosten er da sikkert ikke det store problemet, men jeg regner med at disse menneskene faktisk ønsker å lære hva de kan spise og ikke for å gå ned i vekt og snu den dårlige matveien de har valgt hittil. det er jo ikke snakk om noen som vil ned noen kg, det er snakk om mennesker som må endre kosthold ellers får de livsstilssykdommer som kan ta livet av dem om de ikke gjør noe! og om man ikke ønsker en drastisk endring, bare litt og fremdeles mulighet til å kose seg når og slik det passer en selv, ja så melder en seg vel ikke på ett slikt program heller da? synes det ser ut som disse folka tar til seg "nazi-holdningen" på en fin måte jeg, og DE klager jo ikke over at de får beskjed om å spise en lettere hvitost. for det var jo faktisk det hun fikk beskjed om, ikke å kutte ut hvitost, men å finne en lettere variant.
Gjest Gjesta Skrevet 10. november 2005 #34 Skrevet 10. november 2005 Og melkefett er uansett ikke noe sunt, det er tvertimot noe av det mest usunne fettet. Man tenker at mengden er så liten, men siden man gjerne drikker endel melk, blir melken faktisk en viktig fettkilde. Barn i vekst trenger fett, det er greit. Men de trenger ikke usunt fett! De trenger, som andre, sunt fett fra vegetabilske kilder og fisk, ikke melkefett. Så Ekstra Lett melk holder lenge for de fleste.
Gjest Fruktfat Skrevet 10. november 2005 #35 Skrevet 10. november 2005 (endret) en skive gulost er ikke så ille, en sjokoladebit er ikke så farlig, en liten bit kake er ikke så farlig osv. neida, men SAMMEN er ikke dette bra! og disse folka er jo med fordi de trenger HJELP! de trenger ikke en liten bit å kose seg med, for det er jo det som har gjort de feite og usunne! synes absolutt ikke dette er noe nazi-kosthold, men et veldig fornuftig et. mange misbruker mat som alkohol, man kan ikke bare ta en liten dram når man er alkoholiker heller. de som sier dette er for drøyt har vel heller litt problemer med kostholdet sjøl, men vil ikke innrømme det. et av de beste programmene av denne typen. Endret 10. november 2005 av Fruktfat
snagglepusnos Skrevet 25. november 2005 #36 Skrevet 25. november 2005 Jeg og kjæresten min hadde et helt sykt dårlig kosthold før vi begynte å se på du er hva du spiser. masse Cola, ikke noe vann, Bare loff med nugatti og usunt pålegg, masse pommes frittes og bearnaise saus og en haug med godteri. Men nå har vi byttet ut Colaen med Vann, over 2 liter hver om dagen, Spiser bare grovt brød og masse frukt og ikke noe godteri, og variert middag. pluss at vi går mellom 2 og 5 km om dagen. Så nå har jeg gått ned ca 1 kg i uka side da, og jeg føler meg så utrolig mye bedre! :D Det er utrolig motiverende program syns jeg
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2005 #37 Skrevet 25. november 2005 de som sier dette er for drøyt har vel heller litt problemer med kostholdet sjøl, men vil ikke innrømme det. ← Jeg ventet på det...
Diva Skrevet 2. desember 2005 #38 Skrevet 2. desember 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. De er ekstreme de som er med også, men jeg ville ikke klart en omlegging om jeg aldri fikk lov til å spise noe usunt. ← Enig med du. Jeg ble helt paff første gang jeg så den dama... Hun virket småsur, blek og jeg synes ærlig talt ikke hun så så jævla sunn ut heller, selv om hun var tynn Dessuten er det skikkelig propaganda i begynnelsen av programmet når han "kommentatoren" snakker og tilhørende propaganda-animasjoner Selvfølgelig er folka som er med i den serien ofte sykelig overvektige og jeg synes jo det er bra at man prøver å skifte kosthold i den situasjonen. Det er SYKT SYKT å spise fritert mat og drikke masse Cola hver dag. Til og med jeg er sunnere enn som så Men noe fett skal man ha, og hive lettmelk - er det så utrolig viktig? Jeg mener, hva med litt gradvis avvenning? Når folk stort sett i den serien lever på kaker, potetgull, friterer all maten de har, null grønnsaker og andre viktige ting, så kicker hun på lettmelka? Det var bl. a en ting jeg reagerte på som kostholdsdronninga sa for et par programmer siden,- til han som hadde bakeingredienser til sjokoladekake etc. i skapet. Jeg husker ikke hva EKSAKT det var hun sa, men sånn ca: Hun:"Herregud, hvorfor har du sånt i skapet? Han: "Jo, du skjønner dattra til bestisen og jeg pleier å lage sjokoladekake av og til når de er på besøk her." Hun: "Det FÅR hun ikke lov til lenger!!!" Jeeezzus! AT det går AN? *riste oppgitt på hodet*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå