Gå til innhold

Normal BMI, men stor mage...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har spist for mange partnere kanskje.

Anonymkode: 9d85c...0ec

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
TheAtl skrev (18 timer siden):

Det er nok først og fremst gener som avgjør hvor fettet legger seg dessverre. Jeg har inntrykk av at mer og mer setter seg rundt livet for mange av oss ettersom vi blir eldre. Om du allerede har relativt lav BMI og likevel har en betydelig mengde kroppsfett så bør du nok satse på å bygge mere muskler. Som andre har vært inne på så kan man ikke punktslanke, men det vil nok hjelpe både estetisk og ikke minst helsemessig.

Jeg punktslanket meg for noen år side og har holdt meg der siden, så det er en sannhet med modifikasjoner. Gikk ned 10 cm rundt magen, opp 3 cm over brystet, og 7 cm over rumpa. Samme vekt før og etter, men en veldig annen figur. 

Nå har ikke jeg født barn, men det er der Hypopressiv trening kommer inn for å fikse delte/slappe kjernemuskler. Flere av venninnene mine har hatt fantastiske resultater med det. ❤️

Anonymkode: 10fab...040

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tarantella skrev (58 minutter siden):

Jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre...var litt motivert for å trene sammen magemusklene nå...helt til jeg fant denne 😖

https://www.nrk.no/norge/forskere-finner-ingen-effekt-av-ovelser-pa-delte-magemuskler-1.14820960

Noen mennesker må jo ha dobbeltblinde placebostudier for å godta at det er lurt å sove når man er trøtt, så det kan man jo ta med en klype salt. 

Det forskes generelt lite på kvinnehelse, og det forskes ekstremt lite på helsen til kvinner som har født barn. 

De fleste jeg kjenner som har barn har fått alt fra livmorfremfall til inkontinens og alle sammen har fått beskjed om å ta knipeøvelser og leve med det. Jeg er igang med prøving på førstemann selv, og det provoserer meg grenseløst at tusenvis av kvinners gode erfaringer ikke skal være nok til å anbefale et bivirkningsfritt opplegg som gir så mye økt livskvalitet. 

Her fant jeg tilsvar på siden deres ang forskning, men du bør sjekke facebooksiden også, jeg scrollet nedover den for noen mnd siden etter en samtale med en venninne og det er imponerende hva folk får av resultater! ❤️ Gjør meg mindre bekymret for fremtiden hvertfall. ❤️

https://hypopressivtrening.no/hva-sier-forskning-om-hypopressiv-trening/

Anonymkode: 10fab...040

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mage da jeg hadde en BMI på rundt 21. Men hadde da ganske høy fettprosent til å være så lett, og ingen synlige muskler. Trente ikke, var ganske inaktiv. 

Nå etter et år med trening så har jeg helt flat mage med en BMI på 22-22,5. Trener ikke tung styrke en gang, men mest kardio som løping, og noe CrossFit. Ser mye slankere og sterkere ut selv om vekten er høyere. Ser på bilder fra da jeg var tynnfeit, og syns jeg hadde litt gammel dame kropp med tynne bein og stor mage 😄 

Anonymkode: 77534...77c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde mage da jeg hadde en BMI på rundt 21. Men hadde da ganske høy fettprosent til å være så lett, og ingen synlige muskler. Trente ikke, var ganske inaktiv. 

Nå etter et år med trening så har jeg helt flat mage med en BMI på 22-22,5. Trener ikke tung styrke en gang, men mest kardio som løping, og noe CrossFit. Ser mye slankere og sterkere ut selv om vekten er høyere. Ser på bilder fra da jeg var tynnfeit, og syns jeg hadde litt gammel dame kropp med tynne bein og stor mage 😄 

Anonymkode: 77534...77c

Dette høres ut som meg!! 🤩 Da er det kanskje håp for meg også 🥰 Takk!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening er roten til mye godt 👍! Og kosthold. Få ned sukkerinntaket.  Sliter med mage selv. Bruker Lifesum for å tracke kaloriinntak/næringssammensetning, trener crossfit og løping. Har ikke gitt særlig mye synlige resultater etter noen uker, men satser på at jobbing over tid vil betaler seg. 

Bukfett er veldig skadelig for helsa, så selv om man ellers er relativt tynn, så bør man prøve å gjøre noe med det. Bare ikke bli fanatisk. Det er unormalt å ha helt flat mage. Det er de færreste som har det. 

Anonymkode: f0fd3...086

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lav fettprosent og lav bmi men magen kan lett se ut som om jeg er noen mnd på vei. Jeg har en sterk kjernemuskulatur og magen er helt flat når jeg står opp. Men så fort jeg har spist «eser» magen litt ut. Ikke så rart etter 5 barn og når man stiller i kategorien mager. 

Anonymkode: af6ea...4e4

AnonymBruker
Skrevet

I følge bmi er jeg på grensen til undervektig, men jeg har store lår. Skulle tro jeg var litt overvektig hvis man kun ser på lårene. 

Anonymkode: ec59a...29b

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg legger fett seg primært på nedre del av magen. Nå er jeg egentlig der jeg vil være vektmessig, trener relativt mye (styrke og løping), men har fortsatt magen som "problemområde". 

Jeg er sjelden oppblåst (men innimellom, så jeg vet at jeg ikke er det til vanlig), Har ikke delte magemuskler. Strammer jeg magemusklene, får jeg fint tak i det "store" laget med fett. Har vel innsett at det er sånn kroppen min er laget. Bestevenninnen min er motsatt, selv da hun var overvektig hadde hun bortimot flat mage. Hos henne legger det seg på lår og rumpe (som for meg virker som et luksusproblem). 

Heldigvis har ikke magefett noen påvirkning på hvordan jeg er som menneske, eller min verdi. :)

Anonymkode: 2e238...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte. Men styrke kjernemuskulaturen og trene rygg og rumpe ( Generelt trene styrke) syns jeg hjelper. Men selv på mitt slankeste og mest trente, så stod magen ut på kvelden. Genetisk tenker jeg. 

Jeg har også normal bmi, men høyt midjemål. Delte magemuskler og tipper en del fett i buken. Mens andre som veier mer og har mer på hofte og lår, har flat mage og smalt liv. 

Hilsen epletønna 😄😄

Anonymkode: 6e451...552

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Bmi på 20.3, 169 høy og midjemål på rundt 70. Født ett barn, men alltid hatt litt «ekstra» på magen, selv da bmi’en var så lav som på 15. 

Hos meg har jeg innsett at det er genetisk. Pappa er akkurat lik, det samme med min bror. Tynn alle andre plasser, men litt ekstra på magen. Synes særlig utover dagen, så hos meg er det nok litt oppblåsthet også (men også litt fett). 

Jeg har trent styrke (og litt kardio) 3-4 ganger i uka i fire år. Magefettet er der fremdeles (ikke delte magemuskler), så jeg har egentlig mistet håpet om at det hos meg er mulig å få bort. Når fire år med trening og sunt kosthold ikke har hjulpet, skjønner jeg liksom ikke hva som skal hjelpe!

Men det er utrolig frustrerende, og dessverre noe som fortsatt plager meg i det daglige..

Anonymkode: 35413...f99

AnonymBruker
Skrevet
Tarantella skrev (På 10.5.2022 den 15.59):

En bekjent spurte meg nylig om jeg ventet smått.

Ja dette spør man jo bare ikke om, da. Veldig lite sensitivt. Kanskje har du komplekser for magen, kanskje prøver du å få barn uten hell, kanskje har man mistet et barn, kanskje er det et sårbart tema, av ulike grunner. Skjønner ikke at folk ikke forstår dette.

Ellers må jeg si som flere sier, at mage er naturlig å ha😊 spesielt når man ikke er veldig ung lenger (vet ikke hvor gammel du er, så snakker generelt). 

Anonymkode: 595d3...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...