AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #21 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gjøres det? Anonymkode: e145d...62d Creditsafe sin nettside fungerer ennå. Experian har krasjet. Anonymkode: 786f7...19f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #22 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Gule sider kan man reservere seg mot. Skattelister viser kun navn, kommune og litt om økonomi. Veldig få får andres pass og bankkort. Id-tyveri skjer primært på nett, ikke ved at folk fysisk stjeler informasjonen. Anonymkode: 786f7...19f Skattelister viser MYE om økonomi Det er IKKE greit at passene og bankkortene sendes som vanlig post. Hos oss er postmannen ganske uoppmerksom og leverer ofte til feil postkasse. Personnummeret regnes jo ikke som sensitiv informasjon lenger! Rart, men sant. Anonymkode: 43eea...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #23 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke handle på nettet, for eksempel Anonymkode: 43eea...1d1 Jo, akkurat det kan man. Men man får ikke mobilabonnement, strømabonnement, internettabonnement, TV-abonnement, forsikringer, noen form for lån annet enn studielån, ingen form for kredittkort, kan få problemer med å leie bil, med å leie bolig... Attpåtil kan abonnementer man allerede har bli sagt opp siden noen firmaer utfører jevnlige sjekker og kan si opp kunder. Jeg har vært i en situasjon hvor ett eneste kredittsjekkfirma rotet med opplysningene mine slik at jeg ikke kunne sjekkes. Selv om jeg da kunne sjekkes via andre firmaer, brukte jeg så ufattelig mange timer hver uke på å prøve å få ordnet opp etter dette rotet. Det utsetter jeg meg ikke for frivillig i enda større skala når det ikke engang har noen hensikt og overhode ikke vil hindre ID-tyveri. Anonymkode: 07fde...e52 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #24 Skrevet 12. mai 2022 Hva skjer hvis man ikke gjør det? Anonymkode: 43eea...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #25 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enig. Når vi har både gulesider med adresse / telefonnummer / navn, åpne skattelister, passene og bankkortene sendes som vanlig post... Tullinger får tak i ting hvis de vil. Anonymkode: 43eea...1d1 Du glemmer lista med opplysninger man kan få tilsendt fra folkeregistret. Hvis folk bare ante... Anonymkode: 07fde...e52
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #26 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du glemmer lista med opplysninger man kan få tilsendt fra folkeregistret. Hvis folk bare ante... Anonymkode: 07fde...e52 😟 hva står der? Anonymkode: 43eea...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #27 Skrevet 12. mai 2022 Navn (inkludert historikk) Fødsels- og d-nummer Grunnlaget for registrert identitet Adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter Beskyttelsesinstruksen) Tidligere adresser, inn- og utflyttingsland Fødested Statsborgerskap Sivilstand (alle typer) Vergemål (verges navn) Stadfestet fremtidsfullmakt Dødsdato Registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Dette er lista med opplysninger om dere en hvilken som helst privatperson kan få innsyn i via folkeregistret. Legg til selveste google, skattelistene, offentlige etater som gir ut opplysninger i hytt og pine via telefon uten å vite hvem de faktisk snakker med og katastrofen er et faktum. Men det ser ikke ut til å bekymre noen som helst... Anonymkode: 07fde...e52
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #28 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 😟 hva står der? Anonymkode: 43eea...1d1 Navn (inkludert historikk) Fødsels- og d-nummer Grunnlaget for registrert identitet Adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter Beskyttelsesinstruksen) Tidligere adresser, inn- og utflyttingsland Fødested Statsborgerskap Sivilstand (alle typer) Vergemål (verges navn) Stadfestet fremtidsfullmakt Dødsdato Registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Anonymkode: 07fde...e52
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #29 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, akkurat det kan man. Men man får ikke mobilabonnement, strømabonnement, internettabonnement, TV-abonnement, forsikringer, noen form for lån annet enn studielån, ingen form for kredittkort, kan få problemer med å leie bil, med å leie bolig... Attpåtil kan abonnementer man allerede har bli sagt opp siden noen firmaer utfører jevnlige sjekker og kan si opp kunder. Jeg har vært i en situasjon hvor ett eneste kredittsjekkfirma rotet med opplysningene mine slik at jeg ikke kunne sjekkes. Selv om jeg da kunne sjekkes via andre firmaer, brukte jeg så ufattelig mange timer hver uke på å prøve å få ordnet opp etter dette rotet. Det utsetter jeg meg ikke for frivillig i enda større skala når det ikke engang har noen hensikt og overhode ikke vil hindre ID-tyveri. Anonymkode: 07fde...e52 Er så usikker om jeg skal sperre, på grunn av det du skriver her. Når noen sjekker deg, får man ikke beskjed om det i posten på nett? Jeg har fått det da jeg skulle leie bolig og da jeg tok opp boliglån. også da jeg tegnet mobilabonnement. Har aldri kjøpt noe på kreditt. Ikke delbetaling eller noe sånt. Ikke så mye som på giro en gang. Aldri noe annet enn å betale der og da. Så vet ikke om man får varsel i posten på nett om en nettbutikk sjekker kredittscoren din. Anonymkode: 3e85f...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #30 Skrevet 12. mai 2022 Man kan vel oppheve sperringen ved en senere anledning? Anonymkode: e145d...62d
Gjest Adobyen Skrevet 12. mai 2022 #31 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Navn (inkludert historikk) Fødsels- og d-nummer Grunnlaget for registrert identitet Adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter Beskyttelsesinstruksen) Tidligere adresser, inn- og utflyttingsland Fødested Statsborgerskap Sivilstand (alle typer) Vergemål (verges navn) Stadfestet fremtidsfullmakt Dødsdato Registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Dette er lista med opplysninger om dere en hvilken som helst privatperson kan få innsyn i via folkeregistret. Legg til selveste google, skattelistene, offentlige etater som gir ut opplysninger i hytt og pine via telefon uten å vite hvem de faktisk snakker med og katastrofen er et faktum. Men det ser ikke ut til å bekymre noen som helst... Anonymkode: 07fde...e52 Er ikke dette taushetsbelagte opplysninger da?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #32 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Navn (inkludert historikk) Fødsels- og d-nummer Grunnlaget for registrert identitet Adresse og flyttedato for nåværende bostedsadresse (ikke adresser undergitt taushetsplikt eller gradert kode 6 etter Beskyttelsesinstruksen) Tidligere adresser, inn- og utflyttingsland Fødested Statsborgerskap Sivilstand (alle typer) Vergemål (verges navn) Stadfestet fremtidsfullmakt Dødsdato Registreringsstatus (bosatt, utvandret, død, opphørt og inaktivt d-nummer) Dette er lista med opplysninger om dere en hvilken som helst privatperson kan få innsyn i via folkeregistret. Legg til selveste google, skattelistene, offentlige etater som gir ut opplysninger i hytt og pine via telefon uten å vite hvem de faktisk snakker med og katastrofen er et faktum. Men det ser ikke ut til å bekymre noen som helst... Anonymkode: 07fde...e52 Fy faen....... Anonymkode: 43eea...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #33 Skrevet 12. mai 2022 Adobyen skrev (4 minutter siden): Er ikke dette taushetsbelagte opplysninger da? Nei, det regnes ikke lenger som det. Lovverket ble endret for tre (?) år siden og ingen brydde seg. Anonymkode: 07fde...e52 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2022 #34 Skrevet 12. mai 2022 Ja, jeg har sperret. Tar null sjanser.
Gjest Adobyen Skrevet 12. mai 2022 #35 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det regnes ikke lenger som det. Lovverket ble endret for tre (?) år siden og ingen brydde seg. Anonymkode: 07fde...e52 Det visste jeg ikke, men jeg ser at man skal fylle ut skjema og får svar via altinn, og det vil vel forhindre en del henvendelser. Glad jeg har lite interessante forhold. Verre for kjendiser.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #36 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, det regnes ikke lenger som det. Lovverket ble endret for tre (?) år siden og ingen brydde seg. Anonymkode: 07fde...e52 Så hvem som helst kan spørre om denne info sånn uten videre? Hvis det er sant, er det hårreisende! Anonymkode: 43eea...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #37 Skrevet 12. mai 2022 AthenaRavenLuna skrev (26 minutter siden): Ja, jeg har sperret. Tar null sjanser. Sjanser for hva? Vet du at du er blant disse 3 millioner nordmenn? Anonymkode: 43eea...1d1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #38 Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjanser for hva? Vet du at du er blant disse 3 millioner nordmenn? Anonymkode: 43eea...1d1 Det er vel vi som eier bolig som er i risikosonen da det var det som ble hacket. Anonymkode: d121c...b0a
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 12. mai 2022 #39 Skrevet 12. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjanser for hva? Vet du at du er blant disse 3 millioner nordmenn? Anonymkode: 43eea...1d1 Nei, men man vet jo aldri, bedre å være føre var enn etter snar. Og jeg eier bolig. Endret 12. mai 2022 av AthenaRavenLuna
Gjest Adobyen Skrevet 12. mai 2022 #40 Skrevet 12. mai 2022 (endret) AthenaRavenLuna skrev (1 minutt siden): Nei, men man vet jo aldri, bedre å være føre var enn etter snar. Og jeg eier bolig. Jeg eier også bolig Hva slags hacking har det vært med det? Endret 12. mai 2022 av Adobyen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå