Missy_89 Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hei! Jeg har fått meg et skikkelig utbrudd av helvetesild. Utslettet oppstod lørdag, og går fra rumpesprekken og opp til bh-kanten, i tillegg til under brystene. Jeg har fått medisin og paralgin forte av legen, men det jeg egentlig lurer på er dette: Den siste uka hatt forferdelig vondt i korsryggen/bekkenet og nedover beina. Disse smertene blir ikke lindret av paralgin forte’n.. Kan disse smertene ha sammenheng med helvetesilden? Kan nevnes at jeg lever med kroniske smerter, men disse smertene - både i rygg/bein og i utslettet - er MYE vondere enn jeg er vant med. Jeg skal selvfølgelig også ta dette opp med lege, men er litt interessert i å høre om andre har erfart noe lignende
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Ja er en grunn for at det heter helvetesild, det kan gå utover nerver i det området det ligger og litt utover. Har selv hatt det og det er ikke noe jeg ønsker min verste fiende en gang. Anonymkode: f9825...d1e
Missy_89 Skrevet 8. mai 2022 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ja er en grunn for at det heter helvetesild, det kan gå utover nerver i det området det ligger og litt utover. Har selv hatt det og det er ikke noe jeg ønsker min verste fiende en gang. Anonymkode: f9825...d1e Nei, dèt kan jeg skrive under på..! Inni helvete vondt, rett og slett. Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før det gikk over for deg? Fikk du medisin mot viruset?
Unn9 Skrevet 10. mai 2022 #4 Skrevet 10. mai 2022 Missy_89 skrev (På 8.5.2022 den 17.18): Hei! Jeg har fått meg et skikkelig utbrudd av helvetesild. Utslettet oppstod lørdag, og går fra rumpesprekken og opp til bh-kanten, i tillegg til under brystene. Jeg har fått medisin og paralgin forte av legen, men det jeg egentlig lurer på er dette: Den siste uka hatt forferdelig vondt i korsryggen/bekkenet og nedover beina. Disse smertene blir ikke lindret av paralgin forte’n.. Kan disse smertene ha sammenheng med helvetesilden? Kan nevnes at jeg lever med kroniske smerter, men disse smertene - både i rygg/bein og i utslettet - er MYE vondere enn jeg er vant med. Jeg skal selvfølgelig også ta dette opp med lege, men er litt interessert i å høre om andre har erfart noe lignende Jeg har også hatt helvetesild, jeg hadde det rundt livet på en siden. Jeg fikk nervesmerter i hofta. Fikk tramadol, det hjalp litt å kombinere med 1 g paracet. Jeg klarte ikke å ligge stille om natta, måtte bare gå og gå. Det hjalp å gå. Måtte bare gå om dagen også. Jeg hadde vondt en og en halv ukes tid. Husker jeg ringte legen for å høre når det ville gi seg. Hun sa jeg skulle ringe igjen om en uke eller to hvis det ikke hadde gitt seg. Det trengte jeg ikke, da hadde det gitt seg.
