AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #1 Skrevet 11. mai 2022 Jeg har en bror som er alkoholiker. Han har drukket seg fra jobb, familie, penger og venner. Nå leier han en sokkel til et uføretrygdet par som også er alkoholikere. Sammen er det vel et reir til tider. Han var tidligere mye innom oss, men ser at det blir mindre og mindre. Det kan gå ukesvis mellom kontakt. Jeg prøver å ringe han, men det kan ta laaaang tid mellom når han tar den. Han er veldig grei når han er edru, men ser nå at det er mer og mer sjelden. Nå for tiden er han mye med et pensjonert par i familien vår, på en hytte noen timer unna. Der kan han og drikke mye. Jeg tenker at dette heller ikke er så sunt for han, han kan ikke sitte å drikke med de hele dagene. Ble litt langt kanskje. Men jeg trenger råd. Når han er edru er han så god og snill, samtidig som jeg merker mer og mer at han forandrer seg litt. Han er mer irritert på barna enn han var før. Jeg blir så lei meg over drikkingen hans og hvordan han lever livet sitt. Jeg har lyst å gi han et ultimatum, han får komme til oss når han får skikk på livet sitt, jeg bekymrer meg ihjel over han, og jeg må beskytte meg selv før jeg går i bakken. Vi mistet mamma for noen år tilbake, noe som såklart forverret alt, men da var jo hun limet i familien. Nå rakner det. Jeg har prøvd å be inn på middag, prøver å ringe han, vil ha kontakt, men han tar aldri kontakt lengre. Hva kan jeg gjøre? Er så fortvilet! Anonymkode: 8972e...033
Purple_Pixiedust Skrevet 11. mai 2022 #2 Skrevet 11. mai 2022 (endret) Du kan sende bekymringsmelding til legen hans, som da kan be han komme på time. Utover det er det dessverre lite du kan gjøre. Han må ønske å endre på livet sitt selv. Den eneste som kan klare å bli, og å holde seg rusfri, er personen selv. Men det er hjelp å få. Endret 11. mai 2022 av Purple_Pixiedust 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå