AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #21 Skrevet 10. mai 2022 Jeg skulle vært russ i 1998 men gadd ikke bli med på russeopplegget, festet nok allikevel og dessuten så var mange i vennekretsen min fra eldre årskull. Anonymkode: abdb8...5cf
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #22 Skrevet 11. mai 2022 Orket ikke være med på det der, så jeg hadde heldigvis ingen russetid. Anonymkode: c79a2...907
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #23 Skrevet 11. mai 2022 Jeg ble valgt til vise russepresident på skolen min i 2001. Men etter noen møter sammen med presidentene fra andre skoler i nærområdet, innså jeg at dette ikke var noe for meg. Det var bare snakk om hvor mye penger vi skulle ta inn slik at vi fikk en fet russeopplevelse. Jeg hatet det, og ikke ville jeg feste sammen med disse folka som var kjedelige som gråstein resten av året. Så jeg gav vervet til noen andre. På 17 mai var jeg og noen venner i Danmark. Anonymkode: 98f48...242
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #24 Skrevet 11. mai 2022 2009. Vi hadde russedåp 25.april. Jeg var svartruss. Det var litt drama mellom fargene og skolene. Det var en vgs i byen med allmennfag, en med media og noen andre fag, en med påbygg og restaurantfag/ helse, og en "håndverksskole" (bygg, mekk, tegning osv). De to sistnevnte var da skolene med svartruss. Husker den ene "helrøde" skolen arrangerte fest, men de to skolene med svartruss ble ikke invitert. Arrangøren klarte å lire av seg noen frekke kommentarer på russ.no om hvorfor de ikke var verdt å invitere. Lokalavisa fikk det med seg, og det ble stor sak 🤣🤣. Endte med at russestyret ble tvunget til å si unnskyld og invitere de to skolene. Jeg dro ikke på den festen, da. Gadd ikke henge med slike folk. Ellers var det veldig hyggelig og inkluderende. Bortsett fra den festen jeg nevnte over, var det ikke noe særlig fester inne. Det var masse fester ute, på faste festplasser rundt om kring i byen. Der bare ble alle med. Vi ble jaget vekk av politiet i blant, men da flyttet vi oss bare til en annen plass. Russevanene sto på rekke med musikk på. Ingen hadde russebuss. Vi gjorde russeknuter. "Slemme" russeknuter ble fjerna, det hadde det visst vært mye av før. Bare årene før jeg var russ, var det tradisjoner for å kidnappe og plage førstisser, og det var tradisjon for å ha svarteliste. Noen prøvde seg det året jeg var russ, men det ble slått ned på av rektor og russestyret. Vi dro på et av de største russetreffene, som ble arrangert i byen. Ganske digg å bare kunne gå dit. Jeg var gåruss. Gadd ikke bruke masse penger. Men vi fikk lov til å henge med folk i klassen/ skolen med van. Vi hang også med folk fra andre skoler. Følte aldri på at det var grupperinger og sånn. Alle hang med alle, mest med klassa si. Russelåta var Infinity, tror jeg? Ingen lagde egne russelåter liksom. Vi stemte på russ.no. Haha, den nettsiden var jeg mye innom. Anonymkode: a9246...3b5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #25 Skrevet 11. mai 2022 Var blåruss i 1994. Gøy det. Holdt vel på cirka tre uker, noe som holdt i massevis. Tror jeg brukte rundt 6 000 kr på russetiden, noe som tilsvarer cirka 10 500 kr i dag. På åttitallet var det vanlig med grønnruss, dvs. de som var ferdig med ungdomsskolen. I 1989 oppførte dog den lokale grønnrussen seg så forfordelig* at det ble innført forbud i kommunen året etter. * flatflytt, sex på skolens uteområde, vandalisme, osv. Anonymkode: dbc3d...c20
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #26 Skrevet 12. mai 2022 Russ i år. Har ingen venner, russekort eller russebukser. Anonymkode: 6a864...ded
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #27 Skrevet 12. mai 2022 2006 - "Null sex" russ Hadde kun en venninne og en veldig populær kjæreste, så skulle feire med de. Men venninnen min trakk seg og ville ikke likevel, og typen ville feire med alle sine kompiser. Han strøk på "singel russ" på buksen sin. Det ble en veldig ensom russetid med ingen russeknuter. Og 16.Mai ble feiret med hans venner, og han endte opp med å voldta meg etter å ha puttet noe i ølen min, da jeg ikke ville bli dritings rundt hans venner og ville kun drikke et par øl. Anonymkode: 3c280...dfa
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #28 Skrevet 12. mai 2022 Min russetid var ikke eksisterende, jeg var aldri russ. Anonymkode: e269c...868
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #29 Skrevet 12. mai 2022 for nesten femten år siden: i begynnelsen av skole-året skulle det velges et "russe-styre" inkludert hvem som skulle være for eksempel president / visepresident, og så videre. Gjennom hele skole-året skulle det arrangeres fester, eller andre sammenkomster. Men all denne planleggingen foregikk selvfølgelig midt i skole-tiden, i steden for å bruke av deres egen fritid. Dersom folks telefoner begynner å ringe midt i timen, så gikk folk heller ut av klasserommet for å diskutere - i steden for å ta dette i friminuttene. Eventuelt at mange ble sittende på e-post (eller tekstmeldinger) gjennom mange skole-timer. I steden for å faktisk følge med på selve undervisningen. Hvorfor dem egentlig gidder å komme til skolen i det hele tatt, forstår ikke jeg. De kunne jo selvfølgelig lagt en sånn "planlegging" til for eksempel mat-pausen, cirka midt på dagen. Men de dukket heller opp tretti eller førti minutter for seint til en skole-time, i steden for å ta alt dette tullet utenfor selve undervisningen. Anonymkode: 0d2df...8f9
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #30 Skrevet 12. mai 2022 Var russ i 2005. Feiret ikke, men hadde en russegenser som jeg brukte på skolen. Var russ på bygda og der jeg var er det ikke store busser og mye dyrt. Men det har vært en del kidnappinger av førstiser og russ fra andre skoler som slåes hardt ned på, de kjøres opp i fjellet og fratas sko og telefon og så forlatt der oppe. Men selv om det anmeldes så et det allikevel tradisjon og det gjentar seg år etter år. De driver på ennå. Men det er det verste russen her gjør. Anonymkode: ba4a1...341
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #31 Skrevet 12. mai 2022 Russ 94! Var på buss totalt 22 jenter. Bussen kjøpte vi av kullet før, fant gruppen vi skulle være på slutten av 2. klasse. Tror vi var flere som var glade for å bli inkludert, ingen ble ekskludert. Totalt fire busser på skolen. Malte og dekorerte bussen inni og utenpå selv, la ned masse tid i det. Hadde ikke anlegg annet enn et mindre anlegg inne i bussen. Hadde det virkelig gøy, og ble sååå godt kjent med folkene jeg hadde gått på skole med i 3 år men nesten ikke snakket med. Var på et par store treff og på Tryvann og andre parkeringsplasser i skogen. Gode minner. 😊 Anonymkode: 8c708...9ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå