Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #1 Skrevet 7. november 2005 Jeg fabler om å ha en gedigen DVD-samling, nå er det bare en knapp hyllehalvmeter, men jeg lurte på om jeg skulle prøve å samle skikkelig. For eksempel går det jo an å samle på filmer i kun en sjanger, for eksempel krigsfilmer, der er vi på god vei allerede. Eller konsentrere seg om en regisør, for eksempel Tarantino. Eller en skuespiller, for eksempel min store favoritt Robert DeNiro. Men hvis jeg skal ta han da, så lurer jeg på om jeg skal ta alle filmer han noen sinne har hatt en liten rolle i, eller bare der han har hovedrolle. Jeg tenker bare høyt her nå altså, men jeg er nysgjerrig på hva slags system dere har i samlingen hvis dere har det? Kanskje så enkelt som alfabetisk? Kronologisk? Noe spesielt dere samler på, eller er det bare hummer og kanari i et systematisert kaos?
Gjest Spacegirl Skrevet 8. november 2005 #2 Skrevet 8. november 2005 (endret) Jeg også ønsker med en diger DVD-samling. Foreløpig har jeg ca 400 og det går litt tregt pga dårlig råd. Er så masse jeg ønsker meg . Jeg samler spesielt på grøssere, ikke at det var planlagt men det har bare blitt sånn. Men jeg kjøper jo andre filmer også dersom de er bra. Jeg har organisert filmene etter sjanger. Dersom jeg har mange filmer i samme sjanger, er de plassert alfabetisk innen sjangeren. Tv-serier har en egen hylle. Endret 8. november 2005 av Fairy
nostalgia Skrevet 8. november 2005 #3 Skrevet 8. november 2005 ikke mye system å skryte av her nei...
Anglofil Skrevet 8. november 2005 #4 Skrevet 8. november 2005 (endret) Jeg har over 270 dvd'er, 8 er på vei i posten og vet om over 150 dvd'er jeg ønsker meg, som jeg skal få kjøpt meg etterhvert. Jeg sorterer filmene mine etter navn, ikke etter skuespillere o.l. Selv har jeg lagt inn hele min samling på www.profiler.com, som gjør det lett å få oversikt. Mvh Yvonne Endret 8. november 2005 av yvonne
Arkana Skrevet 8. november 2005 #5 Skrevet 8. november 2005 Vi har ikke noe spesielt system når det gjelder DVD'ene. Vi har et skap fullt, og i tillegg har vi satt en god del i kjelleren (de vi tviler på at vi kommer til å se igjen med det første) fordi skapet ble fullt. Har likevel en viss oversikt over hvor DVD'ene er, selv uten system. Jeg gidder bare ikke bruke tid på å sortere DVD'er.
tommeline Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 Vi har vel 150-200 dvder. Har ikke noe fullstendig system, men prøver å sette litt etter sjanger: tegnefilmer, action, tarantino-filmer etc. Men vi har jo ikke så mange at vi ikke klarer å finne den vi vil se.
Gjest lilletroll Skrevet 8. november 2005 #7 Skrevet 8. november 2005 Hos oss er det sortert alfabetisk - rett og slett for at det er den enkleste måten å finne filmer på. Skulle vi sortert etter sjanger ville det kanskje ikke være like enkelt å plassere i sjanger alltid, og da husker en kanskje ikke fra gang til gang hvilken sjanger en tenkte den nevnte film passet i akkurat der og da.. Alfabetisk er enkelt og greit. Jeg finner raskt den filmen jeg leter etter.
Gjest lurven Skrevet 8. november 2005 #8 Skrevet 8. november 2005 har 150-200 stk som er sortert alfabetisk
blå Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 Jeg er egentlig litt redd for at DVD er helt ut om noen år jeg (sånn som VHS). Tipper alt ligger på datan om noen år. Også sitter jeg her med den gameldagse dvd samlinga mi. (Har flere hundre VHS, og har ikke lyst å sitte med sjegget i postkassa snart igjen)
Svart Katt Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Jeg har ordnet min dvd-samling etter farge på coveret(!) For det første har jeg ikke s å ekstremt mange filmer (ca 40 stykker) og ofte er det enklere å huske farge på coveret enn filmtittel.
Gjest Aloha Skrevet 9. november 2005 #11 Skrevet 9. november 2005 Vi har nok et par hundre DVD-filmer, som står helt tilfeldig plassert i hyllene. Har ikke noe fast system, annet enn at vi har egne hyller til de. Må som reger lete litt for å finne det vi skal ha, men det går greit.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #12 Skrevet 11. november 2005 Vi har fylt 2 Benno CD-søyler (fra IKEA) med DVD'er, og prøver å ha litt system. Alle Disney-filmene f.eks. står sammen.Først klassikernet i nummerert rekkefølge (det står nummer på ryggen ) og så de som ikke er klassikere, og så prøver vi å samle action, komedie osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå