Gå til innhold

Hvite menn voldtar mest her i landet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det stemmer. Det har jeg erfaring med faktisk. Utlendinger voldtar og klår ikke like mye. 

Anonymkode: bfecf...32b

Min erfaring er stikk motsatt.....

Anonymkode: a07ab...ec5

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også gift og har barn med en «utlending» som ikke finnes annet enn snill, god og respektfull. Likevel klarer både han og jeg å lese statistikk. Majoriteten av overfallsvoldtekter utføres jo faktisk av en liten minoritet mennesker. Det er et problem, og det må vi faktisk kunne ta tak i, uten at det skal skrikes om rasisme…

Anonymkode: cce00...aff

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei, utlandske menn voldtar ikke mest det er hvite menn som gjør!

Anonymkode: 78135...4eb

Mener du at det å være utlending og det å være hvit står i et motsetningsforhold?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er også gift og har barn med en «utlending» som ikke finnes annet enn snill, god og respektfull. Likevel klarer både han og jeg å lese statistikk. Majoriteten av overfallsvoldtekter utføres jo faktisk av en liten minoritet mennesker. Det er et problem, og det må vi faktisk kunne ta tak i, uten at det skal skrikes om rasisme…

Anonymkode: cce00...aff

Nå skriver jo folk ber spesifikt at det er folk som ikke er hvite- ikke at de kommer fra andre kulturer, så man kan jo tolke det som man vil.. (altså menneskene som sier dette..) 

Anonymkode: 3379f...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å si at fargede menn voldtar mest  i Kamerun.

Selvsagt vil den rase som det er mest av voldta mest.

Anonymkode: 77bf0...7cf

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir som å si at fargede menn voldtar mest  i Kamerun.

Selvsagt vil den rase som det er mest av voldta mest.

Anonymkode: 77bf0...7cf

Ja, men poenget er vel at man bare snakker om de som IKKE er hvite som voldtar, som om det er innafor at hvite menn gjør det eller noe. 

Anonymkode: 3379f...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men poenget er vel at man bare snakker om de som IKKE er hvite som voldtar, som om det er innafor at hvite menn gjør det eller noe. 

Anonymkode: 3379f...196

Neida, det er selvfølgelig problematisk. De er likevel "våre egne". De er vi nødt til å hanskes med. Et samfunn uten kriminalitet er utopi. Likevel så kunne mye vært forhindret hvis vi ikke hadde sluppet de inn i landet. 

Anonymkode: 9b1a9...456

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjer det mange voldtekter der folk ikke vet at det er en voldtekt engang, i alle fall når man ser på kommentarer her. Som regel av partner eller på fest. Og de fleste av disse er hvite menn. For vi har rett og slett flere hvite menn i Norge. 
Disse blir heller ikke anmeldt, og kommer ikke i noen statistikk. 

Anonymkode: 702af...b9a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, voldtekter av menn man i utgangspunktet kjenner er som oftes utført av hvite menn. Som festvoldtekt eller voldtekt i parforhold. 
 

Overfallsvoldtekt som som oftes utført av menn med utenlandsk opprinnelse.

Anonymkode: 94497...6bc

Hvis du med "man" tenker på hvite kvinner, stemmer nok dette.

Men det er jo ikke bare hvite kvinner som blir voldtatt - kvinner av alle farger og etnisiteter utsettes for voldtekt, og for dem blir det det samme: at de som oftest voldtas av menn de kjenner, med samme etnisitet som dem selv.

Når det gjelder overfallsvoldtekter, har det dessverre vært dokumentert i flere år at menn med utenlandsk opprinnelse er overrepresentert, da spesielt menn med ikke-vestlig bakgrunn. Ofrene er hovedsaklig norske/nordiske.

 

Anonymkode: 8eada...d14

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neida, det er selvfølgelig problematisk. De er likevel "våre egne". De er vi nødt til å hanskes med. Et samfunn uten kriminalitet er utopi. Likevel så kunne mye vært forhindret hvis vi ikke hadde sluppet de inn i landet. 

Anonymkode: 9b1a9...456

Jeg er ikke en hvit mann sin. eiendom noe mer enn jeg er en mørk mann sin eiendom. 

Anonymkode: 3379f...196

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prosentvis så er det flere hvite enn utlendinger i Norge. Når det er sagt, så viser statistikken at utlendinger er overrepresentert i alle mulige ulovligheter, også voldtekter.

Anonymkode: a810c...804

Ja, det er da virkelig ikke noe å diskutere. Det handler ikke om rasisme, det er fakta

Anonymkode: 70a9b...6a4

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke en hvit mann sin. eiendom noe mer enn jeg er en mørk mann sin eiendom. 

Anonymkode: 3379f...196

Det var da absolutt ikke det jeg mente i det hele tatt. Jeg mente at norske menn, altså hvite menn med etnisk norsk opprinnelse, er Norge sitt ansvar. Det norske samfunnet. Resten av verdens befolkning er ikke vårt ansvar eller problem, sånn egentlig. Men så har vi latt det bli vårt problem ved å slippe dem inn i landet og gi bort oppholdstillatelser og statsborgerskap.

Anonymkode: 9b1a9...456

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er da virkelig ikke noe å diskutere. Det handler ikke om rasisme, det er fakta

Anonymkode: 70a9b...6a4

Du får sette inn en link da om du først skal påstå det. 

Anonymkode: 3379f...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du får sette inn en link da om du først skal påstå det. 

Anonymkode: 3379f...196

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/mer-detaljerte-tall-for-siktede-med-innvandrerbakgrunn

Ikke meg du siterer men 

Anonymkode: 9b1a9...456

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fysj å fy!, kan jo ikke legge frem fakta og statistikk som setter innvandrere i et dårlig lys i 2022!.

Dette kan jo ende opp med at SSB blir en kilde som KG ikke vil assosieres med, noen moderatorer vil nok tolke dette som nedsettende og slette hele innlegget.

Anonymkode: ca55e...eaa

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle utlendinger er svarte.

Anonymkode: 3c1ef...606

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke alle utlendinger er svarte.

Anonymkode: 3c1ef...606

Men de fleste av de har ikke hvit hud.

Anonymkode: a810c...804

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, voldtekter av menn man i utgangspunktet kjenner er som oftes utført av hvite menn. Som festvoldtekt eller voldtekt i parforhold. 
 

Overfallsvoldtekt som som oftes utført av menn med utenlandsk opprinnelse.

Anonymkode: 94497...6bc

Og overfallsvoldtekter er både en forsvinnende liten del av helheten og mye lettere å bevise. 

Anonymkode: 2e0d4...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men de fleste av de har ikke hvit hud.

Anonymkode: a810c...804

Hmm... så svensker, polakker, russere, litauere, tyskere, finner osv har mørk hud?

Anonymkode: 2e0d4...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Siktede tall er rettsvesenstatistikk, ikke oversikt over alle lovbrudd. Det står i artikkelen. De fleste voldtekter blir henlagt før de i det hele tatt kommer til retten. 

Anonymkode: 2e0d4...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...