AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #21 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 15.21): Hvilket alternativ øker mest risikoen for at liv og helse går tapt? Ja, å kjøre for sakte kan skape farlige situasjoner fordi andre trafikkanter hisser seg opp. Men høy fart dreper, det vet vi. Anonymkode: f6b3c...e8d Du vet at høy fart dreper? Men saktekjøring skaper farlige situasjoner? Så hvordan var det igjen med den statestikken på de nye sikre veiene ned 110 km/t i forhold til farlige situasjoner igjen..?. 🤦♀️ Ta deg to minutter å google statistikken på 110 km/t i forhold til andre veier, vær så snill, og legg frem resultatet her 😂 skikkelig smarting du skjønner jeg 🤣😁🤯🙄 Anonymkode: ed28d...657
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #22 Skrevet 14. mai 2022 Folk som kjører på deg. Ja, de som ikke klarer å lese trafikkbildet skikkelig og gasser på før de har enset andre trafikanter. Anonymkode: 11fb4...c0c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #23 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet at høy fart dreper? Men saktekjøring skaper farlige situasjoner? Så hvordan var det igjen med den statestikken på de nye sikre veiene ned 110 km/t i forhold til farlige situasjoner igjen..?. 🤦♀️ Ta deg to minutter å google statistikken på 110 km/t i forhold til andre veier, vær så snill, og legg frem resultatet her 😂 skikkelig smarting du skjønner jeg 🤣😁🤯🙄 Anonymkode: ed28d...657 Dette her faller på sin egen urimelighet. Grunnen til at de veiene har fått 110 km/t er fordi de er strake. LOL. Det er jo derfor de veiene har fått den fartsgrensen. Det er lite ulykker som skjer på strake veier der kjørefeltene er SEPARATE der man ikke kan kjøre på motgående trafikk. DERIMOT der det er 80 km/t med svingete landeveier med lite mulighet for et godt overblikk der man presser seg opp i 100 km/t og over... Det er ekstremt farlig og du kan gjerne ta en titt på den statistikken. Anonymkode: 11fb4...c0c 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #24 Skrevet 14. mai 2022 Syklister er verst Anonymkode: f0994...ee8 1
RedPimpernell Skrevet 14. mai 2022 #25 Skrevet 14. mai 2022 Verste jeg vet i trafikken er: - sjåfører som bare blir liggende under fartsgrensen i venstrefeltet og ikke legger seg over i høyre igjen selv om det er ledig - sjåfører som presser seg inn foran deg for så å kjøre veldig sakte, ofte som bare skal kjøre 100 m før de tar av igjen - hissigpropper som legger seg på støtfangeren din og presser og blinker med lysa selv om det er en lang og saktegående kø i venstrefeltet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #26 Skrevet 15. mai 2022 Folk som ikke følger på i køen. Blir gammelmannsint av de som siger 100 meter og mer bak neste bil i kø. Fatter ikke at de ikke forstår at køen forgreiner seg ved slik kjøring. Anonymkode: f2d71...678
TacoTore Skrevet 15. mai 2022 #27 Skrevet 15. mai 2022 Folk som kjører sakte er det verste, det gjør det er høyere risiki for folk som kjører i 200+ på motorveien som meg.
lillevill Skrevet 15. mai 2022 #28 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 15.19): Folk som kjører for fort? Nei... Folk som kjører for sakte er verst. De som kjører under fartsgrensen. Enig? Anonymkode: f144c...987 Jeg synes det er verst med de som legger seg inn foran meg i venstre fil omtrent uten å blinke i forkant( de kjører i høyre og så skal de inn raskt i venstre.) I venstre fil går trafikken raskt og da må jeg alltid bremse opp, og det lager trekkspilleffekt bakover. Disse folka gidder aldri å blinke før i øyeblikket de har bestemt seg for å svinge inn foran meg. Det er farlig og det er latskap. Det er som regel mannfolk. Det verste jeg har sett, er lastebilsjåfører som leker seg. Legger seg inn i venstre og å hindre trafikken, svinger ut i høyre, og så inn i venstre igjen. Men sånne galninger er nok av en sjelden sort.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #29 Skrevet 15. mai 2022 Folk som ikke bruker blinklys. Folk som snakker i tlf mens de kjører eller som taster på tlf. Folk som kjører i rus. Anonymkode: 86043...58f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #30 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 19.03): Ja! Jeg vil kategorisere disse nærmere: De som bryter vikeplikt, kaster seg ut foran deg, og deretter glemmer hvor gasspedalen er, som en annen bruker nevnte. De som skal kjøre fordi en konvoi av lastebiler i venstre på motorveien i 91 km/t. Det... går... så... treigt... blir... gal Men kan selvfølgelig ikke hisse seg opp, fordi FART er det som dreper på veien. Ikke dårlige dekk, ikke eggeformede svinger, ikke dårlig veistandard, ikke dårlig vær, ikke demens, ikke telefonbruk eller annen uoppmerksomhet, ikke rus, ikke andre tekniske mangler på motorvogn, ikke uaktsom kjøring/oppførsel av andre sjåfører, syklister eller fotgjengere, men FART fantastisk Anonymkode: 183d8...2c7 telefonbruk er alltid ille da. Jeg kan absolutt ikke blande mobil og styring av bil. Syntes nesten det er stress med knapper på dashbord, skru på air co og sånt. Blir ustødig med en gang. Stress med barn i bil som maser og distraherer og, men er kanskje ikke den aller mest erfarne sjåføren heller. Anonymkode: 252bd...879 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #31 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Folk som ikke følger på i køen. Blir gammelmannsint av de som siger 100 meter og mer bak neste bil i kø. Fatter ikke at de ikke forstår at køen forgreiner seg ved slik kjøring. Anonymkode: f2d71...678 Ser ofte dette i venstre fil på e18. Virker som de ikke enser at det er en lang rekke med biler bak de. Det er irriterende ja, men kanskje ikke aller verste oppførselen da det ikke er fare for liv ( så lenge de ikke stenger for en ambulanse) Rart de ikke følger med da, men de er vel i sin egen verden. Merket dette på en bil der det var mange passasjerer. Kansje de var opptatt med å snakke da det tydeligvis var noe sosialt på gang? Noen ganger er det folk som drømmer seg vekk, eller kjører typ kassebil og har dårlig sikt bakover ( men desto større grunn til å følge med når de ligger i venstre fil ) Anonymkode: 252bd...879
Myrmica Skrevet 16. mai 2022 #32 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 15.19): Folk som kjører for fort? Nei... Folk som kjører for sakte er verst. De som kjører under fartsgrensen. Enig? Anonymkode: f144c...987 Ikke enig. Å havne bak noen som kjører for sakte har aldri skapt noen farlig situasjon i mitt tilfelle. For jeg er tålmodig og tilpasser meg trafikkbildet. De som har det travelt eller hisser seg opp er de verste i trafikken, og de som skaper farlige situasjoner, for seg selv og andre. Helt uavhengig av hvorfor de hisser seg opp, om det er langsomme bilister, syklende, ridende, veiarbeid eller hva annet de nå reagerer på. Det er helt og holdent deres skyld, de kan fint velge å IKKE skape noen farlig situasjon om de bare vil... 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå