Gå til innhold

SA?

Gjest Fortvilet

Fremhevede innlegg

Gjest Fortvilet
Skrevet

Jeg sluttet med p-pillen for 3 mnd sider, og har siden da håpet på å bli gravid. Men mensen har kommet som vanlig hver gang.

Min syklus er på 30 dager, og mensen varer i 6 dager. Men denne gang har jeg hatt mensen i snart to uker. Jeg pleier og ha smerten de to første dagene av mensen. Men denne gang kommer det av og til. Nå er det små blødninger som kommer som små mørkerøde klumper, og dette har jeg aldri opplev før.

Er det noen som har hatt noe av det samme? Kan det være en veldig tidlig SA?

Noen ide om når blødningene vil slutte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat hatt en SA, og blødningene varte hos meg bare 5 dager. Altså som en normal mens, men bare med utrolig mye mer blod, og større smerter.

Kom det du trodde var mensen forsinket? Hvis den ikke gjorde det, så kan jeg ikke helt forestille meg at det kan være en SA... :klø:

Gjest Fortvilet
Skrevet

Lei og høre at du har hatt en SA, og tusen takk for svar.

Nei forventet mens kom tre dager før forventet. Mensen har alltid vært regelmessig, nesten slik at jeg kan stille den etter klokken.

Jeg har jo hørt at stress kan forsinke mensen, men ikke utvide den, og jeg har jo ikke vært noe spesielt stresset i det siste

Skrevet

Det er vanlig at menstruasjonen er annerledes når du går på p-piller enn når du ikke går på de. Dette skyldes at livmorslimhinnen svekkes slik at om det skjer en eggløsning med påfølgende befruktning, så vil det i praksis skje en form for svært tidlig SA, egget klarer rett å slett ikke å feste seg.

Når du nå har sluttet på p-piller, så har livmorslimhinnen bygget seg opp for å bli i stand til å gjennomføre en graviditet. Det vil så gjøre at du kan i en overgangsperiode få sterkere og lengre menstruasjonsblødninger enn det som er normalt for deg når du er uten p-piller. Jeg tviler på at dette er en SA pga at du startet å blø før forventet. Når blødningene vil stoppe er umulig å si. Se det an litt, men om det fortsetter med kraftige blødninger (mer enn truseinnlegg) i løpet av uken kan du kanskje vurdere en tur til legen for å få avkreftet om det er noe galt. Men som sagt, jeg vil tippe det er en normal utrensking etter p-pillebruk.

Gjest Fortvilet
Skrevet

tusen takk for svar. Da ser jeg det litt ann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...