Minya Skrevet 10. mai 2022 #5 Skrevet 10. mai 2022 Den eneste typen smertestillende som fungerer skikkelig mot helvetesild er nevrologiske smertestillende eller ganske kraftige opiater. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #6 Skrevet 10. mai 2022 Missy_89 skrev (På 5/8/2022 den 20.04): Nei, dèt kan jeg skrive under på..! Inni helvete vondt, rett og slett. Kan jeg spørre hvor lang tid det tok før det gikk over for deg? Fikk du medisin mot viruset? 3 uker ca fra det startet til det ble mildere og litt over 1 mnd til det ble helt borte. Anonymkode: f9825...d1e 1
Missy_89 Skrevet 10. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2022 (endret) Unn9 skrev (1 time siden): Jeg har også hatt helvetesild, jeg hadde det rundt livet på en siden. Jeg fikk nervesmerter i hofta. Fikk tramadol, det hjalp litt å kombinere med 1 g paracet. Jeg klarte ikke å ligge stille om natta, måtte bare gå og gå. Det hjalp å gå. Måtte bare gå om dagen også. Jeg hadde vondt en og en halv ukes tid. Husker jeg ringte legen for å høre når det ville gi seg. Hun sa jeg skulle ringe igjen om en uke eller to hvis det ikke hadde gitt seg. Det trengte jeg ikke, da hadde det gitt seg. Det var såpass ja.. Jeg har vært et par turer hos lege nå, da det nå har brutt ut på seks forskjellige plasser. Da fikk jeg bekreftet det med nervesmerter.. Det blir egentlig bare verre og verre. Jeg kjenner meg igjen i det du sier om at man bare vil opp og gå! Hos meg sitter det i rygg/bekken og nedover beina, og det er ærlig talt like vondt som rier.. Endret 10. mai 2022 av Missy_89
Missy_89 Skrevet 10. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 10. mai 2022 Minya skrev (1 time siden): Den eneste typen smertestillende som fungerer skikkelig mot helvetesild er nevrologiske smertestillende eller ganske kraftige opiater. Ja, jeg tar ett gram paralgin forte og to Ibux, i tillegg til å smøre rikelig med xzylocain. Det tar bort smertene fra utslettet, men sitter likevel igjen med en sinnssyk kløe og nervesmerter.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #9 Skrevet 10. mai 2022 Jeg føler med deg. Fikk sterke smerter i høyre hofte rundt to uker før utbrudd. Tror det gjorde helt forferdelig vondt i rundt 10 dager etter første blemmer. Etter det var smerten plutselig borte. Mitt hadde kommet for langt til at det var vits å medisinere, så fikk bare pinex forte. Her er bilder fra utbruddet var godt i gang til det begynte å tørke ut. Seriøst, hadde tatt en fødsel over dette alle ganger. Hadde i tillegg bak på rumpa og over rumpesprekken. Anonymkode: ffa6a...dd5 1
Gjest malifika Skrevet 11. mai 2022 #10 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg føler med deg. Fikk sterke smerter i høyre hofte rundt to uker før utbrudd. Tror det gjorde helt forferdelig vondt i rundt 10 dager etter første blemmer. Etter det var smerten plutselig borte. Mitt hadde kommet for langt til at det var vits å medisinere, så fikk bare pinex forte. Her er bilder fra utbruddet var godt i gang til det begynte å tørke ut. Seriøst, hadde tatt en fødsel over dette alle ganger. Hadde i tillegg bak på rumpa og over rumpesprekken. Anonymkode: ffa6a...dd5 Uff og uff, stakkars deg 😢. Jeg håper du blir bedre snart. ♥️
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #11 Skrevet 11. mai 2022 Hør med legen om smertestillende som virker på nervesmerter, feks sarotex eller neirontin. Disse kan kombineres med paralgin forte da de har ulike virkestoffer Mot svie/kløe så anbefaler jeg å smøre på med hvitvask, et liniment du får kjøpt uten resept på apotek. Alle som har hatt vannkopper risikerer å få helvetesild da det er samme virus. Ved utbrudd er det viktig å starte opp med antivirale medisiner, men det må skje innen de første tre dagene. Det gir et kortere sykdomsbilde og mindre smerter Anonymkode: bc0d0...488
Missy_89 Skrevet 11. mai 2022 Forfatter #12 Skrevet 11. mai 2022 Takk for svar! Jeg var heldigvis innenfor de 72 timene, så jeg fikk sånn antiviral medisinkur. Nå har heldigvis den verste smerten og kløen begynt å gå over på det største utslettet, men jeg plages veldig med nervesmertene. Det eneste som ikke gjør vondt, er å gå.. Men å gå gjør vondt i utslettet, så de jobber virkelig mot hverandre disse symptomene! Hvis disse smertene fortsetter også neste uke må jeg be om videre sykemelding.. jeg får hverken nok eller god hvile når det gjør SÅ vondt å sitte/ligge. Det eneste jeg klarer å sammenligne nervesmertene med, er rier.. så jeg er helt enig i det flere sier om at man heller hadde valgt en fødsel foran helvetesild😩
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå