Gå til innhold

Bilstolpose - nødvendig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det og brukte det mye til desemberbarnet. Veldig fornøyd. 😊

Anonymkode: 83b38...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo mange faktorer som virker inn på om det kan være praktisk eller ikke.

Har du bilen i garasje og/eller bilen har kupevarmer så blir ikke bilen så gjennomkald at en trenger bilpose, da det holder med ullklær.

Om bilen blir gjennomkald og dere kjører mest litt korte turer, barnet ofte sovner på turen,  dere bor på ett sted der det bruker å være kalde vintere, og du + evt andre passasjerer kler dere sånn at varmeapparat ikke blir satt på full guffe. Da kan en bilpose være praktisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som andre skriver; veldig praktisk, men du MÅ ikke ha det. Om du tenker å kjøpe det, så kjøp brukt billig. Du får bare brukt det første høsten/vinteren.

Anonymkode: 99847...c3e

Skrevet

Kjekt, men ikke ett must :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke greie på bilstolpose, men jeg trodde man skulle ha 'så lite som mulig' tykke klær under beltet? Ved en eventuell bilulykke vil ikke belte stramme nok dersom det er masse tykke klær under, og barnet kan potensielt kastes ut av setet. Hvis man skal ha en sovepose under der i tillegg, så blir det vel et veldig tykt lag mellom babyen og beltet? 

Nå bare spør jeg, for jeg vet jo ikke dette. 

Anonymkode: c5888...714

Skrevet

Veldig kjekt, men absolutt ikke nødvendig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke greie på bilstolpose, men jeg trodde man skulle ha 'så lite som mulig' tykke klær under beltet? Ved en eventuell bilulykke vil ikke belte stramme nok dersom det er masse tykke klær under, og barnet kan potensielt kastes ut av setet. Hvis man skal ha en sovepose under der i tillegg, så blir det vel et veldig tykt lag mellom babyen og beltet? 

Fant litt artikler når jeg søkte på 'ta av jakke + bil + belte'. Screenshot_2022-05-09-07-42-34-59_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12__01.thumb.jpg.db9f6623ccf144f299bf6a05f0b12122.jpg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Posen er helt tynn i ryggen og beltene går gjennom posen. Så ikke noe å si på sikkerheten.

Anonymkode: 24124...6a3

Skrevet

To vinterbarn her, prøvde med begge. Begge to ble for varme, og det var klumpete. 

AnonymBruker
Skrevet

Oida dette med sikkerhet tenkte ikke jeg på 😳 Brukte en vanlig easygrow vognpose i bilstolen om vinteren når hun brukte newbornsetet. Den hadde jo åpning til beltene men jeg tenkte ikke på at posen ikke var like tynn som bilstolposer. 

Min erfaring er iallfall at hun sov bedre i bilen med posen og at det var lettvindt. Det er Imidlertid ikke noe man må ha. 

Anonymkode: c56e5...4ec

Skrevet

Vil anbefale å kjøpe bilpose, selv om det ikke er nødvendig. Veldig praktisk, spessielt om man har bilsete man bærer med seg (da kan dyner og tepper fort dette av, mens bilpose er geniale). 

Vi hadde sommer barn, men hadde likevell en tynn bilpose. Absolutt verd pengene

AnonymBruker
Skrevet

Brukte bilstolpose hele vinteren pga sikkerhet. Har kun body(og bukse da)på baby i bilen slik at selen ligger stramt og godt inntil kroppen, så er det bare å lukke posen:)

Anonymkode: f62f9...322

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var veldig praktisk! 
Det er jo ikke en nødvendighet, så de som ikke har finner vel andre løsninger, og derfor ser de heller ikke behovet. Men når man først har den er det veldig praktisk😊

Hovedgrunnen er vel at man slipper å kle på babyen så mye for korte turer. Putter baby oppi i kun bodyen og en lue. Og man slipper å kle av og på så mye når man går inn og ut av bil/barnehage/butikk. Jeg anbefaler det hvertfall👍🏻

Anonymkode: 5435b...7b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Posen er helt tynn i ryggen og beltene går gjennom posen. Så ikke noe å si på sikkerheten.

Anonymkode: 24124...6a3

Takk for info, da stiller saken seg anderledes! :)

Skrevet

Savnet aldri dette med mine. De må da være upraktisk etter hvert som det blir varmt i bilen. Lettere da å fjerne et teppe som ligger over. 

AnonymBruker
Skrevet

Brukte det aldri med min desemberbaby, og savnet det heller ikke. Vi bodde med gateparkering i Oslo, og måtte stadig gå litt fra bilen til leiligheten, men et pledd gjorde susen. Veldig kort brukstid på bilstolposene også. 

Anonymkode: edeac...27c

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, man klarer seg gjerne uten. Men, vi bor på et sted hvor det blir jævlig kaldt, -20 og under om natta. Min samboer har en bil med varmer, min bil er uten og begynner ikke å varme før etter 10-15 min. Så her er bilstolpose GULL i min bil. Det er sjeldent min bil brukes på turer over 30 min, så på lengre turer brukes bilen til samboer og tepper. Bilstolpose er en god investering her hvertfall 😛 

Anonymkode: 911f4...b95

AnonymBruker
Skrevet

Bilstolpose ble for varmt for min baby når varmen kom på i bilen. Byttet den ut med babydyne, så jeg lett kunne dra den av ved kjøring når bilen hadde blitt oppvarmet.

Anonymkode: e86e9...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Brukte ikke bilstolpose. Mini hadde på seg den samme dressen som han brukte i vogna på det kaldeste. Det var en dundress med fleecefor hvor man bretter en flapp over åpningen til hender og føtter. Varm og god, men samtidig tynn og fin å bruke i bilstolen uten at selene sitter dårlig. På vei ut i bilen og frem til vi hadde kjørt bilen varm hadde han et ullpledd over seg i tillegg (utenpå selene).

Anonymkode: 6d922...64b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...