AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hvordan reagerer du på sitrus? Hvor lenge etter at du har spist sitrus? Hva hjelper? Har noen ganger plutselig kløe og store partier med et nuppete utslett, kan dette være sitrusallergi? Anonymkode: ab73f...0a1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/matallergi/sitrusallergi/ Sitat Reaksjonene kan komme direkte etter inntak av sitrus, eller det kan gå timer før de oppstår. Symptomene kan komme lokalt på huden som: intens prikking og kløe i lepper, tunge og hals rødme og mild hevelse i lepper og tannkjøtt Symptomene kan være: rød og hoven hud følelse av hud som brenner kløe tørr, skjellete, flakete hud, eksem blemmer Anonymkode: 03641...f37 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Jeg reagerer mest på sitrusskall, ved at hud blir rød og hoven. Noen ganger kan jeg også reagere på saften, ved at det hovner opp i munnen. Det virker som om varmebehandling hjelper. Heldigvis er det bare periodevis, i forbindelse med stress eller annen allergi. Anonymkode: 67467...a70
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): https://www.lhl.no/lhl-astma-og-allergi/allergi/matallergi/sitrusallergi/ Anonymkode: 03641...f37 Joda, men var nysgjerrig på andres erfaringer. Kanskje noe er mer hyppig enn annet. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg reagerer mest på sitrusskall, ved at hud blir rød og hoven. Noen ganger kan jeg også reagere på saften, ved at det hovner opp i munnen. Det virker som om varmebehandling hjelper. Heldigvis er det bare periodevis, i forbindelse med stress eller annen allergi. Anonymkode: 67467...a70 Takk for svar. 🙂 Anonymkode: ab73f...0a1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå