Nu123 Skrevet 12. mai 2022 #1 Skrevet 12. mai 2022 Hei, jeg skal reise på badeferie om 2 måneder, har ikke reist på 4 år og med min flaks får jeg mensen samme dag som jeg skal reise. Har prøvd primolut før en gang og fikk ekstrem ødem av det (sliter mye med ødemer) og kraftig humørsvingninger. noe jeg ikke ønsker å ha på ferie. Jeg lurer på om jeg begynner på primolut nå for å utsette mensen vil det endre på syklusen min? slik at jeg ikke får mensen om 2 måneder på den dagen jeg reiser?
Ariam Skrevet 12. mai 2022 #2 Skrevet 12. mai 2022 Mun erfaring er at kroppen tilbakestiller seg til opprinnelig syklus over tid. Kanskje du klarer å forskyve nok nå til at du kan unngå ferien, men er vel ingen garanti 🥺
Zidji Skrevet 12. mai 2022 #3 Skrevet 12. mai 2022 Viss du går på ppiller så kan du jo bare fortsette på de uten å ta pause den måneden? Da får jo du mensen igjen når fortsetter som vanlig etterpå.
Bithiah Skrevet 12. mai 2022 #4 Skrevet 12. mai 2022 Går ut fra at du ikke går på p-piller når primolut er aktuelt. Selv har jeg brukt det flere ganger, og erfaringen min er at fra jeg slutter å ta de til mensen kommer går det 3-4-5 dager. Etterpå fortsetter syklusen som normalt i antall dager, altså at den er og blir forskjøvet. Så vil tro det funker fint? Uansett trenger du bare forskyving akkurat på ferien, så ingen krise om ting går tilbake til «normalt» senere? Synes det var en overraskende og nyttig måte å gjøre det på! Skal huske på den, selv om jeg personlig ikke merker noen bivirkninger over hodet 😅👍
Nu123 Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2022 Zidji skrev (1 time siden): Viss du går på ppiller så kan du jo bare fortsette på de uten å ta pause den måneden? Da får jo du mensen igjen når fortsetter som vanlig etterpå. Går ikke på prevensjon
Nu123 Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2022 Bithiah skrev (1 time siden): Går ut fra at du ikke går på p-piller når primolut er aktuelt. Selv har jeg brukt det flere ganger, og erfaringen min er at fra jeg slutter å ta de til mensen kommer går det 3-4-5 dager. Etterpå fortsetter syklusen som normalt i antall dager, altså at den er og blir forskjøvet. Så vil tro det funker fint? Uansett trenger du bare forskyving akkurat på ferien, så ingen krise om ting går tilbake til «normalt» senere? Synes det var en overraskende og nyttig måte å gjøre det på! Skal huske på den, selv om jeg personlig ikke merker noen bivirkninger over hodet 😅👍 det stemmer går ikke på prevensjon Var så vanskelig å google på dette, fant INGEN svar. verken på engelsk eller norsk. ja er jo verdt å prøve det da. Takk!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #7 Skrevet 12. mai 2022 Er man noen ganger for gammel til å bruke dette. Er over 50 men tror det er lenge til overgang. Aldri vært så regelmessig som nå. Sukk egentlig lei. Men gidder ikke sette inn hormonspiral igjen. Anonymkode: 04805...43b
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #8 Skrevet 12. mai 2022 Tror ikke du blir for gammel, men det utsetter bare mensen..ikke tar bort. Kan gå på tablettene max 10 dager. Og må ta de 3 ganger til dagen, så litt stress å huske 😅 vet ikke om det har noe for seg om du bare er lei? 🤷♀️ Anonymkode: 012f9...b46
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #9 Skrevet 12. mai 2022 Syden tur endelig men så skjekka jeg dato . Hurra. 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror ikke du blir for gammel, men det utsetter bare mensen..ikke tar bort. Kan gå på tablettene max 10 dager. Og må ta de 3 ganger til dagen, så litt stress å huske 😅 vet ikke om det har noe for seg om du bare er lei? 🤷♀️ Anonymkode: 012f9...b46 Anonymkode: 04805...43b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå