Gå til innhold

Tvinge til koronatest???? De er forbanna!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har denne helgen vært på besøk hos svigerfamilie m/mer. Noen av dem jobber med mennesker som er litt utsatt for covid.

Jeg ble syk for 2 uker siden. Jeg er ikke syk lengre utenom litt hoste som vanligvis sitter igjen hos meg i flere uker. Har ikke tatt covid test da jeg ikke har følt behov for det.

Dem spurte meg i dag om jeg kunne ta en covid test. Men jeg sa nei, da jeg kunne slå ut negativ uansett om jeg hadde hatt det eller ikke, i tillegg så vil jeg ikke være smittsom etter 2 uker. Så skjønner ikke hvorfor de ønsker jeg skal ta test.

De sa det var for da kunne de være mer obs hvis de også får symptomer.

Nå har da kjæresten min fått kjeft av foreldrene sine som sier at de er forbanna over meg og oppførselen min, siden jeg takket nei til test. Jeg legger også til at jeg er gravid, og at jeg tydeligvis ikke er ansvarlig nok til å passe på baby i magen, + at jeg bare er egoistisk.

Er dette greit? Hva skal jeg gjøre i denne situasjonen? De ville ikke engang ta det opp med meg personlig.

Anonymkode: 6f380...3b3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så vanskelig å ta en test? 

• Liker 20
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med svigerforeldrene dine her. Som ansvarlig voksen bør du teste.

Anonymkode: 063f9...a45

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette må være troll? Det er ikke vanskelig å ta en test.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om de du er på besøk hos spør om du kan ta test fordi noen av de (eller noen de jobber med) er utsatt for å få covid, da tar du en test, eller du lar være å komme. Har du hørt om respekt for andre?

Anonymkode: daf84...3c2

Legger til at jeg har spurt om å komme og de sa det ikke var noe problem. Men at de spør om en test nå på søndag når jeg kom fredag…

I tillegg var jeg der helgen før også, hvor jeg faktisk var syk men da tenkte de ikke på test i det heletatt. 

Skrevet

Herregud. En test tar noen få sekunder.

• Liker 11
Skrevet

Bare ta den testen.

• Liker 4
Skrevet

I dette tilfelle synes jeg du er den vanskelige og urimelige her. Hva er problemet med å ta en test? Om det i tillegg er snakk om syke/eldre mennesker med dårlig immunforsvar, å du nekter bare for å være vanskelig sier litt om deg.. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
candykiss skrev (1 minutt siden):

I dette tilfelle synes jeg du er den vanskelige og urimelige her. Hva er problemet med å ta en test? Om det i tillegg er snakk om syke/eldre mennesker med dårlig immunforsvar, å du nekter bare for å være vanskelig sier litt om deg.. 

Var ikke snakk om syke eller eldre mennesker i det heletatt. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de kommer med det nå som jeg så og si er frisk, men ikke helgen før hvor jeg var syk. I tillegg til at de ikke klarer å ta det opp med meg selv personlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ta en test? Det er kjapt unnagjort. Ganske lite innsats for å gjøre mange mennesker til lags.

Anonymkode: 79051...d37

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var ikke snakk om syke eller eldre mennesker i det heletatt. Jeg bare skjønner ikke hvorfor de kommer med det nå som jeg så og si er frisk, men ikke helgen før hvor jeg var syk. I tillegg til at de ikke klarer å ta det opp med meg selv personlig.

Du skriver jo selv i HI at noen av dem jobber med mennesker som er utsatt for covid.. Du får fremdeles ikke min sympati. Du fremstår som kverulerende og til å ha lite selvinnsikt, er vel derfor foreldrene hans ikke har tatt det opp med deg personlig men med  kjæresten din i stedet.. Ta deg en test og en bolle ts.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Herregud,kåwid er jo så forrige uke.Neste runde er ikke før høsten,be de slappe av litt.

Anonymkode: 02c93...d06

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo merkelig at du ikke selv tok kovidtest for to uker siden. Når folk nå ber deg pent om å ta det, så gjør du selvsagt det. Det er ikke rart at de reagerer når du nekter.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette kunne de spurt om da du var syk og ikke så lenge etterpå og de er selv ansvarlige for egen helse og å teste seg selv. Mye forskjølelse som herjer og den forskjølelsen er på ganske lik nivå som med corona om ikke enda tøffere nå som corona har blitt mildere. Hatt både corona og forskjølelse i hus og barna har hatt begge deler, mens mannen og jeg har kun vært heftig forskjøla. Jeg er også gravid og langt på vei og halvveis. Både ungene, mannen og jeg var totalt ødelagte av forskjølelse og fikk pusteproblemer som faen som henger i så vanvittig lenge mens en av ungene hosta på seg bronkitt og neseblod og sånne ting med bare vanlig forskjølelse!!! Jeg selv tok en test fordi jeg pleier det å har adhd så vil utelukke alt pga babyen, og meg selv og fordi jeg har en greie for sånne ting i graviditeten merkelig nok! Pluss antistoff tester hos legen. Negativ på alt med covid. Det er heller ikke pålagt å teste seg lenger. Og kun anbefalt å holde seg hjemme ved corona. Ikke hør på naziztene her som leser kun en brøkdel og ikke hele konteksten. 

Anonymkode: 10e9d...282

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Legger til at jeg har spurt om å komme og de sa det ikke var noe problem. Men at de spør om en test nå på søndag når jeg kom fredag…

I tillegg var jeg der helgen før også, hvor jeg faktisk var syk men da tenkte de ikke på test i det heletatt. 

De burde bedt deg teste deg før du kom, ikke når du skal reise. De er selv ansvarlige for å ta i mot gjester og teste seg selv ved symptomer. Igjen, forskjølelsen i år er heftig. 

Anonymkode: 10e9d...282

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge virker en sånn test?

I min kommune får vi ikke utlevert tester før vi er syke. Så da blir det ingen testing mellom 15 fredag og 10 mandag.

Gjest Villfisker
Skrevet

Er vel heller større sjans for at negativ test slår ut positiv enn omvendt, tenker jeg. Jeg hadde også nektet å teste meg. Er du smittet, er det uansett ikke noe annet å gjøre enn å vente på å bli frisk. Er det «bare» en forkjølelse, er det også noe som må gå over. 

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (5 minutter siden):

Hvor lenge virker en sånn test?

I min kommune får vi ikke utlevert tester før vi er syke. Så da blir det ingen testing mellom 15 fredag og 10 mandag.

Alle har da slike liggende nå, bare å banke på hos naboen og få en. 

Anonymkode: 99925...f03

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...