lille_fiol Skrevet 9. mai 2022 #1 Del Skrevet 9. mai 2022 Hvordan er det å jobbe på flytoget, er det en bra arbeidsplass man blir lenge? Jeg ville egentlig jobbe som konduktør men kom ikke videre i siste runde, har nå fått jobb som kafevert så ser jeg at det er utlyst en stilling på flytoget...da ble jeg plutselig å tvil om jeg skal søke på den også,tenker at flytogvert høres ut som en jobb hvor det skjer mer enn som kafevert og er i utgabgspunktet mer likt konduktør. Samtidig så føles det dumt ut å søke nå som jeg akkurat har fått ny jobb. Var en her inne tidligere som da at kafevert er gørr kjedelig så da ble jeg veldig i tvil.. Har høyere utdanning jeg dessverre ikke får jobb innen så ønsker at neste jobb er en jobb jeg kan ha lenge. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Del Skrevet 9. mai 2022 lille_fiol skrev (1 time siden): Hvordan er det å jobbe på flytoget, er det en bra arbeidsplass man blir lenge? Jeg ville egentlig jobbe som konduktør men kom ikke videre i siste runde, har nå fått jobb som kafevert så ser jeg at det er utlyst en stilling på flytoget...da ble jeg plutselig å tvil om jeg skal søke på den også,tenker at flytogvert høres ut som en jobb hvor det skjer mer enn som kafevert og er i utgabgspunktet mer likt konduktør. Samtidig så føles det dumt ut å søke nå som jeg akkurat har fått ny jobb. Var en her inne tidligere som da at kafevert er gørr kjedelig så da ble jeg veldig i tvil.. Har høyere utdanning jeg dessverre ikke får jobb innen så ønsker at neste jobb er en jobb jeg kan ha lenge. Det blir ikke det samme som konduktør. Det er mer som en servicevert. Du får nok mer å gjøre i kafeen om du ønsker varierte dager og arbeidsoppgaver. Men det skal være bra miljø i flytoget da. Det teller jo. Anonymkode: 6946f...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Del Skrevet 9. mai 2022 lille_fiol skrev (1 time siden): Hvordan er det å jobbe på flytoget, er det en bra arbeidsplass man blir lenge? Jeg ville egentlig jobbe som konduktør men kom ikke videre i siste runde, har nå fått jobb som kafevert så ser jeg at det er utlyst en stilling på flytoget...da ble jeg plutselig å tvil om jeg skal søke på den også,tenker at flytogvert høres ut som en jobb hvor det skjer mer enn som kafevert og er i utgabgspunktet mer likt konduktør. Samtidig så føles det dumt ut å søke nå som jeg akkurat har fått ny jobb. Var en her inne tidligere som da at kafevert er gørr kjedelig så da ble jeg veldig i tvil.. Har høyere utdanning jeg dessverre ikke får jobb innen så ønsker at neste jobb er en jobb jeg kan ha lenge. Jeg søkte også på konduktør, kom ikke videre. Så kafevert-stillingen, men søkte ikke og angret på det. Skal søke på stillingen hos Flytoget, vet ikke hvordan det er å jobbe der men satser på at det er bra. Anonymkode: 10adf...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Del Skrevet 9. mai 2022 Det er veldig ensformig da du kun jobber på samme strekning. De har mindre ansvar i toget som togvert vs overkonduktør, og dermed mindre lønn. Ville søkt som konduktøraspirant igjen ved neste utlysning😊 Anonymkode: c6f22...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er veldig ensformig da du kun jobber på samme strekning. De har mindre ansvar i toget som togvert vs overkonduktør, og dermed mindre lønn. Ville søkt som konduktøraspirant igjen ved neste utlysning😊 Anonymkode: c6f22...fb7 Ensformig på flytoget tenker du,jobber du der selv nå? Skjønner jo at det blir litt ensformig mtp omgivelsene at det er en såpass kort distanse drammen-gardemoen, men har hørt at man nesten er som turguide i høysesongen pga turistene og det høres gøy ut syns jeg. Positive med kafevert er at det kun er jobb dag og