Gå til innhold

Far i klassen som sjekker ligninga til andre foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo greit å få oversikt og se hvor høyt man ligger på lista

Anonymkode: 7cc51...d41

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ligninga er offentlig, og alle kan sjekke alle.  Du dummer deg skikkelig ut hvis du tar dette opp.

Anonymkode: c87f2...882

så foreldre som tydeligvis ikke har noe "bedre" å finne på enn å søke opp alle andre foreldre er liksom helt greit. 

samtidig som det er andre foreldre (som forsøker å ta opp alt dette gnålet) som liksom er "mest irriterende" i følge denne logikken.        

Anonymkode: f8137...792

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Far i klassen som sjekker ligninga til andre foreldre"

Hvordan vet du at han gjør dette?

Anonymkode: 99c21...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Far i klassen som sjekker ligninga til andre foreldre"

Hvordan vet du at han gjør dette?

Anonymkode: 99c21...a69

Sjekka hvem som har sett ligninga på Skatteetaten.no  etter at hans barn gikk å argumenterte med ligningstall på skolen mht hvem som burde fortsette og hvem som burde ha seg vekk og bytte skole 

Anonymkode: b9c0a...ba5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjekka hvem som har sett ligninga på Skatteetaten.no  etter at hans barn gikk å argumenterte med ligningstall på skolen mht hvem som burde fortsette og hvem som burde ha seg vekk og bytte skole 

Anonymkode: b9c0a...ba5

Det er kjipt nå, men denne gutten vil jo få store sosiale vansker etterhvert... 

Ville støttet sønnen din med å fortelle hvor sosialt dumt det er hva gutten gjør. 

Anonymkode: 20126...f1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter han Christian?

Anonymkode: 08339...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Heter han Christian?

Anonymkode: 08339...673

Nei

Anonymkode: b9c0a...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å sjekke, men det er ikke greit å mobbe.

Så du må absolutt ta det opp med lærer, rektor, FAU, lokalavisa. 

Jeg er for hemmelige skattelister hvor ingen får se andres opplysninger nettopp fordi informasjonen brukes for mobbing av både barn og voksne. I begge veier egentlig. Jeg har vært vitne til mobbing fordi noens foreldre tjener for lite og fordi noens foreldre tjener for mye. En uting som må fjernes i sin helhet.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sjekka hvem som har sett ligninga på Skatteetaten.no  etter at hans barn gikk å argumenterte med ligningstall på skolen mht hvem som burde fortsette og hvem som burde ha seg vekk og bytte skole 

Anonymkode: b9c0a...ba5

Men som en annen her sa, er det ikke mer sannsynlig at det er 14-åringen som har gjort det med faren sin bruker? De fleste voksne har da annet å gjøre enn å sjekke ligningen til foreldrene til barnas klassekamerater. Og 14-åringen vet nok ikke at man kan se hvem som har sjekket det.

 Jeg hadde nok uansett konfrontert faren med det, og hvis du vet hvem denne faren er, vet du nok nøyaktig hvilken fremgangsmåte og hva slags formuleringer som treffer best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ti10 said:

Men som en annen her sa, er det ikke mer sannsynlig at det er 14-åringen som har gjort det med faren sin bruker? De fleste voksne har da annet å gjøre enn å sjekke ligningen til foreldrene til barnas klassekamerater. Og 14-åringen vet nok ikke at man kan se hvem som har sjekket det.

 Jeg hadde nok uansett konfrontert faren med det, og hvis du vet hvem denne faren er, vet du nok nøyaktig hvilken fremgangsmåte og hva slags formuleringer som treffer best.

Du må logge deg inn med bankid, så tviler på det

Anonymkode: 20126...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ta opp på foreldremøte at en person har brukt en lovlig offentlig tjeneste ?  
ja det er spess men ikke forbudt . 

Vil du stikke en til han spør du med flere tilhørere - så ser du har søkt oss opp på ligningen . Er det noe du lurer på ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tja- ham?foreldremøte? Ungen går rundt og håner andre med opplysningene

Anonymkode: b9c0a...ba5

Det siste der tror jeg ikke noe på.

Jeg tror du skrev det bare for å rettferdiggjøre at du blir ubekvem av at han sjekker ligningene. 
Jeg tror han sjekker dem men jeg tror du lyver om at han forteller det videre til kidden 😄 

 

Hvis det gjør deg ubekvem send han en melding og spør om han han dårlig råd og ser etter noen å låne penger fra ?

Anonymkode: ab721...bd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marvelous skrev (15 timer siden):

Forskjellen ligger vel i at disse opplysningene blir brukt mot de det gjelder.

Bare veldig overfladiske mennesker kan bruke slike opplysninger mot andre. Far og sønn er jo tydeligvis det. Forklar ungen din at det er de som har et problem.

Anonymkode: 70689...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligningstallene sier jo fint lite. Inntekten som vises er etter fradrag, og formuen er etter gjeld, og det har idioten sannsynligvis ikke skjønt. Jeg ville ikke tatt opp dette. Familien har jo allerede begått sosialt selvmord. 

Anonymkode: 1999e...f85

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hovedmobber?  Han forteller de andre at de bare kan slutte på skolen ( friskole/ idrettslinje) og idretten fordi foreldrene bare tjener xxx så de vil ikke kunne fullføre uansett?  Ok- ser det da er en familie til som mener det er normal folkeskikk av en 14 åring- jeg lærer stadig 🤣

Anonymkode: b9c0a...ba5

Det er jo virkelig synd på denne gutten, som blir skadet av å bo med slike foreldre. Ikke rart han holder på som han gjør. Her ville jeg snakket med læreren. Lærer må ta det videre med både barnet det gjelder og foreldrene. Dette er ikke normal oppførsel. Det burde også tas opp på et foreldremøte, og i forkant av det hadde jeg sjekket hans inntektsopplysninger for å bruke dem mot ham hvis nødvendig. 

Anonymkode: 14424...2ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hill83 skrev (24 minutter siden):

Du skal ta opp på foreldremøte at en person har brukt en lovlig offentlig tjeneste ?  
ja det er spess men ikke forbudt . 

Vil du stikke en til han spør du med flere tilhørere - så ser du har søkt oss opp på ligningen . Er det noe du lurer på ? 

 

Mobbing er forbudt. Og foreldre må være bevisste sitt ansvar, slik at de ikke lærer sine barn å bli mobbere. 

Anonymkode: 14424...2ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ligninga er offentlig, og alle kan sjekke alle.  Du dummer deg skikkelig ut hvis du tar dette opp.

Anonymkode: c87f2...882

Det er jævla pinlig å sjekke ligninga uansett, så jeg hadde definitivt spurt fyren om han fant noe han likte. Ja, det er lovlig å sjekke ligninga til folk, det som derimot ikke er lov er mobbing. Når sønnen mobber folk på bakgrunn av disse opplysningene så er det virkelig på sin plass å si noe ja. 

Anonymkode: c1f58...a4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg forstår ikke helt problemstillingen. Har ikke alle søkt på inntekten til andre til den store gullmedalje mens det fremdeles var anonymt? 
 

Er hele forskjellen hvor vidt man er anonym eller ei? 😅

Anonymkode: 970c0...4c9

Derfor har jeg samarbeid med en fra en annen landsdel. Hun sjekker de jeg er interessert i, jeg sjekker hennes.

Dumt for oss sykelig nysgjerrige at anonymiteten er borte.

I familien min har vi en med høyest inntekt i kommunen, han havner alltid i lokalavisens skatteliste og ja, barna hans fikk kommentarer på det på skolen. Derfor ville jeg aldri fortalt noe om min snoking til barna, de trenger ikke vite det.

Anonymkode: e8323...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sjekke likningen er sært, men ikke noe jeg ville fokusert på.

At sønnen mobber andre basert på informasjonen er derimot hårreisende og noe jeg absolutt ville tatt opp. Jeg ville personlig begynt med å ringe faren.

Anonymkode: ad3c7...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han sjekker det og legger sammen to og to.... 

Jeg ville ikke tatt det opp i plenum da virker du bare enda mer opptatt av penger.

Anonymkode: dd0d4...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...