MiniMjau Skrevet 8. november 2005 #1 Skrevet 8. november 2005 Noen som ser på? Jeg fikk med meg forrige episode. Litt skrekkelig å se hva folk tyller i seg. Frityrstekt mat hver dag? Og hun hadde ikke peil på grønnsaker?! Men på den annen side var det jo litt ekstremt av kostholds-dama å tømme ut lettmelka også da....
Gjest Pjusk Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 For et kosthold! Det var jo bare sukker og fett.... Jeg hadde vært mye tykkere enn det hun var hadde jeg spist sånn!! 10 (eller var det 14) sjokolader + 7 kakestykker i uka og minst en liter cola hver dag. Pølser, hamburgere osv. til middag. Jeg synes også det var teit å helle ut lettmelken, da det bodde flere barn i huset, og barn skal jo ha fett til en viss grad.
*M* Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 Jeg trodde jeg hadde et dårlig kosthold, men nå ser jeg at jeg nok er mer på normalen. Spiser mye mer frukt og grønnsaker en det jeg var klar over. (begynte å skrive ned hva jeg spiser)
vixen Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 Er veldig opplysende for de som faktisk ser på dette programmet tror jeg. Blir kvalm av all den maten de legger fram på bordet for å vise hva som spises i løpet av en uke...
Gjest Milah Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Som *M*, trodde jeg at jeg hadde et dårlig kosthold. Etter å ha sett på dette programmet, skjønner jeg at det faktisk ikke er så ille! Tror nok mange får seg en oppvekker, når de ser hva det faktisk er de spiser i løpet av en uke.. Jeg mener, fritert mat hver dag??
aline Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 jeg har også blitt overrasket over hvor lite usunn jeg faktisk er når jeg ser på disse programmene. fryktelig deilig virkning av ett program. trigget litt til å roe ned sjokoladespising, selv om jeg ikke er i nærheten av hun som var på sist. og blitt enda flinkere til å ha grønnsaker og frukt oppkuttet tilgjengelig hver dag. både etter og mellom måltider og i helgene ved siden av det litt sunnere godteriet. jeg trenger litt sånne motivasjonsprogrammer jeg.
*M* Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 Jeg tror nok jeg trengte den motivasjonen jeg også. Etter å ha sett bare to programmer er jeg blitt flinkere til å spise frukt som mellommåltid i stedetfor å vente til middag.
MiniMjau Skrevet 8. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2005 ja, jeg føler meg som en sunnhetsdronning i sammenligning med de som er i programmet.... jeg spiser nok min del av sjokolade, men mitt daglige kosthold er ikke så ille likevel..ryvita, havregrøt, frukt og alltid grønnsaker til middag.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Jeg har og et bedre kosthold enn hva jeg trodde, går faktisk en del grønnsaker her i løpe av uke, og så og si ikke sukker, mye av det kostholdseksperten foreslår er ting jeg gjennomføre da jeg la om kostholdet mitt for snart 4 år siden. Det jeg hadde fått kommentar på er nok at jeg drikker alt for mye sukkerfri brus, og ikke spiser mer en en frukt i uka.
vixen Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Eneste jeg vet at jeg gjør feil er å spise for lite fisk... men nå har jeg jo begynt å ta omega3, det må vel være ett skritt i riktig retning...
Gjest Piper Skrevet 8. november 2005 #11 Skrevet 8. november 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. De er ekstreme de som er med også, men jeg ville ikke klart en omlegging om jeg aldri fikk lov til å spise noe usunt.
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. De er ekstreme de som er med også, men jeg ville ikke klart en omlegging om jeg aldri fikk lov til å spise noe usunt. ← Gikk "cold turkey" når jeg la om kostholdet jeg, gikk ikke å bare spise litt, for da ville jeg bare ha mer. Tok 8 uker før jeg turte å spise potetgull
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #13 Skrevet 8. november 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. De er ekstreme de som er med også, men jeg ville ikke klart en omlegging om jeg aldri fikk lov til å spise noe usunt. ← Enig. Jeg så bare første episode, men da ble jeg så irritert på henne at jeg ikke vil se det mer. Det er jo lov å kose seg INNIMELLOM!! Og hun KASTER all maten. Det å kaste mat er en uting, og provoserer meg. Kanskje noen velger å prioritere å kose seg. Å ta en kopp varm sjokolade en vinterkveld, for eksempel. Men oboyen, en stor pakke, gikk rett i søpla. Nazi-dame :evil: Så ble jeg også irritert over måten de brukte gutten som spydde i reklamene for programmet. Du ser all den fete maten, og mora som snakker om hvor usunt hun spiser el.l., og så ser du at en liten gutt kaster opp i hagen. Så tenker jo alle (inkl jeg): stakkars gutt, ikke rart han blir syk av det kostholdet. Men, derimot, i programmet, ser vi jo at grunnen til at han kaster opp er at programlederen gir ham en skje tran!
aline Skrevet 8. november 2005 #14 Skrevet 8. november 2005 at de kaster maten er jeg faktisk ikke så sikker på. i ett av de første programmene så jeg at de bar ut søppelsekkene, men de puttet de IKKE i søppelkontaineren som sto der, de satte dem pent ved siden av. så ikke være sikker på at maten blir kastet, den blir kastet for dem det dreier seg om ja, men personlig tror jeg ikke de kaster maten nettop fordi de ikke kan risikere slike reaksjoner som din. personlig kunne jeg heller ikke kuttet kos helt, men når man er så ille som de som er med, så tror jeg det for endel kan være rett. du ser jo det samme på slankekrigen, de lærer å kose seg på sunne måter, de får ikke lov til å kose seg med litt sjokolade i helgene. og i en periode tror jeg det er viktig, det sier hun jo også, hun har vektlagt tidligere at i en startperiode så er det viktig at de kutter alt, så kan de heller legge om når de har fått kjørt inn ett sunnere kosthold.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #15 Skrevet 8. november 2005 les på www.tv3.no - linken "du er hva du spiser" De kaster noe av maten ja, men oppmuntrer til at man gir det bort til noen som trenger det hvis man skal gjøre dette hjemme.
Gjest Gjesta Skrevet 8. november 2005 #16 Skrevet 8. november 2005 (endret) Med de deltakerne der nytter det ikke med noen gylden middelvei; de har "kost seg" altfor mye allerede, og da er cold turkey faktisk enklere å håndtere enn å tillate litt kos. Etter en periode kan man innføre usunne matvarer i små mengder, men først må de faktisk lære seg grunnprinsippene for et sunt kosthold. Så nei, jeg synes IKKE hun er så veldig nazi Endret 8. november 2005 av Elphaba
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #17 Skrevet 8. november 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. De er ekstreme de som er med også, men jeg ville ikke klart en omlegging om jeg aldri fikk lov til å spise noe usunt. ← Du vet vel at vi ikke får se alt som blir sagt vel?
Gjest gjest1 Skrevet 8. november 2005 #18 Skrevet 8. november 2005 Synes dama virker fornuftig og ikke for ekstrem. (Men håper de ikke kaster maten...burde i hvert fall resirkulere/kompostere). Har en mistanke om at programmet har motsatt effekt på meg. Spiser rimelig sunt, men når jeg ser på programmet så føler jeg meg som en übersunn person som ikke trenger å endre noe på kostholdet
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #19 Skrevet 8. november 2005 jeg synes "kostholdsdama" er kjempe flink jeg! hun er litt streng, og sier det hun mener, men hallo; SE på folka som er med da, de trenger det jo! finnes ikke synd på de i det hele tatt. hun er rett og slett litt "god"
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2005 #20 Skrevet 8. november 2005 Jeg blir bare provosert av hun kostholddamen, for hun er for ekstrem den andre veien. Det må være mulig å kose seg av og til, og da blir det tåpelig å kaste alt som er usunt. ← Jepp, får så lyst til å gomle sjokolade rett opp i trynet på henne bare for å provosere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå