AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #1 Skrevet 13. mai 2022 Vi bor i enebolig i dag. Kattene våre har egen luke som de bruker. Men dersom vi skulle flyttet til noe mindre og enklere, noe vi vurderer om et par år, så tenker jeg selvsagt på at det må være en bolig der kattene fortsatt kan få være utekatter. Så jeg lurer litt på om noen har utekatter i leilighet og hvordan dere løser det med å slippe kattene inn og ut? Vi vil nok se mest etter leiligheter i evt rekkehus eller type tomannsbolig o.l som ligger i område som passer for katt. Lite trafikk. De er ikke vant med mye trafikk da vi bor rett ved skog og de går aldri ned til veien som er ca 200 meter unna. Veien her er heller ikke så trafikkert. Anonymkode: 10670...1df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #2 Skrevet 13. mai 2022 Spørsmålet gjaldt da leiligheter i blokk med felles oppgang. 😜 Anonymkode: 10670...1df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #3 Skrevet 13. mai 2022 Det går greit med min katt. Men han er gammel å står ikke utenfor å maser. Vi bor i blokk fordi vi ikke har noe annet valg. Jeg ville heller bodd annerledes. Anonymkode: 27784...699
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #4 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går greit med min katt. Men han er gammel å står ikke utenfor å maser. Vi bor i blokk fordi vi ikke har noe annet valg. Jeg ville heller bodd annerledes. Anonymkode: 27784...699 Bor dere i første etasje kanskje? Slik at det er enklere å slippe inn og ut? Jeg tror nok ikke leilighet i blokk ville vært det beste, men er åpen for det dersom det er gode løsninger for pus. Måtte nok vært i første etasje der det vil være enklere. Helst med en balkong som kattene kan komme til og bruke som inngang. Anonymkode: 10670...1df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #5 Skrevet 13. mai 2022 Dersom det er i første etasje med verandadør, så er det jo bare å montere katteluke i døra. Tror det kan bli litt virent om en bor i 5 etasje. Da er vel alternativet å følge pus opp og ned, og det tror jeg bare blir mye ekstra jobb. Anonymkode: af9d2...f9d 2
Taluno Skrevet 13. mai 2022 #6 Skrevet 13. mai 2022 Jeg bor i første, så pus bruker verandadør. Men vær obs på at mange borettslag har veldig mange begrensninger når det gjelder dyrehold, og spesielt utekatt. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #7 Skrevet 13. mai 2022 Jeg har det, og har alltid leid i første etasje, pga jeg har katt, da har man gjerne et vindu eller en terassedør som kan brukes. De siste årene har jeg vært så heldig å leie et sted hvor jeg fikk lov å innstallere katteluke. Bor i et rolig byggefelt i utkanten av Oslo. Da jeg flyttet fra bygda og inn til Oslo hadde jeg flere katter, og de tilpasset seg fint, min erfaring er at voksne katter passer seg for bilvei, de er smarte og forsiktige dyr. Anonymkode: 22128...196
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #8 Skrevet 13. mai 2022 Bor i høy 1 etasje med balkong så kattene går inn og ut der. De går ikke til hovedinngangen, så det er ikke et problem. Har heller aldri fått klager fra naboene, bare. 1 gang har noen klaget og det var fra noen som ikke engang bor i nærheten og som klaget på at hunden hennes jaget katten min (eller hvilken som helst random katt...)..... Anonymkode: 8f391...515
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #9 Skrevet 13. mai 2022 Bor i blokk, og det er noen i 9 etasje som har 2 utekatter. De tar heisen sammen med hun som eier dem. De henger bare rundt blokka, og tar en og annen mus, så de gjør jo faktisk litt nytte for seg. Når eier skal ha dem inn, så går hun bare ut og roper på dem, så kommer de. Er heldigvis et borettslag hvor mange har hatt dyr tidligere, og det er vel 8 hunder som bor her. Anonymkode: b1422...948
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #10 Skrevet 13. mai 2022 Taluno skrev (13 timer siden): Jeg bor i første, så pus bruker verandadør. Men vær obs på at mange borettslag har veldig mange begrensninger når det gjelder dyrehold, og spesielt utekatt. At dyr ikke er tillatt alle steder er jeg obs på. Har bodd i blokk tidligere. Fikk ikke dyr før jeg flyttet inn i enebolig. Har katter og hund. Etter å ha bodd her i 7 år, så savner jeg en bolig der det ikke er stor hage og annet vedlikehold. Mye arbeid med hus. 😅 Anonymkode: 10670...1df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #11 Skrevet 13. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Bor i høy 1 etasje med balkong så kattene går inn og ut der. De går ikke til hovedinngangen, så det er ikke et problem. Har heller aldri fått klager fra naboene, bare. 1 gang har noen klaget og det var fra noen som ikke engang bor i nærheten og som klaget på at hunden hennes jaget katten min (eller hvilken som helst random katt...)..... Anonymkode: 8f391...515 Måtte sikkert blitt leilighet i første etasje. 👍 Merkelig at noen kunne klage på det. Spesielt. 🙄 Anonymkode: 10670...1df
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #12 Skrevet 13. mai 2022 Bor i 4-mannsbolig. Flere som har katt her, både i 1. og 2. etasje. Vi bor landlig til og det går fint. Anonymkode: 8d708...022
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #13 Skrevet 13. mai 2022 Bor i 1. etasje i blokk m/felles oppgang, slipper de ut fra terrassedøra. Anonymkode: f584b...6ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå