Gå til innhold

Selge produkt og sende det i post

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet foretrekker jeg at vare jeg selger via Finn.no eller Facebook Marketplace skal hentes. 
Men dersom jeg skal sende, hvordan gjør jeg det med betaling og hva er beste måten å sende på?

Pakken det er snakk om er ikke så stor, men for stor til å leveres i postkasse. 

Anonymkode: 2beb4...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helthjem har funket fint for meg og mange andre. Da blir pakken hentet hos deg og levert hos mottaker. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den minste norgespakken, opp til 5 kg Koster 70 kr og frimerke kjøpes digitalt.

Helt genialt, sender 2-300 slike i året med egentilvirkede produkter.

Anonymkode: 2ae9a...15c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leitz skrev (9 minutter siden):

Helthjem har funket fint for meg og mange andre. Da blir pakken hentet hos deg og levert hos mottaker. 

Ok. De leverer også på dør, og ikke bare i postkassen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den minste norgespakken, opp til 5 kg Koster 70 kr og frimerke kjøpes digitalt.

Helt genialt, sender 2-300 slike i året med egentilvirkede produkter.

Betaler kjøper deg før du sender eller ved mottak? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. De leverer også på dør, og ikke bare i postkassen?

Hos meg har de levert i postkassen. Hvis pakken er for stor så har de hengt den på postkassa med en krok. (Drammen om det har noe å si)

Anonymkode: 03951...3d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hos meg har de levert i postkassen. Hvis pakken er for stor så har de hengt den på postkassa med en krok. (Drammen om det har noe å si)

Anonymkode: 03951...3d3

Den er en del for stor for postkasse. Har ikke pakket den enda, men tenker den er dobbelt så stor, sikkert mer enn det og. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper vipser for vare og porto før jeg sender. Kjøper velger om jeg skal bruke Helt Hjem eller Posten da det ikke spiller noen rolle for meg.

Anonymkode: 25a2b...790

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Betaler kjøper deg før du sender eller ved mottak? 

Alltid forhåndsbetaling på Vipps inkl frakt, før jeg sender noe fra meg.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I utgangspunktet foretrekker jeg at vare jeg selger via Finn.no eller Facebook Marketplace skal hentes. 
Men dersom jeg skal sende, hvordan gjør jeg det med betaling og hva er beste måten å sende på?

Pakken det er snakk om er ikke så stor, men for stor til å leveres i postkasse. 

Du ber om forhåndsbetaling for å ikke bli lurt, og inkluderer frakt (som kjøper skal betale for) i summen som forhåndsbetales deg. Ikke godta "kvitteringer" på sms for betaling, vent til pengene faktisk er inne før du sender noe fra deg. På Svindeljegerne på tv3 en gang viste de at det tok et halvt minutt å lage en falsk kvittering på pc.... så kvitteringer er ikke verdt noen ting. Penger på konto først!

Om du vil velge HeltHjem eller Posten til å sende med er opp til deg. Jeg har hørt en del negativt om Helthjem, fordi de etterlater pakker på steder alle kan ta dem. Stått mye om det her på KG. For eksempel skjedde det meg forrige uke, at HeltHjem var late og gadd ikke gå opp tre etasjer (ikke heis her) og levere pakken på dørmatten min slik de skulle. De la bare pakken på gulvet nede i inngangspartiet på blokka, så hvem som helst kunne tatt den! Flaks at jeg var tidlig ute med hunden og så den, så jeg fikk tatt den inn før noen andre kom. Likevel fikk jeg sms senere på morgenen om at de hadde "levert pakke på dørmatten".... det er jo bare tull!

Jeg stoler egentlig mer på Posten enn HeltHjem, fordi sistnevnte har fått en del dårlige tilbakemeldinger rundt omkring. Men det er klart, mange ganger gjør HeltHjem jobben ordentlig også, det skal ikke stikkes under en stol. 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt postnord en del. 69 kr for en pakke på inntil 5 kg. Jeg selger KUN hvis kjøper vippser pengene for varen+porto før jeg sender.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...