Gå til innhold

Operere sti på øyet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har operert sti på øyet?

Hvor lang tid tok det? Lå du, eller satt du i en stol? "Så" du hva som skjedde, eller var øyet "lukket"? Jeg vet at øyelokket vrenges og at man får lokalbedøvelse, men da er det sånn at man ikke ser hva som skjer? Ble du tilbudt/tok du selv noe beroligende i forkant, i så fall hva? 

Anonymkode: 92cbd...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytt

Ble det sydd på innsiden av øyelokket? Måtte stingene fjernes bak vrengt øyelokk, eller forsvant de av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opererer man sti på øyet? Det er jo betennelse. Jeg skyller med saltvann, og det går som oftest over etter 1-2 uker, og noen ganger får jeg salve på resept. Da går det raskere over.

Anonymkode: 59ace...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo en infeksjon? Man bruker antibiotika øyedråper til det er borte.

Anonymkode: 506ab...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Opererer man sti på øyet? Det er jo betennelse. Jeg skyller med saltvann, og det går som oftest over etter 1-2 uker, og noen ganger får jeg salve på resept. Da går det raskere over.

Anonymkode: 59ace...940

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo en infeksjon? Man bruker antibiotika øyedråper til det er borte.

Anonymkode: 506ab...da2

I noen tilfeller blir den stien så stor at den må skrapes ut. Jeg har gått for lenge med denne stien, og må derfor operere, dvs. skrape. Har prøvd med antibiotika, men det hjalp ikke. Var først hos lege som henviste meg til øyelege. Øyelegen sa med en gang at den stien er så stor at den krever utskraping, altså operasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hvordan gikk det for deg TS? Jeg har akkurat fått fjernet fra både øvre og nedre øyelokk, og tok av bandasjen nå, og øyet det helt deformert ut. Håper det er normalt og at det skal bli bra igjen?

Anonymkode: d466e...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...