Gå til innhold

Maaemo restaurant, hvorfor er den så spesiell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så at den er en 3 stjerners restaurant her i Norge. Har aldri vært der så skal ikke uttale meg om maten, men fikk sjokk da jeg så bilder av porsjonene. Knøttsmå porsjoner til svindyre priser! Hvorfor er denne restauranten den som har fått flest stjerner i Norge? Isåfall må maten være ekstreeemt god.. Å betale flere 1000 kr for en person for et par små biter er jo helt sinnsykt. Noen som har vært der? Er maten bedre der enn andre plasser?

Anonymkode: 502cc...4c3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært der, en helt himmelsk opplevelse.
De mest fantastiske smakssammensetningene jeg noen gang har opplevd!

Once in a lifetime.

Anonymkode: 598cd...1ec

• Liker 12
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så at den er en 3 stjerners restaurant her i Norge. Har aldri vært der så skal ikke uttale meg om maten, men fikk sjokk da jeg så bilder av porsjonene. Knøttsmå porsjoner til svindyre priser! Hvorfor er denne restauranten den som har fått flest stjerner i Norge? Isåfall må maten være ekstreeemt god.. Å betale flere 1000 kr for en person for et par små biter er jo helt sinnsykt. Noen som har vært der? Er maten bedre der enn andre plasser?

Verdt hver krone! 

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som noe jævla tull

Anonymkode: c5c5a...91d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ut som noe jævla tull

Anonymkode: c5c5a...91d

Ja da, alt sånn er piss. Bare for de som liker å tørke seg i rumpa med tusenlapper.

Anonymkode: d33a9...dc2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
spinner skrev (33 minutter siden):

Jeg tror du må jobbe litt med innstillingen din hvis du ønsker å være i målgruppa. Slike steder spiser man en meny som kan ha 10-20 retter. Du betaler for opplevelsen, råvarer av første klasse behandlet på måter du aldri har prøvd (og for den saks skyld råvarer du aldri har smakt). Restauranter på Michelin nivå er ekstremt dyre å drive. De kan har bortimot en ansatt per gjest. Råvarene kan ofte være rimelige ved at de er selvplukket eller fanget, men det betyr jo bare at noen fra kjøkkenet (ofte sjefskokken) har vært i skogen eller i fjæra på morgenen.

Tasting menu til 4000,- på Maaemo er ikke sinnsykt, prisene på Egon er sinnsyke.

Opplevelsen av hva...? Å ikke bli mett selv om du har betalt 4 tusen? Mange skriver at etter Maaemo må de rett på McCern 

Anonymkode: 5d1a5...0c4

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

De er spesielle fordi Espen Bang er i fronten av new nordic cuisine sammen med Magnus Nilsson i Sverige og Claus Meier i København. 

Endret av O.G.
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt fantastisk der. Oppsøker også michelinrestauranter på tur, elsker slike matopplevelser der alt er perfekt. Har flere ganger betalt mer enn 5000 for et måltid, og det er absolutt verdt det. 

Anonymkode: 3685e...baa

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Anmeldelse fra Tripadvisor: 

Regningen som endte på 11.500 for tre personer, for en "vinsmaking med snacks", er helt hinsides.
Denne hypen, med mikro-retter av rare smaker og rare konsistensen, håper jeg snart tar slutt; At matanmeldere snart våger si hva de egentlig synes.
For dette er Keiserens nye klær...

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Anmeldelse fra Tripadvisor: 

Regningen som endte på 11.500 for tre personer, for en "vinsmaking med snacks", er helt hinsides.
Denne hypen, med mikro-retter av rare smaker og rare konsistensen, håper jeg snart tar slutt; At matanmeldere snart våger si hva de egentlig synes.
For dette er Keiserens nye klær...

Hva med oss som virkelig liker det? Kompleksiteten, råvarene, sammensetningen?

Og har "jaktet" på slike opplevelser i 15 år nå, helt siden økonomien til å gjøre det var der, fordi det virkelig er noe av de beste vi vet. 

Det blir vel som enhver annen hobby. Personlig forstår jeg ikke at folk liker slikt som hunder, eller seiling, eller bruker penger på tull som røyk/snus for den sags skyld. Men alle er jo forskjellig. 

• Liker 16
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Opplevelsen av hva...? Å ikke bli mett selv om du har betalt 4 tusen? Mange skriver at etter Maaemo må de rett på McCern 

Man drar ikke på Maaemo for å spise seg mett, men for å oppleve nye smaker. Samme som å dra på teater, museum, konserter osv. 

Anonymkode: c6398...1c6

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Man drar ikke på Maaemo for å spise seg mett, men for å oppleve nye smaker. Samme som å dra på teater, museum, konserter osv. 

Man blir jo "mett" av opplevelsen på konsert/teater. På Maaemo, derimot...

Hvorfor kan man ikke få begge deler til 4 tusen kroner? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du skal bruker begrepet "mett" på konserter og teater da blir man "opplevelsesmett" på samme måte hos Maaemo. 

For min del, jeg var ikke sulten da vi var ferdig hos Maaemo, selve om de enkelte porsjoner var små er det tross alt typ 20 retter, i alt mer mat enn i en vanlig middag. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har du vært der?

Jeg blir godt mett på maaemo også. Og alle andre michelinrestauranter jeg har vært på og. 

Forskjellen er at om jeg bare ville bli mett hadde jeg stekt en grandis, eller et-par kyllingfileter og ris. Men det er virkelig ingen totalopplevelse, slik maaemo er. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

. Å betale flere 1000 kr for en person for et par små biter er jo helt sinnsykt. Noen som har vært der? Er maten bedre der enn andre plasser?

Som andre sier så koster det ekstremt mye å drive 3-stjerners restauranter. Er flere av de beste restaurantene som ikke tjener penger fordi det er såpass dyrt å opprettholde nivået. De dyre råvarene og de gode kokkene gjør også at de kan servere noe du ikke kan få andre steder. Så man betaler for en særegen matopplevelse.  

Tror også man må huske på at mange av gjestene er forretningsfolk. Å bruke 4000 kroner på en middag for å imponere en viktig kunde eller holde på ansatte er ikke så mye egentlig. 

Anonymkode: 0a8eb...259

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe ja en venn av onkelen min har vært der og de måtte innom Narvesen for 2 slappe i stappe på vei hjem for å bli mette :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet
Jeffe skrev (Akkurat nå):

Hehe ja en venn av onkelen min har vært der og de måtte innom Narvesen for 2 slappe i stappe på vei hjem for å bli mette :icon_lol:

Jada :Nikke:

Blir ikke mett av 10-retter, men av 2 pølser?

Anonymkode: b0212...dce

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du at stjerner bør deles ut basert på mye mat for pengene?

Anonymkode: 2b268...e75

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor vil du betale 4 tusen for å bli mett?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...