Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De 5-6 åringene jeg kjenner er lite interessert i å holdes i bånd og de vil være fullt i stand til å ta av seg et armbånd, men nå kjenner ikke jeg dette barnet da.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er godt å høre at Ts tar forhåndsregler og ønsker å lage en ferie der både foreldre og barn har en kjekk ferie. 

Det å være stressa, redd, sur på ferie gjør ingen glade. Og det å være barnet og "alltid" få tilsnakk og bli påminnet om og maset på er heller ikke gøy. 

Det er bedre å gjøre det som må til for at alle skal ha det bra og ingen ulykker kan skje. 

Anonymkode: 35531...a60

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk. Dette barnet har utfordringer med impulser. men fokuset er ikke på hva dette begrenser oss i livet, men heller på løsninger.
så istedenfor å isolere barnet (ikke ta hn med på ferie), eller istedenfor å få hjerteinfarkt (av angst for å miste barnet barnet), så er det bedre med sele. For alle :) 

Anonymkode: bbd1b...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg stusser mest på er at du planlegger en tur til Asia, med all logistikken det innebærer, men ikke klarer å google deg frem til dette selv. 

Anonymkode: 214a7...d2d

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg stusser mest på er at du planlegger en tur til Asia, med all logistikken det innebærer, men ikke klarer å google deg frem til dette selv. 

Anonymkode: 214a7...d2d

Ja, det er faktisk veldig rart. Jeg ville aldri kjøpt det selv, men jeg vet jo at det selges ryggsekker med denne funksjonen. 

Hi kunne jo også kjøpt en telefon-klokke. Den har både gps og kan ringes til.

Anonymkode: ffa0c...705

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med bånd fra før. Hvis jeg spør selgerne får jeg jo ikke helt ærlige svar på hva som er lurt å kjøpe. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er faktisk veldig rart. Jeg ville aldri kjøpt det selv, men jeg vet jo at det selges ryggsekker med denne funksjonen. 

Tlf klokke har jeg vurdert men barnet har for dårlig impulskontroll nå. Den hadde knust ganske fort 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man skal aldri si aldri.
For å slippe å se opp til folk må man ha kunnskap. Men for å klare å ikke se ned på folk må man ha enda mer kunnskap

AnonymBruker
Skrevet

GPS-sporingsdings med lokalt sim-kort?

Anonymkode: a2e5c...fd8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

GPS-sporingsdings med lokalt sim-kort?

Anonymkode: a2e5c...fd8

Skjønner ambisjonen men vi skal til Asia og hvilken dekning det er på en gps der har jeg ikke lysst å ta stilling til. Jeg har fått mange bra tips til fysiske bånd. Mulig det ikke blir brukt, men greit å ha i tilfelle det blir veldig uoversiktlige situasjoner. Takk for tips alle sammen 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ambisjonen men vi skal til Asia og hvilken dekning det er på en gps der har jeg ikke lysst å ta stilling til. Jeg har fått mange bra tips til fysiske bånd. Mulig det ikke blir brukt, men greit å ha i tilfelle det blir veldig uoversiktlige situasjoner. Takk for tips alle sammen 

Jeg hadde nok brukt ett leietau siden jeg har det fra før. Kan fint festes rundt håndleddet og til deg.

Anonymkode: ebd6f...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Mamma hadde det pa meg da vi var i Disneyland da jeg var syv. Husker ikke om jeg hadde det pa hele tiden. 

Kan ikke huske hvor hun fikk det fra, kan hende i parken?

Ett annet hint fra mamma ( eller egentlig tante): skriv telefonnummeret til dere begge inne i skoene til barnet! 

Barn har en tendens til a miste ting, ta av seg ting, men det er sjelden at skoa ryker eller blir mistet! ( dog mistet jeg begge skoene mine i en lekeplass pa ett hotel i Danmark, men det er en annen historie...)

Anonymkode: 1a432...44a

AnonymBruker
Skrevet

Var selv et barn som ELSKET å stikke av på den alderen. Husker enda jeg gjemte meg for moren min og hadde det hysterisk morsomt. Gikk aldri langt og hadde alltid kontroll på hvor hun var, men dette var på små kjøpesentere i Norge og ikke ute i den store verden. Tror nok hun hadde spart seg mange bekymringer om hun hadde hatt meg i band og hadde nok ikke tatt noen permanent skade av det heller 🤣 Ingen diagnoser eller lignende på meg, bare virkelig elske å se hvordan hun reagerte når jeg stakk av , faren min var også sånn 😂

Anonymkode: 42703...c00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha takk for tips, skriver alltid tlf nr på armen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet noen om et sted som selger bånd til 5/6 åring? Har fler barn, men den ene er veldig hyperaktiv. Ja, 99.99% av barna er vel ikke så motorisk aktive som vårt, så er sikkert mange som fordømmer dette her. 
Vi skal snart på ferie til et asiatisk land, hvor omtrent ingen snakker engelsk. Ekstremt mange mennesker der. For å ikke miste barnet trenger vi et bånd. Alternativet er å ikke ha med barnet, noe som er uaktuelt. 
tips tas imot med stor takk. 

Har ikke sett bånd på så store barn, men sekker med bånd sånn at det blir ala de båndene en har til 2-3 åringer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet noen om et sted som selger bånd til 5/6 åring? Har fler barn, men den ene er veldig hyperaktiv. Ja, 99.99% av barna er vel ikke så motorisk aktive som vårt, så er sikkert mange som fordømmer dette her. 
Vi skal snart på ferie til et asiatisk land, hvor omtrent ingen snakker engelsk. Ekstremt mange mennesker der. For å ikke miste barnet trenger vi et bånd. Alternativet er å ikke ha med barnet, noe som er uaktuelt. 
tips tas imot med stor takk. 

stakkars barn, det er ingen hund, klarer dere ikke holde styr på han, sett han i vogn eller la være og dra

Anonymkode: db97d...bef

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt! Jeg bor i Oslo med min fem åring, har han selvfølgelig ikke i bånd her, men ser hvor lett han kan forsvinne…. Han får innfall om å hente noe, gjemme seg bak et hjørne, jeg leter, går for langt, og så mister han meg av syne også…. Jeg har vært så redd noen ganger. Og jeg passer veldig godt på han. Men de klarer søren meg å forsvinne i ett blunk, helt utrolig….. så hadde jeg mistet han på et marked i feks Asia et sted, et marked med tusenvis av mennesker, i et land han ikke forstår språket…. Jeg hadde kastet opp eller besvimt. Jeg blir uvel bare ved tanken.

Så veldig fint ut det du fester på håndleddene. 

Kanskje du kan kjøpe han er alarm i tillegg? (Typ liten voldsalarm med veldig høy lyd) Eller en liten fløyte? Noe som gjør at dere hører han om han kommer bort fra dere?  

Anonymkode: daf02...e77

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for innlegg kun bestående av lenker.

Rhodiola, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...