Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen om et sted som selger bånd til 5/6 åring? Har fler barn, men den ene er veldig hyperaktiv. Ja, 99.99% av barna er vel ikke så motorisk aktive som vårt, så er sikkert mange som fordømmer dette her. 
Vi skal snart på ferie til et asiatisk land, hvor omtrent ingen snakker engelsk. Ekstremt mange mennesker der. For å ikke miste barnet trenger vi et bånd. Alternativet er å ikke ha med barnet, noe som er uaktuelt. 
tips tas imot med stor takk. 

Anonymkode: bbd1b...c74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta med barnet, klarer dere ikke ha kontroll så la barnet være igjen hjemme.

Anonymkode: 2d255...eaa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ett barn, ikke en hund.

Anonymkode: 66718...d5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er helt greit på ferie akkurat i de verste folkemengdene, og så tar man det av i mer oversiktlige omgivelser. Man gjør det man må for å holde barnet trygt, og for å få en litt bedre opplevelse av ferien selv. Man må for all del ikke kutte ut alle opplevelser selv om barnet har utfordringer! 

https://smartevarer.no/produkt/sikkerhetsband-for-barn/?gclid=CjwKCAjw9-KTBhBcEiwAr19ig5fDTs73m6tZQRvcAPtlVbKbaZiOG6q0FaWQRG5S-iEiR_Q5s0QreBoC20YQAvD_BwE

Anonymkode: aa2b9...e6d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ett barn, ikke en hund.

Anonymkode: 66718...d5e

Ikke to altså?

Anonymkode: 54213...5cb

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker bare svar fra de som har tips til et sted å kjøpe bånd. Av ulike grunner har ikke alle barn impulskontroll på linje med normalen. Men blir for dumt å isolere barna. Håper noen har tips

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at det er helt greit på ferie akkurat i de verste folkemengdene, og så tar man det av i mer oversiktlige omgivelser. Man gjør det man må for å holde barnet trygt, og for å få en litt bedre opplevelse av ferien selv. Man må for all del ikke kutte ut alle opplevelser selv om barnet har utfordringer! 

https://smartevarer.no/produkt/sikkerhetsband-for-barn/?gclid=CjwKCAjw9-KTBhBcEiwAr19ig5fDTs73m6tZQRvcAPtlVbKbaZiOG6q0FaWQRG5S-iEiR_Q5s0QreBoC20YQAvD_BwE

Anonymkode: aa2b9...e6d

Takk

Skrevet

Finnes et bånd som festes på håndleddet til barn og voksen, barnas hus og lignede har det

• Liker 1
Skrevet

Du har vel egentlig to valg her, det ene er å dra til en dyrebutikk og kjøpe et hundehalsbånd, er jo mange fine å få til en grei pris. F.eks. https://www.musti.no/hund-hundens-luftetur-hundehalsband?p=4&l=39034117&r=cslbgh

Andre alternativet som jeg ikke ville anbefalt av flere grunner er jo å handle på Kondomeriet eller lignende, er vel stort sett i sånne butikker du finner "halsbånd for mennesker", men det synes jeg ikke passer for en på 5.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke ta med barnet, klarer dere ikke ha kontroll så la barnet være igjen hjemme.

Syns det bare er dårlig gjort overfor et barn å bli utelatt. Så ditt forslag var ikke særlig hyggelig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

sjekk ut sånne som brukes i slalombakken

Anonymkode: 2a092...1c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TacoTore skrev (2 minutter siden):

Du har vel egentlig to valg her, det ene er å dra til en dyrebutikk og kjøpe et hundehalsbånd, er jo mange fine å få til en grei pris. F.eks. https://www.musti.no/hund-hundens-luftetur-hundehalsband?p=4&l=39034117&r=cslbgh

Andre alternativet som jeg ikke ville anbefalt av flere grunner er jo å handle på Kondomeriet eller lignende, er vel stort sett i sånne butikker du finner "halsbånd for mennesker", men det synes jeg ikke passer for en på 5.

Å binde seksleketøy, eller hundebande rundt halsen på et bsrn, er vel bare idioti. Skjerp dere 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

sjekk ut sånne som brukes i slalombakken

Anonymkode: 2a092...1c1

Tusen takk

Kaneel skrev (5 minutter siden):

Finnes et bånd som festes på håndleddet til barn og voksen, barnas hus og lignede har det

Tusen takk

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, du har ikke et barn i bånd, I ALLE DAGER?!🙎‍♀️

Anonymkode: 37690...015

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 5 år og jeg spør om tips her. Rett og slett fordi jeg aldri har brukt det før. I Norge er det ikke nødvendig. Men dit vi skal er det helt nødvendig. Uaktuelt å ikke ta med barnet på ferie bare pga manglende impulskontroll. Skjerp dere selv. Takk til alle som har tips 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Til alle som kritiserer: Jeg er ikke TS, men har et barn som ELSKET å stikke av. Har dere hatt det?! Et eks: Jeg var på den lokale lindex-butikken. Slapp hånden til barnet i 2 sek for å se etter riktig str på et klesplagg. Resultatet? Hun stakk selvfølgelig av. Gjemte seg under et bord med reoler med lange klær foran. Ropte hundre ganger, men hun svarte ikke. Synes det var hysterisk morsomt da jeg endelig fant henne. Hadde overhode ingen forståelse for at det kunne være farlig. Vi hadde selvfølgelig terpet og terpet på at hun ikke skulle stikke av uendelig mange ganger, men det hjalp ikke før hun ble noen år større. Siden det var på et forholdsvis lite sted med få folk, så var jeg ganske sikker på at hun ikke hadde løpt ut av butikken. Men hva om det hadde vært midt i Oslo? Jeg har hundrevis av sånne eksempler. Derfor hadde vi alltid sekk med et lite bånd på henne når vi var i større menneskemengder. Det gir faktisk mye større bevegelsesfrihet enn å bli holdt fast i hånda. Noen barn må ha bånd! 

Anonymkode: 502a5...8d1

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke uvanlig med bånd på noen små barn. Så det en gang på en flyplass i England. En mor som reiste alene med to små tvillinger som hadde dem i bånd festet til seg selv. Ser for meg hva hun skulle ha gjort uten hvis en eller begge av dem løp hver sin retning på en travel flyplass med bagasje til både henne og barna med seg.

Anonymkode: 556f4...7ee

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For at ingen skal reagere hadde jeg gått for å sette på 5-åringen en Go Pro chesty sele og go pro kamera så det er litt høy å ha en sele og så en eller annen stropp for å holde igjen så barnet blir nærme nok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Herregud, du har ikke et barn i bånd, I ALLE DAGER?!🙎‍♀️

Anonymkode: 37690...015

Det er ingenting rart med det. Min svigerinne reiste til Thailand alene med 3 unger, alle under 5 år. Hun hadde bånd på dem, for å ikke miste dem av syne på flyplassen. 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...