Gå til innhold

Tvinge til koronatest???? De er forbanna!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ts har helt riktig. Er ingen vits i å ta test så sent. Om du har igjen synptomer som hoste så er du uansett ikke smittsom mer. Men bare fordi du har rett så trenger du Ikke være sta. Selvom det ikke har noe å si for smitte så har det tydligvis mye å si på stemningen mellom deg ognsvigerfamilien. Så sånnsett bør du ta en test. Bare for å få saken ut av verden 

Anonymkode: 0373e...fb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor besøker du din mor på over 80 når du er syk? 

Anonymkode: 0e9db...ef0

Det gjør jeg ikke, men tester meg uansett for å vite om det er covid eller ei. 
Da blir rekonvalesensen mere langvarig enn en vanlig lett forkjølelse når det gjelder besøk   
Jeg får aldri feber, er sjelden syk, og har ikke hatt covid heller, og da må jeg nesten teste meg når jeg en sjelden gang blir syk? 

Anonymkode: 52afa...6c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør jeg ikke, men tester meg uansett for å vite om det er covid eller ei. 
Da blir rekonvalesensen mere langvarig enn en vanlig lett forkjølelse når det gjelder besøk   
Jeg får aldri feber, er sjelden syk, og har ikke hatt covid heller, og da må jeg nesten teste meg når jeg en sjelden gang blir syk? 

Det var jo ikke det du skrev. Igjen så skriver du jo at rekonvalesensen blir kortere ( enn 3 dager) når du ikke har covid. Altså du besøker din 80 år gamle mor ved annen lett forkjølelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Er de ikke vaksinert da?

Anonymkode: c50cf...a04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var jo ikke det du skrev. Igjen så skriver du jo at rekonvalesensen blir kortere ( enn 3 dager) når du ikke har covid. Altså du besøker din 80 år gamle mor ved annen lett forkjølelse. 

Jeg ikke sagt noe om tre dager eller hva du har på hjertet . 
Jeg «besøker» ikke min mor når jeg er syk. 
Jeg tester meg de få gangene jeg kjenner på noe, men siden min mor trenger hjelp av pg til så er det forventet av meg at jeg tester før jeg tar sjansen på å nærme seg hennes hjem. 
Mitt poeng er at en kan ta hensyn til hverandre. 
Var det noe mere du lurte på? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ikke sagt noe om tre dager eller hva du har på hjertet . 
Jeg «besøker» ikke min mor når jeg er syk. 
Jeg tester meg de få gangene jeg kjenner på noe, men siden min mor trenger hjelp av pg til så er det forventet av meg at jeg tester før jeg tar sjansen på å nærme seg hennes hjem. 
Mitt poeng er at en kan ta hensyn til hverandre. 
Var det noe mere du lurte på? 

Vi tester ikke på sykehuset altså. Er formen  bra kan en gå på jobb med covid. Du er klar over det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi tester ikke på sykehuset altså. Er formen  bra kan en gå på jobb med covid. Du er klar over det?

Jada, vi hadde til og med strengere covidregler på jobb enn resten av arbeidslivet pga vi var en sårbar bedrift ang sykefravær. 
Vi fikk ikke komme på jobb med sykdom uansett 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jaja, du får mene hva du vil. 
I vår familie så tester vi oss før vi går på besøk  til hverandre om vi har blitt syke. 
Det er det inntrykket jeg har av mange andre og. 
Jeg kan ikke bestemme at min mor skal godta at jeg driter i å teste meg før jeg drar på besøk. Hun er faktisk over 80 og jeg vil ikke utsette henne for covid om jeg kan unngå det. 

Er du syk bør du holde deg hjemme, du kan ikke stole på disse "hjemmetestene" uansett. Om de viser et negativt resultat kan du være smittet med en eller annen variant. PCR testene er vel de eneste man kan stole sånn noenlunde på er min erfaring. Har vært syk, og testet negativt på Covid med disse også, besøke noen har jeg da avventet til jeg var symptomfri. Føre var prinsippet når man har med eldre og syke mennesker å gjøre. Teste 2 uker etter man har hatt sykdom er meningsløst. 

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Er du syk bør du holde deg hjemme, du kan ikke stole på disse "hjemmetestene" uansett. Om de viser et negativt resultat kan du være smittet med en eller annen variant. PCR testene er vel de eneste man kan stole sånn noenlunde på er min erfaring. Har vært syk, og testet negativt på Covid med disse også, besøke noen har jeg da avventet til jeg var symptomfri. Føre var prinsippet når man har med eldre og syke mennesker å gjøre. Teste 2 uker etter man har hatt sykdom er meningsløst. 

Ja, men TS testet ikke engang når hun ble syk i utgangspunktet. 
Hun og sikkert mange flere gidder ikke å teste uansett hva som skjer. 
Jeg og en til er de eneste som ikke har hatt covid på jobben vår.  Alle de andre testet med hjemmetester som gjorde utslag, så de er jo ikke så elendige de testene. 
Jeg vil at folk skal mere hensyn til hverandre sånn generelt. 
Alt for mange er egoister helt til de sjøl får behov for en økende omsorg 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men TS testet ikke engang når hun ble syk i utgangspunktet. 
Hun og sikkert mange flere gidder ikke å teste uansett hva som skjer. 
Jeg og en til er de eneste som ikke har hatt covid på jobben vår.  Alle de andre testet med hjemmetester som gjorde utslag, så de er jo ikke så elendige de testene. 
Jeg vil at folk skal mere hensyn til hverandre sånn generelt. 
Alt for mange er egoister helt til de sjøl får behov for en økende omsorg 

Du kan ha hatt Covid uten å ha merket det, og spredd det videre til mange. Du  vet i praksis ikke om du har hatt Covid eller ikke, for noen reagerer ikke på det i hele tatt, andre får svake symptomer, andre blir alvorlig syke. Er man vaksinert kan alle disse kategoriene skje. Nå er i praksis ikke Covid noe sykdom i det hele tatt, de som ikke er vaksinert har tatt sitt valg, selv de kan slippe unna uten sykdom. Da gjenstår bare en ting, føler man seg dårlig? Ikke besøk andre som ikke tåler sykdom uansett om det er Covid eller ikke. Uker etterpå spiller det ingen rolle uansett, en test kan gi deg svar om at du har Covid, du er ikke smittsom fordi om. Den kan også gi negativt resultat selv om du er i innledende fase. Hele diskusjonen er bortkastet. Dette er et tilbakelagt stadium, det er historie til den dagen et farligere mutert virus oppstår. Covid viruset etter 2 år med vaksinasjon og tilvenning er over og ut!  Så får vi ser hva fremtiden bringer.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelige råd, brukerdebatt og siteringer av slettede innlegg.

Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

De tror at det fremdeles er mars 2020. 🙈

Anonymkode: e04d6...e92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 16.37):

Er de ikke vaksinert da?

Hallo i luken? Selv om man er vaksinert, er man ikke immun fra å få covid. Jeg tok første dose i sep, og andre dose i okt. Fikk covid i februar, og influensa type A i april. 

Anonymkode: 89632...472

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 10.19):

Da går du inn og så lyver du på deg at du henter for en syk kompis eller noe, sånn at du har en test i hus. Kommunen får så mange tester at de ikke vet hvor de skal gjøre av dem. At de har valgt å ikke utlevere en neve til hver husstand er bare amatørmessig tull. 

Anonymkode: 67b46...136

Jeg tror ikke de hadde nok til å dele ut til friske, og da blir det jo å ta fra noen syke som trenger testen. De har vel kanskje tatt en kalkulert risiko på det. Blir en syk i helga holder en seg vel hjemme og er en frisk på mandag er det jo nesten greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare tatt en test. Det tar to minutter. Da koronaen var på sitt verste, måtte jeg en periode teste meg hver dag. Det er bare ubehagelig, ellers går det helt fint. 

Anonymkode: a9c3d...420

AnonymBruker
Skrevet

Man skal da ikke teste seg lenger. 

Anonymkode: 94979...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er sykt ego. Da du var syk for to uker siden, var du mest sannsynlig hjemme og ikke sammen med svigers. Antar du fortsatt hoster og er forkjølet, men ditt barnslige ego, nekter å teste deg, i tilfelle du faktisk har eller har hatt korona. Skjønner godt at svigerforeldrene dine ser ned på deg, og er sinte på deg. Man går ikke på besøk til folk når man hoster og snufser, da sier man i såfall fra PÅ FORHÅND, og ikke bare ramler inn. Så da kunne du nekta å teste deg, og holdt deg hjemme, da de ikke ønsker å bli smittet. Egoistiske jentunge.

Anonymkode: ae333...2fc

AnonymBruker
Skrevet
On 5/9/2022 at 1:20 AM, Hannah80 said:

Herregud. En test tar noen få sekunder.

Da tror jeg testen tas feil. Det tar minst femten minutter.

Men likevel, mener stadig at det er veldig sært å nekte på noe slikt.

Anonymkode: 3e8f7...b1b

AnonymBruker
Skrevet

Helt håpløst å ri prinsipper og oppsøke konflikter når en enkelt test gjør at freden senker seg igjen. Barnslig og unødvendig å drive slik. 

Anonymkode: a133a...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...