Gå til innhold

Thailand


Ronja

Anbefalte innlegg

Vi planlegger å dra til Thailand i februar/mars. Vi har lyst til å dra sør, til Phuket, Phi Phi og Krabi-området.

Noen som har vært der etter tsunamien eller kjenner til hvordan det har blitt der nå? Eller som bare har lyst til å fortelle litt om hvordan dere hadde det da dere var på tur der og generelle tips?

Gleder oss! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi drar ned om en uke, men har venner som har vært der. Man skal slett ikke være redd for å dra tilbake til Phuket eller Krabi.

Det meste er ryddet opp, men Phi Phi egner seg kun til dagsbesøk. Nå er det noen måneder siden mine venner var der, så mye kan ha blitt ordnet opp på Phi Phi.

Gleder oss vi også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke Phi Phi.

Jeg var der FØR katastrofen, og likte ikke stedet...Men om du synes det er ok med svenske-skilt overalt og masse skandinaviske turister a'la syden er Phi Phi stedet...Phuket er nok også litt sånn. Der var jeg ikke, så vet ikke.

Krabi er mye bedre synes jeg, og mange kule dagsturer man kan melde seg på, i Ao Nang f.eks.

En dagstur m kanopadling er et must, avreise fra Ao Nang f.eks.

Et matlagningskurs har de også i Krabi, men vi gikk dessverre glipp av d...

Koh Lanta anbefales også - roligere og mer idyll og med mulighet for å ta dagstur med speedbåt til Koh Rok som er det fineste øya/stranda jeg har opplevd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje H.

Vurder Koh Chang!!!!

Vi skulle til Krabi i mars, men på grunn av tsunamien dro vi til Koh Chang i stedet. Øya ligger på østkysten og er ikke på langt nær så turistifisert som vestkysten. Det var utrolig vakkert der, så dersom du er ute etter å late deg på stranda og nyte paradis vil jeg råde deg til å tenke deg om før du bestiller! Du får sikkert ikke like mye party, men desto mer idyll på Koh Chang!

Se http://www.koh-chang.com/ for nærmere informasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt masse positivt om Koh Chang, og Koh Tao for den del. Begge øyer er vist mindre utbygget og hyggeligere enn de andre typiske turistmaskinene. Rolig stemning, samt rimeligere priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i området før, så vet litt hva jeg går til. Synes heller ikke Phi Phi var noe spesielt, men forelsket meg i Krabi-området og Railey beach! Samboeren min har ikke vært der, så har lyst til å ta med han dit i hvert fall.

Vi bestiller kun fly, blir der i to uker og planlegger å reise litt rundt, så alle muligheter er egentlig åpne!

Men østkysten i begynnelsen av mars, er det ikke litt forskjell på klima da? Regntid osv. Eller er ikke det noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men østkysten i begynnelsen av mars, er det ikke litt forskjell på klima da? Regntid osv. Eller er ikke det noe problem?

Det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar ned om en uke, men har venner som har vært der. Man skal slett ikke være redd for å dra tilbake til Phuket eller Krabi.

Det meste er ryddet opp, men Phi Phi egner seg kun til dagsbesøk. Nå er det noen måneder siden mine venner var der, så mye kan ha blitt ordnet opp på Phi Phi.

Gleder oss vi også :)

Hvor i Thailand skal dere da? Kan du ikke fortelle litt om hvordan dere hadde det når du kommer tilbake? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nylig på Kata, Karon, Patong og Phi-Phi. På de førstnevnte ser det ikke ut som det har skjedd noe. Dvs. jeg var ikke der før etter bølgen, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men man kan aldri gjette at det har skjedd noe der. Det er bare litt anleggsarbeider her og der, men det er det jo alltids ett eller annet sted.

Phi-phi har jeg på bilder sett hvordan så ut før, og DET er forandret! Øya var grønn med mye bebyggelse. Nå er en hel rekke med bungalower og palmer bare borte. Kameraten min (som var der noen måneder før bølgen) kjente seg ikke igjen. Det var visst virkelig forandret. Men dagliglivet går sin gang, så hvis du ikke visste at det hadde vært en bølge der, så kunne du ikke ha gjettet det. Det er bare litt "debris" (søppel og rot) her og der.

Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale Kata/Karon uansett. Typiske turist-steder. Ingen sjel og ingen smak av ekte Thailand igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke Phi Phi.

Jeg var der FØR katastrofen, og likte ikke stedet...Men om du synes det er ok med svenske-skilt overalt og masse skandinaviske turister a'la syden er Phi Phi stedet...Phuket er nok også litt sånn. Der var jeg ikke, så vet ikke.

Krabi er mye bedre synes jeg, og mange kule dagsturer man kan melde seg på, i Ao Nang f.eks.

En dagstur m kanopadling er et must, avreise fra Ao Nang f.eks.

Et matlagningskurs har de også i Krabi, men vi gikk dessverre glipp av d...

Koh Lanta anbefales også - roligere og mer idyll og med mulighet for å ta dagstur med speedbåt til Koh Rok som er det fineste øya/stranda jeg har opplevd :)

HElt enig. Phuket og Phi Phi har ikke den sammen Thailand sjarmen som du finner andre plasser i landet , f.eks Koh Lanta.

Sjefen min bor i Phuket for tiden og det er så og si helt gjenoppbygd der nå.

God Tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem.

Når det gjelder regntiden så starter den i April, samme tid som Thaiene feirer Songkran,og slutter i midten av oktober/ begynnelsen av November.

Jeg skulle ønske at folk ikke anbefalte Ko Chang , dette kommer av pur egoisme.

Turismen er på veg til å innta øya, og er dermed på veg til miste noe av sin genuinitet samt den freden og roen som er der.

Min kone og jeg elsker å være der noen dager, bare oss to uten barn. Bare dyre hverandre bade å slappe av. Personlig ville jeg nok kjede meg noe hvis jeg skulle tilbringe lengre tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som før: Hey you handsome maaaaaan!! you come with meeee, oh!!!you so big!!, so velly had!!! Please, please make love to meee long long tiiiime!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...