kveld, sånn at jeg har lik døgnrytme som samboeren min, det negative er vel at det er mye dårligere betalt? Og så er jeg litt skeptisk til å stå mye stille,hadde foretrukket å bevege meg mye sånn de gjør som flytogvert og konduktør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg søkte også på konduktør, kom ikke videre. Så kafevert-stillingen, men søkte ikke og angret på det. Skal søke på stillingen hos Flytoget, vet ikke hvordan det er å jobbe der men satser på at det er bra. Anonymkode: 10adf...a23 Hvor langt kom du i prosessen? Var ikke enkelt syns jeg,du får ha masse lykke til med videre jobbsøking,krysser fingrene for deg🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Del Skrevet 9. mai 2022 lille_fiol skrev (2 timer siden): Hvor langt kom du i prosessen? Var ikke enkelt syns jeg,du får ha masse lykke til med videre jobbsøking,krysser fingrene for deg🤞 Klarte ikke iq - testene engang 🙈😂 Anonymkode: 10adf...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Klarte ikke iq - testene engang 🙈😂 Anonymkode: 10adf...a23 De er ikke så lette så tror jeg ofte man kan ha litt flaks,uflaks. Men det er ikke iq tester ,men de tester hvor god du er i enkelte ferdigheter så du får trøste deg med det😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Del Skrevet 9. mai 2022 10 hours ago, lille_fiol said: Hvordan er det å jobbe på flytoget, er det en bra arbeidsplass man blir lenge? Jeg ville egentlig jobbe som konduktør men kom ikke videre i siste runde, har nå fått jobb som kafevert så ser jeg at det er utlyst en stilling på flytoget...da ble jeg plutselig å tvil om jeg skal søke på den også,tenker at flytogvert høres ut som en jobb hvor det skjer mer enn som kafevert og er i utgabgspunktet mer likt konduktør. Samtidig så føles det dumt ut å søke nå som jeg akkurat har fått ny jobb. Var en her inne tidligere som da at kafevert er gørr kjedelig så da ble jeg veldig i tvil.. Har høyere utdanning jeg dessverre ikke får jobb innen så ønsker at neste jobb er en jobb jeg kan ha lenge. Det var nok meg! 😅 Husker den ene tråden du lagde! Som jeg sa tidligere, bare fordi jeg syntes det var kjedelig, betyr ikke det nødvendigvis at du synes det er kjedelig. Når det er ferie og mange passasjerer, kan det være utrolig hyggelig! Har blitt kjent med flere passasjerer ombord. Man møter mange mennesker til tider, og da er det gøy. Utenom det, mye dødtid og venting på at man skal ankomme destinasjonen.. Tror ikke det har så mye å si om du jobber på flytoget eller i et annet selskap, ganske likt overalt. Men for all del, bare til å søke den nye stillingen! Anonymkode: ae335...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #10 Del Skrevet 10. mai 2022 lille_fiol skrev (18 timer siden): Ensformig på flytoget tenker du,jobber du der selv nå? Skjønner jo at det blir litt ensformig mtp omgivelsene at det er en såpass kort distanse drammen-gardemoen, men har hørt at man nesten er som turguide i høysesongen pga turistene og det høres gøy ut syns jeg. Positive med kafevert er at det kun er jobb dag og kveld, sånn at jeg har lik døgnrytme som samboeren min, det negative er vel at det er mye dårligere betalt? Og så er jeg litt skeptisk til å stå mye stille,hadde foretrukket å bevege meg mye sånn de gjør som flytogvert og konduktør. Nei, jobber ikke der😊 men å jobbe på samme strekning, frem og tilbake hver dag er ensformig i mine øyne. Det syns jeg er kjedelig i lengden som er vant med mye variasjon. Vet ikke hva lønna som kafevert er, men grunnlønna som togvert er 380k de fem første årene, og topplønna er på 420k. Minstelønn som overkonduktør er på ca 430k i grunnlønn (Alle disse er uten tillegg). Så det skiller fort 100-200k i lønna med tilleggene. Fordelene med å jobbe på flytoget (som jeg kan tenke meg) er at du blir ekstremt godt kjent på strekningen, du slipper å selge/sjekke billetter og får mer tid til å hjelpe kundene med andre ting - og du trenger ikke å ha utstyr hengende rundt hoftene. Det blir vel også mindre konflikter ift. betalingsnekt ol. Togverter blir heller ikke skadestedsleder, og får dermed mindre ansvar når det skjer noe. Anonymkode: c6f22...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.5.2022 den 13.24): Nei, jobber ikke der😊 men å jobbe på samme strekning, frem og tilbake hver dag er ensformig i mine øyne. Det syns jeg er kjedelig i lengden som er vant med mye variasjon. Vet ikke hva lønna som kafevert er, men grunnlønna som togvert er 380k de fem første årene, og topplønna er på 420k. Minstelønn som overkonduktør er på ca 430k i grunnlønn (Alle disse er uten tillegg). Så det skiller fort 100-200k i lønna med tilleggene. Fordelene med å jobbe på flytoget (som jeg kan tenke meg) er at du blir ekstremt godt kjent på strekningen, du slipper å selge/sjekke billetter og får mer tid til å hjelpe kundene med andre ting - og du trenger ikke å ha utstyr hengende rundt hoftene. Det blir vel også mindre konflikter ift. betalingsnekt ol. Togverter blir heller ikke skadestedsleder, og får dermed mindre ansvar når det skjer noe. Anonymkode: c6f22...fb7 Det hørtes egentlig perfekt ut for meg! Tenker at det positive med en kortere distanse er at man slipper overnatting borte på hotell. Og å slippe konflikter og være skadestedsleder er vel alltid et pluss😅 Høres ut som du har peiling,jobber du som konduktør?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 23.21): Det var nok meg! 😅 Husker den ene tråden du lagde! Som jeg sa tidligere, bare fordi jeg syntes det var kjedelig, betyr ikke det nødvendigvis at du synes det er kjedelig. Når det er ferie og mange passasjerer, kan det være utrolig hyggelig! Har blitt kjent med flere passasjerer ombord. Man møter mange mennesker til tider, og da er det gøy. Utenom det, mye dødtid og venting på at man skal ankomme destinasjonen.. Tror ikke det har så mye å si om du jobber på flytoget eller i et annet selskap, ganske likt overalt. Men for all del, bare til å søke den nye stillingen! Anonymkode: ae335...667 Haha det kan nok stemme😆 Men takk for at du utdypet litt mer her. Liker best når det skjer ting på jobb,når du sa det fikk jeg assosiasjoner til da jeg jobbet i en klesbutikk en gang på et dødt kjøpesenter, null kunder og timene sneeeglet seg avgårde, orker ikke en sånn jobb. Vil ha en jobb hvor jeg føler mestring,treffer mennesker og som er betydningsfull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #13 Del Skrevet 11. mai 2022 lille_fiol skrev (8 minutter siden): Det hørtes egentlig perfekt ut for meg! Tenker at det positive med en kortere distanse er at man slipper overnatting borte på hotell. Og å slippe konflikter og være skadestedsleder er vel alltid et pluss😅 Høres ut som du har peiling,jobber du som konduktør?😊 Konflikter havner man nok i uansett, men vil tro det er i mindre grad enn på «vanlige» tog😊 en potensiell konflikt er reisende som hopper på toget og ikke skal til Gardemoen, selv om det kun er påstigning i den retningen. Man får opplæring til skadestedsleder rollen, og det meste går på automatikk når man havner der (det har det gjort for meg ihvertfall), men folk reagerer jo forskjellig. Man vet strengt tatt ikke hvordan man reagerer før man havner i en slik situasjon😊 Jeg jobber som konduktør, ja! Anonymkode: c6f22...fb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 12. mai 2022 Forfatter #14 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Konflikter havner man nok i uansett, men vil tro det er i mindre grad enn på «vanlige» tog😊 en potensiell konflikt er reisende som hopper på toget og ikke skal til Gardemoen, selv om det kun er påstigning i den retningen. Man får opplæring til skadestedsleder rollen, og det meste går på automatikk når man havner der (det har det gjort for meg ihvertfall), men folk reagerer jo forskjellig. Man vet strengt tatt ikke hvordan man reagerer før man havner i en slik situasjon😊 Jeg jobber som konduktør, ja! Anonymkode: c6f22...fb7 Ja konflikter kan man nesten ikke unngå uansett hvor man jobber men er ikke det jeg liker best med kundeservice akkurat. Så gøy,er du fornøyd med valg av jobb?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #15 Del Skrevet 12. mai 2022 Jeg lurer på hva man kan forvente i brutto lønn pr mnd, både som flytogvert, konduktør, og som kafevert 😊 Anonymkode: 10adf...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 16. mai 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 23.21): Det var nok meg! 😅 Husker den ene tråden du lagde! Som jeg sa tidligere, bare fordi jeg syntes det var kjedelig, betyr ikke det nødvendigvis at du synes det er kjedelig. Når det er ferie og mange passasjerer, kan det være utrolig hyggelig! Har blitt kjent med flere passasjerer ombord. Man møter mange mennesker til tider, og da er det gøy. Utenom det, mye dødtid og venting på at man skal ankomme destinasjonen.. Tror ikke det har så mye å si om du jobber på flytoget eller i et annet selskap, ganske likt overalt. Men for all del, bare til å søke den nye stillingen! Anonymkode: ae335...667 Jeg glemte å spør deg om noe, vet du hvor mange dager per uke man jobber hvis man er fulltidsansatt? Blir vel ikke jobb 5 dager i uka hvis man har dager med overnatting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #17 Del Skrevet 16. mai 2022 lille_fiol skrev (På 12.5.2022 den 20.15): Ja konflikter kan man nesten ikke unngå uansett hvor man jobber men er ikke det jeg liker best med kundeservice akkurat. Så gøy,er du fornøyd med valg av jobb?😊 Jeg trives veldig godt😊 det er en jobb som man ofte har i mange år, så lenge man har helsa til det. Man blir fortsatt ansett som ny når man har jobbet her i 5 år, så det sier vel litt. Anonymkode: c6f22...fb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosino Skrevet 8. april 2023 #18 Del Skrevet 8. april 2023 Jeg fikk tilbud som kafevert, er det noen her som vet hvor mye er måneds lønn når man jobber 100%, inkludert alle de tillegg? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #19 Del Skrevet 10. oktober Fikk du jobb dom flytogvert? Du vet for å få jobb der så må man virkelig ha lyst å være der og bli der en god stund. Et av Norges beste arbeidsplasser og veldig vansklig å komme in. Du tjener over 550 k i året etter 6 år og jobben er veldig morsom. Godt arbeidsmiljø og svært gode betingelser. Så lykke til med den instillinga.... Anonymkode: 517db...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 13. oktober Forfatter #20 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 5.14): Fikk du jobb dom flytogvert? Du vet for å få jobb der så må man virkelig ha lyst å være der og bli der en god stund. Et av Norges beste arbeidsplasser og veldig vansklig å komme in. Du tjener over 550 k i året etter 6 år og jobben er veldig morsom. Godt arbeidsmiljø og svært gode betingelser. Så lykke til med den instillinga.... Anonymkode: 517db...66c 1 år gammel tråd, vet ikke om det var meg eller anonym du siktet til men jeg fikk jobb som kafevert for et annet togselskap. Litt komisk at du bruker tid på en gammel tråd bare for å kunne lire av deg litt arroganse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå