Gå til innhold

Lillra prøver på andremann!


Lillra

Anbefalte innlegg

Heihei! 
Da er der snart min tur igjen🎉🤩 

Jeg hadde en dagbok med første mann som ble født i august ❤️ Vi elsker livet som foreldre og er egentlig veldig gira på en til allerede nå. Jeg skulle helst vært gravid allerede nå men grunnet jobbting må jeg vente litt til! Men vi ser for oss å begynne å prøve i sommer. 
 

Jeg ammer gutten vår fortsatt men det blir mindre og mindre. Per nå ammer jeg om kvelden og natta. Jeg fikk mensen tilbake i februar og har hatt «regelmessig» eggløsning siden. Men jeg har en utfordring og det er at lutealfasen min er bare på 5-6 dager nå. Dette skyldes mest sannsynlig ammingen. Er derfor glad for at jeg ikke prøver akkurat nå for det hadde vært kjedelig! Men jeg håper denne blir lenger etterhvert som ammingene blir færre, hvis ikke må jeg nok en tur til gynekologen. 
 

Jeg oppretter dagboken litt før vi skal prøve mest for å kunne logge eggløsning og mensen. Jeg koste meg utrolig mye med min forrige dagbok og jeg har fått ei venninne for livet grunnet den så endelig takknemlig for det ❤️
 

Forventer eggløsning om noen få dager så blir spennende å se om lutealfasen blir like kort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir så bra! ❤️ Gleder meg. Kanskje gi en kort recap på forrige prøverunde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, babycodex said:

Det blir så bra! ❤️ Gleder meg. Kanskje gi en kort recap på forrige prøverunde? 

Jaa skal se hva jeg husker! 
 

jeg sluttet på p pillene i slutten av juli og fikk vel ikke mensen før i september! Hadde første eggløsning i oktober (tror ikke jeg fikk mensen før mensen i september). Ble ikke gravid på første El men ble gravid av andre eggløsning i november. Jeg hadde en gynekolog på det tidspunktet som var veldig invitt så fikk Ovitrelle allerede på andre EL. Ovitrelle gjør at Egget slippes etter et visst antall timer etter eggløsning. Det funket og jeg ble gravid. 

 

I uke 5 så fikk jeg blødninger, veldig lite men ble bekymret. Jeg fikk derfor ta hcg prøve hos legen som viste veldig lavt hcg i forhold til hvor langt jeg var på vei. Han konkluderte med spontanabort. Men for sikkerthetsskyld skulle vi ta en til 48 timer seinere - han sa egentlig at det skulle vi gjøre for å sjekke om den gikk ned eller om den hadde stabilisert seg. Vi ble derfor veldig overrasket over at den hadde doblet seg på 48 timer! Noen dager seinere hadde jeg privat ultralyd og fikk se et perfekt foster ❤️
 

hadde utenom dette et veldig fint svangerskap! Hadde en meget rask fødsel (fra første rie til han var ute gikk det 6/7 timer)!  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 17 og positiv EL test! Pleier å få veldig sterke EL smerter når egget slipper og mistenker at det bli i morgenkveld! 
nå blir det spennende å se om mensen kommer da på CD 23-24 😩

78065AF9-4E2E-4DDB-9555-0BA2AA1073D0.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å få deg tilbake her🥰 Gleder meg til å følge deg videre!🤩 Hvis det sannsynligvis er ammingen som er skyld i kort lutealfase, vil jeg ikke tro det skaper noen voldsomme problemer for dere i prøvingen, kanskje kroppen reagerer annerledes på et begruktet egg vs. et ubefruktet egg også? Uansett gleder jeg meg masse til å følge deg gjennom dette igjen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Long time no see! 
hadde nesten glemt at jeg laget denne 😅 

forrige syklus så fikk jeg EL på CD 18 og mensen kom akkurat 7 dager etterpå. Det er faktisk en forbedring fra syklusen før det haha men er faktisk litt krise at lutealfasen er så kort! Heldigvis skal vi ikke begynne prøvingen før fra kanskje midten av juli men vurderer sterkt å bestille time hos gynekolog for å se om jeg kan få noen medisiner grunnet den korte lutealfasen! 
 

men i går hadde jeg EL, kjente det i form av EL smertene så tok en EL test og den var negativ men veldig sterk. Men jeg har en kort peak så regner med at om jeg hadde testet dagen før så hadde den vært positiv. EL kom altså på CD 14 denne syklusen! Må si at det var noen dager før jeg forventet og vi hadde ubeskyttet på CD 13 😅 men «heldigvis» så har jeg såpass kort lutealfase at jeg tror ikke jeg kan bli gravid så kort som den er nå. Som sagt så passer det litt dårlig med termin før mai/april grunnet en situasjon på jobb, men skjer det så løser det seg alltid haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert ingen dum ide å snakke med gynekolog om kort lutealfase, nei. Kan jo være greit å gjøre allerede før dere planlegger å starte prøvingen aktivt, så har dere alt på plass til prøvingen starter🥰 Gleder meg til å følge med når det hele er ordentlig i gang🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Noldi said:

Sikkert ingen dum ide å snakke med gynekolog om kort lutealfase, nei. Kan jo være greit å gjøre allerede før dere planlegger å starte prøvingen aktivt, så har dere alt på plass til prøvingen starter🥰 Gleder meg til å følge med når det hele er ordentlig i gang🥰

Ja tror jeg bestiller time etter denne syklusen 🤩 tror nok tålmodigheten min blir mindre når vi faktisk begynner prøvingen, irriterende da å vite at det ikke går grunnet lutealfasen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
On 7/31/2022 at 7:47 PM, kaffemor said:

Hei! Hvordan går det med deg? 😊

Hei! Hyggelig at du spør ❤️ 
det går bra! Vi er igang med prøvingen men lutealfasen er nok for kort. Hadde kjemisk nå forrige uke så det var kjedelig men forventet. Har time hos gynekologen på fredag og håper på noen magiske medisiner for å forlenge lutealfasen 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...