AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #21 Skrevet 17. juli 2023 Har hørt noen har hatt tinnitunus grunnet nakke problemer, depresjon osv. Og har blitt bedre av det etter hvert Anonymkode: 5dc91...423 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #22 Skrevet 23. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 17.7.2023 den 20.07): Blir tinnitus bare verre med årene? Anonymkode: 62f1a...74e Det trenger ikke det. For mange blir den mindre plagsom med tiden. Anonymkode: ea4b8...275
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2023 #23 Skrevet 23. juli 2023 Noen som fikk d iforb med stress/utbrenthet og ble bedre når nervesystemet roa seg? noen med erfaring fra enten Høvik klinikken eller HØR? Anonymkode: 93643...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #24 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 20.51): Noen som fikk d iforb med stress/utbrenthet og ble bedre når nervesystemet roa seg? noen med erfaring fra enten Høvik klinikken eller HØR? Anonymkode: 93643...cc0 Det blir som regel bedre når nervesystemet roer seg. Du kan få god hjelp på både Høvikklinikken og HØR, alt ettersom. Husk at HØR er helprivat og må betales selv. Det kan være lurt å prøve noen som har avtale med Helfo først, f.eks. HLF Rehabilitering. Anonymkode: ea4b8...275
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #25 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det blir som regel bedre når nervesystemet roer seg. Du kan få god hjelp på både Høvikklinikken og HØR, alt ettersom. Husk at HØR er helprivat og må betales selv. Det kan være lurt å prøve noen som har avtale med Helfo først, f.eks. HLF Rehabilitering. Anonymkode: ea4b8...275 Godt å høre.. håper det. Tror d er en kombo av overaktivt nervesystem og muskler spenninger nerversmerter osv. har du opplevd det? Føles som elektrisk lyd, høyfrekvent, eller buzzing fra nakke hode. Anonymkode: 93643...cc0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #26 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har tinnirus. Blir sliten av mye lyder rundt meg, butikker og radio. Derimot kan jeg fint gå på konsert. Klarer fint å høre musikk også på radio, men prating gjør meg sliten. Har også vanskelig for å følge med på en samtale om det er forstyrrende lyder rundt. Da er også musikk forstyrrende. Anonymkode: ec7b0...6fd 1 1
Eloise12345 Skrevet 29. juli 2023 #27 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har tinnitus når jeg skal sove. Våkner iblant av det midt på natten. Har mye tinnitus før jeg står opp om morningen også. Etter at legen min sa at min tinnitus ikke er symptom på noe farlig så klarte jeg å leve med det. Men det er litt plagsomt iblant.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #28 Skrevet 29. juli 2023 Har hatt det i 2 år selv. Prøver å ikke tenke så mye på det. Merker at det er verst innendørs så er mye ute. Hjelper også å ta fingeren i øret når jeg skal sove. Ellers hjelper det å være aktiv og være sammen med folk, ha på musikk osv. Jeg synes det verste er at jeg ikke kan oppleve stillhet. Anonymkode: de8f2...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #29 Skrevet 29. juli 2023 Sender en god klem til dere alle som er plager med tinnitus ❤️ Jeg har et barn med dette, pga hørselsskade, det gjør så inderlig vondt å tenke på at h*n er plaget med dette. Skulle gjort hva som helst for å finne løsning. Det forskes heldigvis, og ting går derfor stadig fremover, vi håper på et gjennombrudd. Frem til det er det bra å vite at dette ikke er farlig. Og så må man ta hensyn ❤️ Anonymkode: b29a2...2b4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #30 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har fått during i høyre øre. Det startet for noen dager siden. Når jeg våkner om morgenen er det stille, men med en gang jeg beveger meg så begynner det. Jeg jobber med headset og kundekontakt hele dagen og lurer på om det er derfor jeg har fått dette. Nå er jeg redd for å gå på jobb, redd for at det skal bli verre pga headset og stressende dager. Anonymkode: ccc69...36e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #31 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 22.42): Tinnitus kan behandles. Det finnes noen rehabiliteringsinstitusjoner rundt i landet som behandler i gruppe, ellers er det en haug med privatpraktiserende audiopedagoger med offentlige avtaler som kan hjelpe dere individuelt. Behandlingen dekkes av det offentlige. Anonymkode: 6cd3d...0cc Nei, tinnitus kan ikkje behandles, men kan lære å mestre å leve med det. Briskeby HLF arangerer regelmessige kurs for personer som sliter med tinnitus,og får dekt reise, og opphold av NAV. "Treng ikkje hnv. fra fastlege /lege" Tinnitus har ofte tilknyttning til nedsatt hørsel. Har levd med tinnitus / øresus i mange år, pg blitt bare verre, og verre. og ekstremt slitssomt , og henger saman med betydleg svekket hørsel. Nå har eg oppdaget at om morgenen når ein er uthvilt er ofte øresusen borte, men så snart ein begynner å stresse med ulike aktiviteter igjennompptas den. Anonymkode: 2200d...84c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #32 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 22.48): Har du prøvd høreapparater og lydpute? Kognitivt behandling hos psykolog kan også hjelpe. Anonymkode: e0324...d40 Har nytta høreapperater i mange år, og de tar såvist ikkje bort øresus/ tinnitus. Høreapperater forsterker tinnitus ettersom det er den tredje lyden (omkringliggende lyd) som kan vera plagsom når ei skal kommunisere med folk. Justere ein opp frekvens på øreapperatene fanger de også letter opp omkringliggende lyder. Ein konsekvens av svekket hørsel, tinnitus er at ein også kan høre talelyder i det fjerne. Det forsker på hva dette skyldes, og utan å finne svar. Har ein sterkt nedsatt hørsel kan løsningen vera å få montert innplata, men det krevst oprasjon, og innleggelse ved sykehus. Anonymkode: 2200d...84c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #33 Skrevet 29. juli 2023 Har hatt tinnitus i over 20 år og syns det blir lettere med årene. Den er nok der konstant, men jeg håndterer den på en bedre måte nå. Hørselen er heldigvis relativt normal, den sjekket jeg for ikke så lenge siden. Anonymkode: 44e55...843
Duff Skrevet 30. juli 2023 #34 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, tinnitus kan ikkje behandles, men kan lære å mestre å leve med det. Briskeby HLF arangerer regelmessige kurs for personer som sliter med tinnitus,og får dekt reise, og opphold av NAV. "Treng ikkje hnv. fra fastlege /lege" Tinnitus har ofte tilknyttning til nedsatt hørsel. Har levd med tinnitus / øresus i mange år, pg blitt bare verre, og verre. og ekstremt slitssomt , og henger saman med betydleg svekket hørsel. Nå har eg oppdaget at om morgenen når ein er uthvilt er ofte øresusen borte, men så snart ein begynner å stresse med ulike aktiviteter igjennompptas den. Anonymkode: 2200d...84c Anbefaler virkelig de kursene.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #35 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, tinnitus kan ikkje behandles, men kan lære å mestre å leve med det. Briskeby HLF arangerer regelmessige kurs for personer som sliter med tinnitus,og får dekt reise, og opphold av NAV. "Treng ikkje hnv. fra fastlege /lege" Tinnitus har ofte tilknyttning til nedsatt hørsel. Har levd med tinnitus / øresus i mange år, pg blitt bare verre, og verre. og ekstremt slitssomt , og henger saman med betydleg svekket hørsel. Nå har eg oppdaget at om morgenen når ein er uthvilt er ofte øresusen borte, men så snart ein begynner å stresse med ulike aktiviteter igjennompptas den. Anonymkode: 2200d...84c Det kan jo behandles til å bli bedre hvis det skyldes muskulære spenninger eller stress feks Anonymkode: 93643...cc0 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #36 Skrevet 30. juli 2023 Litt ørersus er vanlig. Men har du skikkelig pipelyd/ringelyder...eller som en foss...er det mye verre. Har litt høyfrekvens selv, i varierende grader. Er vandt med det nå, søvnen forstyrres ikke av den. Folk må bruke hodet litt mer, å gå med øreplugger/airpods og HØY musikk er ikke bra. Et høyt smell/lyd kan også gi deg piping i øret i mange år etterpå. Ta vare på hørselen din!! Dropp airpods/plugger/headset med høy og langvarig musikk...på konserter må du bruke øreplugger. Anonymkode: e45da...53b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #37 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Litt ørersus er vanlig. Men har du skikkelig pipelyd/ringelyder...eller som en foss...er det mye verre. Har litt høyfrekvens selv, i varierende grader. Er vandt med det nå, søvnen forstyrres ikke av den. Folk må bruke hodet litt mer, å gå med øreplugger/airpods og HØY musikk er ikke bra. Et høyt smell/lyd kan også gi deg piping i øret i mange år etterpå. Ta vare på hørselen din!! Dropp airpods/plugger/headset med høy og langvarig musikk...på konserter må du bruke øreplugger. Anonymkode: e45da...53b Det kan være mange andre grunner til øresus også Anonymkode: 93643...cc0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #38 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har hatt tinnitus i over 20 år og syns det blir lettere med årene. Den er nok der konstant, men jeg håndterer den på en bedre måte nå. Hørselen er heldigvis relativt normal, den sjekket jeg for ikke så lenge siden. Anonymkode: 44e55...843 Sover du mye? Kjenner en som har hatt det siden tenårene. Og nå er kroppen helt utslitt. Tatt for mye å holde det i sjakk Anonymkode: 75745...f1b
Gjest Peanut Skrevet 30. juli 2023 #39 Skrevet 30. juli 2023 https://tinnitustips.no/wp-content/uploads/Selvhjelp-tinnitus-utg2-Arkiv-A5.pdf Ikke noe her som kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #40 Skrevet 30. juli 2023 Finnes også ulike behandlinger på feks HØR Anonymkode: 93643...cc0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå