Gå til innhold

Gi malere tilgang til toalettet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir ikke nøkkel/dørkode til håndverkere som skal jobbe ute. Hvis de skal holde på lenge (flere dager) får de tilgang til toalettet i kjelleren. Huset er gammelt, så det er ikke innvendig kjellertrapp. De kan dermed ikke komme seg inn i hoveddelen av huset via kjelleren. Låser dørene til andre rom/boder mens de holder på.

Anonymkode: f5590...56c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig.

Hyggelig oppdragsgiver gir som regel fornøyde håndverkere, som igjen gir bedre arbeid. Helt tåpelig at de skal måtte bruke tid (og utslipp!) på å sette seg i bilen for å kjøre til nærmeste bensinstasjon for å gjøre sitt fornødne der.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Definitivt NEI.

Om jobben foregår utendørs ville jeg ikke gitt nøkkel (/kode) til huset, og jeg ønsker ikke ukjente, skitne personer inn på mitt bad eller WC. Det er vel deres arbeidsgiver som er ansvarlig for å tilby tilfredsstillende toalettforhold for arbeiderne? Eventuelt er det kort vei ned til nærmeste bensinstasjon/offentlig toalett.

Anonymkode: 76835...5a2

Enda kortere vei til å tisse i hagen. Jeg ville gitt dem tilgang til toalettet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du hage? Du kan sette opp et slikt portabelt toalett. Ikke så dyrt. Du vil nødig ha noen skitne malere som bæsjer på badet ditt. 

Anonymkode: cbfb9...108

Men det må jo tømmes...

Skrevet

Som håndverker kan jeg innrømme at de som uoppfordret sier at det bare er å bruke toalettet får en bedre jobb utført enn de som ikke gjør det (om jobben er mer enn noen timer selvfølgelig). De som ikke gjør det får ikke nødvendigvis en dårlig jobb, men man gjør seg gjerne litt ekstra flid/jobber litt fortere med hyggelige kunder. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dersom de skal jobbe utendørs og du ikke er hjemme så får de selvfølgelig kjøre til en bensinstasjon eller lignende for å gå på toalettet. Du skal ikke gi de nøkkel eller tilgang til ditt hjem når du ikke er til stede.

Anonymkode: 73110...a82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Leitz skrev (58 minutter siden):

Som håndverker kan jeg innrømme at de som uoppfordret sier at det bare er å bruke toalettet får en bedre jobb utført enn de som ikke gjør det (om jobben er mer enn noen timer selvfølgelig). De som ikke gjør det får ikke nødvendigvis en dårlig jobb, men man gjør seg gjerne litt ekstra flid/jobber litt fortere med hyggelige kunder. 

Så uprofesjonelt 

Anonymkode: 34460...0bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så uprofesjonelt 

Synes det er helt forståelig jeg. Folk er så rare. Fremmede folk som låner doen iiiik liksom.

Anonymkode: 6a4f6...45c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så uprofesjonelt 

Det kan du sikkert si. Men om man jobber på kundeservice på telefon og kunden er hyggelig tror jeg den får bedre hjelp enn de som er sure og bitre. Det er bare sånn det er i verden. Og jeg snakker ikke om at de som ikke tilbyr toalett får en dårlig utført jobb, men at de som er hyggelige får det lille ekstra. Dette kan like gjerne komme av tilbud om kaffe..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så uprofesjonelt 

Mulig, men det er likevel menneskelig og helt vanlig.

Er man blid og hyggelig får man som oftest bedre service enn om man er en sur og gnien.

Anonymkode: d49a8...938

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg selv opplevd. Det er seriøst noe av det flaueste jeg noen gang har gjort, hadde jeg bare vært en mann, men det hadde likevel vært flaut. 

Jeg jobbet en stund med å montere og ta service på varmepumper. Jeg hadde gått ganske mange timer bæsjetrengt. Tenkte at dette kan vente til jeg kommer hjem, men sånn ble det altså ikke. Jeg bare måtte bæsje, noe så forferdelig også. Jeg spurte det gamle søte ekteparet som jeg jobbet hos om jeg kunne låne doen. Det fikk jeg. Det aller verste er at doen lå rett ved stuen, der de satt. Men jeg klarte ikke styre meg, jeg bæsjet og prumpet noe forferdelig, de må ha hørt meg. Og det stinket jævlig. Noe så flaut. Men jeg prøvde å skynde meg, så jeg ble ikke ferdig. Men det verste var gjort. Var glad når jeg reiste derfra. 

Så kom neste jobb. Jeg måtte fortsatt bæsje, ble jo ikke ferdig. I dette huset var det heldigvis ingen hjemme, så jeg kunne sitte å gjøre meg skikkelig ferdig. Jeg lette nedi kjelleren jeg jobbet etter et toalett. Jeg bæsjet lenge og rett og slett nøt det å være alene. Så skulle jeg tørke meg, men det var selvfølgelig ikke dorull eller papir der. Så jeg måtte nødt til å bruke sokkene mine for å tørke meg. Ikke nok med det, dassen virket ikke! Det gikk ikke an å trekke ned! Jeg måtte finne en bøtte i bilen å fylle med vann flere ganger for å fjerne alt i doen. Herregud for et styr. Å drite hos noen anbefales aldri😂

Hilsen, den gang, jente 22.

Anonymkode: 30d38...d97

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mulig, men det er likevel menneskelig og helt vanlig.

Er man blid og hyggelig får man som oftest bedre service enn om man er en sur og gnien.

Anonymkode: d49a8...938

Så de som ikke gir nøkkelen til ukjente mennesker er "sur og gnien"? Ok. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Bæsje må man vel ikke på jobb. Gjør det hjemme.  

Jeg bæsjer alltid etter lusnj

Anonymkode: ca902...910

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt får de tilgang til doen.

Anonymkode: 9119e...089

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å vise håndverkere hvor toalettet er, og si at de bare må bruke det. Har likevel erfart at håndverkere som jobber utendørs ringer på for å låne toalettet dersom jeg er hjemme. Jeg gir også håndverkere husnøkkel dersom jeg ikke skal være hjemme, slik at de kommer seg inn ved behov, og slik at de får låst dersom de drar ut en tur. Jeg serverer dessuten kaffe, brus og kjeks til håndverkere. Tenker at det alltid lønner seg å være hyggelig, selv om det ikke nødvendigvis er forventet. 

Anonymkode: 04f5f...f0b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har jeg selv opplevd. Det er seriøst noe av det flaueste jeg noen gang har gjort, hadde jeg bare vært en mann, men det hadde likevel vært flaut. 

Jeg jobbet en stund med å montere og ta service på varmepumper. Jeg hadde gått ganske mange timer bæsjetrengt. Tenkte at dette kan vente til jeg kommer hjem, men sånn ble det altså ikke. Jeg bare måtte bæsje, noe så forferdelig også. Jeg spurte det gamle søte ekteparet som jeg jobbet hos om jeg kunne låne doen. Det fikk jeg. Det aller verste er at doen lå rett ved stuen, der de satt. Men jeg klarte ikke styre meg, jeg bæsjet og prumpet noe forferdelig, de må ha hørt meg. Og det stinket jævlig. Noe så flaut. Men jeg prøvde å skynde meg, så jeg ble ikke ferdig. Men det verste var gjort. Var glad når jeg reiste derfra. 

Så kom neste jobb. Jeg måtte fortsatt bæsje, ble jo ikke ferdig. I dette huset var det heldigvis ingen hjemme, så jeg kunne sitte å gjøre meg skikkelig ferdig. Jeg lette nedi kjelleren jeg jobbet etter et toalett. Jeg bæsjet lenge og rett og slett nøt det å være alene. Så skulle jeg tørke meg, men det var selvfølgelig ikke dorull eller papir der. Så jeg måtte nødt til å bruke sokkene mine for å tørke meg. Ikke nok med det, dassen virket ikke! Det gikk ikke an å trekke ned! Jeg måtte finne en bøtte i bilen å fylle med vann flere ganger for å fjerne alt i doen. Herregud for et styr. Å drite hos noen anbefales aldri😂

Bra historie, men du avslørte løgnen på slutten; jenter i 20-årene bæsjer ikke.

Anonymkode: 1188e...831

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan de bruke doen, det skulle jo bare mangle. Er jeg hjemme byr jeg på kaffe og brus og vann, og ber dem gi beskjed om de vil ha mer. Tenker at man bør behandle folk som man vil blir behandlet sjøl. 

Anonymkode: 05cf0...59b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Haha, dette minnet meg om forrige gang vi hadde håndverker i huset. Han spurte om å få låne toalettet og laget så mye lyd der inne at jeg satt i etasjen over og omtrent holdt for ørene. Ikke rengjorde han skikkelig etter seg heller, og det var bæsj både i do og på dokosten 🤢 Måtte vaske hele badet og kaste dokosten etterpå. 

Anonymkode: 73110...a82

Gjest Peanut
Skrevet

Tja. For en del år siden hadde vi noen malere hos oss utendørs og min mor lot dem få bruke det ene toalettet. Hun serverte også kaffe og is. Dette var en sommer hvor det var passelig varmt. 
Hun satte foten ned ganske kjapt fordi flere av dem begynte å spørre etter mer is og ville heller sitte med is fremfor å jobbe. Noen rotet seg inn i gang og stue for å «se seg rundt» og en dro med seg kone og unge inn på eiendommen for å vise hvor han jobbet. 
Ble litt oppgitte vi da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ja, men jeg ville ikke gitt dem nøkkel 

Hvordan fungerer dette i praksis? 

"Dere kan låne doen, men må finne en kreativ måte og bryte dere inn i boligen på først" :fnise:

Anonymkode: 163fc...0c2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...